چری تیگو 8 پرو

چری تیگو 8 پرو ، شاسی بلند لوکس چینی در ایران رونمایی شد؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی، قیمت و عکس

چری تیگو 8 پرو به عنوان یک شاسی بلند لوکس چینی به صورت رسمی در ایران معرفی شد. در ادامه، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت محصول جدید مدیران خودرو را بررسی می‌کنیم.

سرانجام پس از انتشار اخبار مختلف، شرکت مدیران خودرو به صورت رسمی از خودرو جدید چری تیگو 8 پرو برای بازار ایران رونمایی کرد. این شاسی بلند لوکس دارای سه ردیف صندلی است و می‌توان آن را یکی از لوکس‌ترین خودروهای چینی حاضر در بازار ایران به شمار آورد.

چری تیگو 8 پرو

صبح روز شنبه، شرکت مدیران خودرو در حضور خبرنگاران و رسانه‌های حوزه خودرو به صورت رسمی تیگو 8 پرو را معرفی کرد و این شاسی بلند چینی را برای اولین بار در اختیار خبرنگاران قرار داد تا بتوانند تست کوتاهی با راندن این خودرو داشته باشند. نکته جالب در این مراسم این بود که لوگو و نشان‌های چری که روی خودرو قرار دارند با چسب پوشانده شده بودند و به این ترتیب واضح است که مدیران خودرو قصد دارد این شاسی بلند جدید را با نشان ام وی ام روانه بازار ایران کند.

چری تیگو 8 پرو

چری تیگو 8 پرو از نظر طراحی، یک خودرو زیبا و جذاب است که نشانه‌هایی از خودروهای مدرن دنیا در ظاهر آن دیده می‌شود. یک جلوپنجره بزرگ با شبکه ماتریسی در جلوی خودرو قرار گرفته که ما را به یاد خودروهای آئودی و بی ام و می‌اندازد. در دو طرف جلوپنجره هم چراغ‌های باریک و LED قرار گرفته است. خط شانه بلند و خطوط نسبتا عضلانی در نمای جانبی جلب توجه می‌کنند و یک نوار کرومی هم تا بالای ستون D امتداد پیدا کرده است. در پشت خودرو نیز چراغ‌های LED جذابی را مشاهده می‌کنید و یک اسپویلر سقفی هم دیده می‌شود. در مجموع، به احتمال زیاد بیشتر مشتریان از طراحی ظاهری تیگو 8 پرو راضی خواهند بود.

چری تیگو 8 پرو

فضای کابین چری تیگو 8 پرو بسیار بزرگ و جادار است و سه ردیف صندلی با پوشش چرم درون آن قرار گرفته است. البته ردیف سوم چندان جادار نیست و بیشتر برای نشستن کودکان مناسب خواهد بود. شما می‌توانید صندلی‌های ردیف سوم را بخوابانید و از این بخش به عنوان فضای بار هم استفاده کنید و به این ترتیب فضای بار چشمگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چری تیگو 8 پرو

امکانات رفاهی چری تیگو 8 پرو

صفحه نمایش عریض و پنل‌های لمسی و دکمه‌های فلزی هم در خودروهای هم‌رده موجود در بازار ایران بی سابقه هستند و ترکیب لوکس و زیبایی را به وجود آورده است. در این خودرو از دو صفحه نمایش به هم چسبیده برای پشت آمپر و سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده شده که به نظر می‌رسد در طراحی آن از خودروهای مرسدس بنز الگو گرفته شده است. برای سیستم تهویه هم شاهد به کارگیری پنل و نمایشگر لمسی هستیم که با استفاده از آن می‌توانید تهویه دوگانه مستقل در جلو یا برای سرنشینان عقب و همینطور گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها را تنظیم کنید.

