BlackBerry Venice : اولین گوشی اندرویدی بلک بری با صفحه نمایش خمیده و پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ ؟!

حدود سه ماه پیش در جریان رونمایی از رنگ های جدید گوشی یلک بری کلاسیک و گوشی جدید Leap یک گوشی مرموز و جدید برای چند ثانیه در دستان یکی از مسئولان کمپانی بلک بری دیده شد.از آن زمان به بعد شایعات و گمانه زنی های بسیاری در مورد این گوشی مطرح گردید که از مهمترین آن می توان به استفاده از سیستم عامل اندروید بجای Blackberry OS اشاره کرد.امروز تصاویر و مشخصاتی از از این گوشی منتشر شده است.

بر اساس این اطلاعات جدید ، اولین اسمارت فون اندرویدی بلک بری ، BlackBerry Venice نام داشته و از یک صفحه نمایش خمیده نظیر گلکسی اس ۶ اج و پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ استفاده خواهد کرد.

 اطلاعات سخت‌افزاری هم که از این گوشی منتشر شده‌، نوید عرضه‌ی یکی از قوی‌ترین و مهم‌‌ترین گوشی‌های بلک‌بری را می‌دهند:

– صفحه‌ی نمایش ۵.۴ اینچی با وضوح تصویر Quad HD (2560×1440)
– دوربین پشتی ۱۸ مگاپیکسلی
– دوربین جلو (سلفی) ۵ مگاپیکسلی
– پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای ۱.۸ گیگاهرتزی ۶۴ بیتی (چیپ‌ست Snapdragon 808)
– ۳ گیگابایت حافظه‌ی RAM

یکی از نکات‌ مهم درباره‌ی این گوشی ‌مجهز شدن به سیستم‌عامل اندروید به‌جای سیستم‌عامل مرسوم Blackberry OS است. هم‌چنین گوشی Venice یک صفحه‌کلید کشویی خواهد داشت که از نظر ساختاری شبیه صفحه‌کلید گوشی Passport است. اما مهم‌تر از همه این‌که صفحه‌ی نمایش گوشی جدید بلک‌بری به‌نظر خمیدده می‌رسد؛ آن‌هم خمیده در هر دو طرف. دقیقا مشابه آن‌چه پیش‌تر در گلکسی S6 اج دیده بودیم. البته کارشناسان هنوز هم نتوانسته‌اند از روی تصاویر این موضوع را با یقین تایید کنند.
در حال حاضر اطلاعات بیش‌تری از این گوشی در دسترس نیست و احتمالا باید منتظر رونمایی کامل ‌آن توسط مسوولان بلک‌بری در آینده‌ی نزدیک باشیم.با این حال هنوز هیچ منبع رسمی وجود این گوشی و مشخصات آن را تایید نکرده است و ممکن است تمام این خبر ها فقط یک شایعه رسانه ای باشد.

اما اگر این شایعات حقیقت داشته باشد ، به نظر شما آیا بلک بری می تواند با تولید یک گوشی اندرویدی ، کمپانی خود را از بحران خارج کند ؟ یا سرنوشت نوکیا برای آن تکرار خواهد شد ؟

منبع : gsmarena