تمام مشخصات گوگل پیکسل 6 و 6 پرو لو رفت؛ با رقبای اندرویدی آیفون آشنا شوید

تمام مشخصات فنی دو گوشی گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در آستانه رونمایی لو رفت. این دو گوشی به عنوان رقبای اندرویدی آیفون های اپل روانه بازار می شوند.

دیگر هیچ خبری از گوشی گوگل پیکسل 6 و نسخه پرو آن نمی‌تواند ما را غافلگیر کند! یک درز اطلاعات دیگر و این بار نوبت کمپانی Carphone است. این شرکت خرده فروش با باز کردن صفحه رسمی این دو گوشی در وبسایت خود، اطلاعات زیادی را در اختیار علاقه مندان قرار داد. البته بلافاصله صفحه پیکسل 6 حذف شد.

در ادامه به تمام اطلاعات منتشر شده از گوشی‌های جدید شرکت گوگل می‌پردازیم که در تاریخ 19 اکتبر 2021 به صورت رسمی رونمایی خواهند شد.

پیکسل 6

ابتدا به سراغ گوگل پیکسل 6 پرو می‌رویم. این محصول، اولین گوشی پیکسل خواهد بود که از تراشه شخصی سازی شده گوگل بهره خواهد برد. در گذشته Google موفق به ساخت چیپ پردازش تصویر شده بود که البته طراحی کاملی نداشت.

چیپ ست جدید این شرکت که Google Tensor نام دارد، دارای هوش مصنوعی سخت افزاری درون – دستگاهی است تا فرآیند استفاده از ویژگی‌هایی مانند دید در شب، حالت پرتره و پاک کن جادویی (Magic Eraser) و … را بهبود بخشد. این تراشه برای مدیریت بهتر نیرو بهینه سازی شده و گفنه می‌شود حدود 80% از تراشه Snapdragon 765G که در گوشی پیکسل 5 به کار رفته بود، سریع‌تر است.

پیکسل 6

مدل پرو این گوشی به پیشرفته‌ترین دوربینی که تا به حال در گوشی‌های گوگل به کار رفته، مجهز است. سنسور اصلی گوگل پیکسل 6 پرو از نوع 50 مگاپیکسل است که سایز بسیار بزرگتری نسبت به سنسور “1/2.55 بکار رفته در پیکسل 5 دارد. سنسور جدید قادر به جذب 150% نور بیشتر است که عکس برداری در شب را تا حد بسیار زیادی بهبود می‌بخشد.

ضمنا لنز تلپورت هم در این گوشی بازگشته است. این مدل بزرگنمایی 4x اپتیکال را ارائه می‌دهد که به لطف تکنولوژی Super Res تا 20x قابل افزایش است. در مورد دوربین اولترا واید پیکسل 6 پرو هم نمی‌توان سخن خاصی به میان آورد و باز هم با سنسور 12MP طرف هستیم.

دوربین سلفی هم نسبتا عریض است و دایره دید 94 درجه را به ارمغان می‌آورد (احتمالا این عدد مربوط به حالت پایه و قبل از فعال کردن حالت RAW باشد).

پیکسل 6

و اما می‌رسیم به ویژگی جذاب Magic Eraser که به کاربر، امکان حذف اشخاص و اشیا ناخواسته از تصاویر را می‌دهد. این قابلیت برای عکس برداری در مکان‌های شلوغ که نمی‌توانید از شر جمعیت خلاص شوید، به شدت کاربردی است. ویژگی بعدی Face Unblur نام دارد که تصاویر تار شما را اصلاح می‌کند و چهره را به شکل شفاف در می‌آورد.

پیکسل 6

گوشی پیکسل 6 پرو از شارژ 40 واتی به کمک پورت USB C پشتیبانی خواهد کرد که شارژ 50% را در 30 دقیقه ارائه می‌دهد. نکته منفی این گوشی، فروش شارژر 30 واتی به صورت جداگانه است. شارژ بی سیم 23 واتی و قابلیت Battery Share (شارژ کابلی یک گوشی با باتری گوشی دیگر) هم در Pixel 6 Pro قابل استفاده است.

صفحه نمایش این گوشی 6.7 اینچی از نوع LTPO OLED است که نرخ بارگذاری متغییر آن از 10 هرتز تا 120Hz قابل تنظیم است. صفحه نمایش گوشی با محافظ Gorilla Glass Victus پوشانده شده است. در نهایت باید اشاره کنیم که پیکسل 6 پرو موفق به کسب تاییدیه IP68 مقام به آب و گرد و خاک شده است.

پیکسل 6

امنیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سری پیکسل 6 خواهد بود که به لطف تراشه Titan M2 تامین می‌شود. اولین تراشه از این سری با نام Titan M اولین بار برای Pixel 3 معرفی شده بود. شرکت گوگل اعلام کرده است که برای کمک به این تراشه در مبارزه با حملات اینترنتی، 5 سال به انتشار آپدیت‌های امنیتی خواهد پرداخت.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این گوشی، قابلیت ترجمه به 55 زبان زنده دنیا است. شما می‌توانید دوربین گوشی را به سمت یک تابلو نگه دارید تا ترجمه آن را مشاهده کنید و یا زیرنویس – کپشن یک پادکست صوتی را مشاهده کنید. این گوشی با سیستم عامل اندروید 12 روانه بازار می‌شود که بعضی از ویژگی‌های آن به صورت انحصاری در اختیار گوشی‌های جدید Pixel قرار می‌گیرد.

پیکسل 6

در نهایت به لوازم جانبی نسخه پرو می‌رسیم که می‌توان به یک شارژر 30 واتی USB C، پایه نگه دارنده برای شارژ بی سیم که می‌تواند به عنوان مرکز کنترل برای سایر دستگاه‌های هوشمند عمل کند و یک کیس محافظتی، ساخته شده از 30% پلاستیک بازیافتی اشاره کرد.

اکنون نوبت به گوشی کوچکتر Pixel 6 می‌رسد. این گوشی هم با پردازنده Google Tensor تغذیه می‌شود که با تراشه امنیتی Titan M2 جفت شده است. این گوشی هم شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و لنز اولترا واید 12MP می‌شود، اما فاقد دوربین تلپورت است.

این گوشی دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی OLED است. پیکسل 6 نرخ بارگذاری بالایی خواهد داشت، اما به نظر نمی‌رسد که به پای پنل LTPO برسد. این مدل هم دارای گلس حفاظتی Gorilla Victus است و شامل تاییدیه IP68 ضد آب و ضد گرد و خاک می‌شود.

پیکسل 6

لوازم جانبی مدل معمولی هم مانند مدل پرو است؛ با این تفاوت که شارژر بی سیم آن کمی کندتر است (21W).

گوشی‌های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در تاریخ 19 اکتبر عرضه می‌شوند، اما باید یاد آوری کنیم که تنها در 8 کشور دنیا در دسترس خواهند بود. قیمت مدل معمولی حدود 650 یورو پیش بینی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*