چری تیگو 8 پرو

طراحی و ارگونومی دسته دنده بسیار مناسب بوده و کلیدهای مختلفی مانند استارت، ترمز دستی و پارک به صورت لمسی در اطراف آن قرار گرفته است. این خودرو می‌تواند دستورهای صوتی راننده را نیز تشخیص دهد که البته این ویژگی فعلا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. سیستم تصفیه هوا، تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، شارژر بی سیم گوشی هوشمند، دوربین 360 درجه، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، کول باکس، سیستم صوتی پیشرفته سونی، پوشش نرم و باکیفیت روی داشبورد و بالای رودری‌ها، روکش‌های چرم با دوخت زیبا و سقف پانورامای باز شونده از دیگر امکانات چری تیگو 8 پرو محسوب می‌شوند.

چری تیگو 8 پرو

چری Tiggo 8 Pro از نظر امکانات ایمنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌توان آن را مجهزتر از خودروهای موجود در بازار ایران به شمار آورد.  از جمله این آپشن‌ها می‌توان به سیستم کمک راننده ADAS شامل سیستم‌هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو در لاین‌ها، دستیار حرکت در ترافیک، رادار نقطه کور، رادار هشدار تصادف از عقب، رادار هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری خودکار و سیستم تشخیص علایم جاده‌ای اشاره کرد. مدیران خودرو اعلام کرده این آپشن‌ها در جاده‌های ایران نیز تست شده‌اند و به خوبی کار می‌کنند.

چری تیگو 8 پرو

چری تیگو 8 پرو یک شاسی بلند پرچمدار از این برند چینی است که بسیاری از استانداردهای بین‌المللی نیز در آن رعایت شده و این خودرو در کشورهایی مانند روسیه، عراق و عربستان نیز به فروش می‌رسد. Tiggo 8 Pro همچنین بزرگترین خودرو این خانواده است که از طول 4722 میلی‌متر، عرض 1860 میلی‌متر، ارتفاع 1745 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2710 میلی‌متر بهره می‌برد. بنابراین می‌توان گفت این خودرو از نظر ابعاد و اندازه با هیوندای سانتافه قابل مقایسه است. مدلی که برای تست در ایران مشاهده شده به رینگ‌های 18 اینچی زیبا با پره‌های دوبل مجهز شده، اما مدل‌های فول این خودرو با رینگ‌های 19 اینچی نیز عرضه می‌شوند.

چری تیگو 8 پرو

مشخصات فنی Tiggo 8 Pro

تیگو 8 پرو به پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ با برخورداری از تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت GDi، قدرت 197 اسب بخار در دور 5500 و گشتاور 290 نیوتن‌متر در دورهای بین 2 تا 4 هزار مجهز شده است. قدرت تولیدی توسط پیشرانه به وسیله گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاجه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو 8.9 ثانیه اعلام شده که برای یک خودروی 1745 کیلوگرمی مناسب به نظر می‌رسد.

چری تیگو 8 پرو

سواری این خودرو نرم و قابل قبول است و شاهد سیستم تعلیق نرم و بی صدایی در هنگام عبور از سرعت‌گیرها و چاله‌ها هستیم. در هنگام عبور از پیچ‌ها نیز هندلینگ این شاسی بلند چینی خوب بوده و پایداری مناسبی در آن دیده می‌شود. ترمزها نیز عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند و در ترمزگیری‌های شدید هم تعادل خودرو بر هم نمی‌خورد.

چری تیگو 8 پرو

مدیران خودرو اعلام کرد در آینده تیگو 8 پرو را با پیشرانه 2 لیتری توربو و سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ  نیز عرضه خواهد کرد. طبق اعلام این شرکت، Tiggo 8 Pro از اوایل آذرماه امسال روانه بازار ایران خواهد شد. هنوز قیمت دقیق این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود مدیران خودرو آن را بین 1 تا 1.5 میلیارد تومان قیمت‌گذاری کند. گفتنی است که چری تیگو 8 پلاس  که در ایران با نام تیگو 8 پرو شناخته شده با قیمت 24 هزار و 800 دلار در بازار کشورهای خارجی عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر ،ماشین بسیار خوبی و قشنگی هست