پراید 250 میلیونی

آیا باید منتظر پراید 250 میلیونی باشیم؟!

پراید 111 هم‌اکنون 154 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در صورتی که واردات خودرو آزاد نشود شاید پراید 250 میلیونی را هم به چشم ببینیم.

گروه خودروسازی سایپا در سال 1399 پراید را از خط تولید خود خارج کرد و پس از آن تلاش کرد تا بتواند اتومبیلی را در بازار جانشین آن کند، اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. مطابق با اخبار منتشر شده،‌ شرکت‌های خودروسازی در حال حاضر زیر یک میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کنند. این در صورتی است که تقاضای موجود در بازار سه میلیون دستگاه را نیز تجربه کرده است.

خودروسازان مدعی شده‌اند که در سال جاری بسیاری از تعهدات معوق که مربوط به طرح‌های پیش فروش بوده را عملی کرده‌اند؛‌ اما گزارش‌های اخیر مشخص می‌کند که در حال حاضر 140 خودرو ناقص در پارکینگ شرکت‌های خودروسازی خاک می‌خورد.

در حال حاضر که شرکت‌های خودروسازی توانایی تأمین نیاز بازار را ندارند،‌ قیمت ارز نیز با فراز و نشیب‌هایی همراه شده که بازار خودرو مستقیما تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته است. این در صورتی است که به دنبال مخالفت وزیر صمت با مصوبه جدید مجلس تحت عنوان آزادسازی خودرو،‌ پراید افزایش قیمت 2 میلیون تومانی را تجربه کرده است.

آیا پراید 250 میلیونی را به چشم خواهیم دید؟

قیمت پراید 111 هم‌اکنون با دو میلیون رشد به 154 میلیون تومان رسیده است که با ادامه این روند بعید نیست حتی شاهد پراید 250 میلیونی نیز باشیم. وزیر صمت کشور  در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده بود که آزادسازی واردات خودرو در شرایط کنونی کشور که با کمبود ارز مواجه هستیم کار درستی نیست. چنانچه این اظهارات به معنی اجرایی نشدن مصوبه جدید مجلس باشد باید  منتظر افزایش قیمت خودروها بود.

تا قبل از مخالفت ارگان‌ها و افراد مختلف با طرح آزادسازی واردات خودرو تخمین زده می‌شد که قیمت‌ خودروهای خارجی موجود در بازار به دنبال ورود خودروهای خارجی به کشور کاهش پیدا کند و خودروهای داخلی از جمله پراید نیز کاهش قیمت را تجربه کنند؛‌ اما مصاحبه وزیر صمت تقریبا آزادسازی واردات را منتفی کرد.

بنابراین چنانچه ممنوعیت واردات خودرو همچنان ادامه پیدا کند، در بازار ارز تعادل ایجاد نشود و همچنین خودروهایی برای جانشینی پراید معرفی نشوند،‌ نه تنها شاهد کاهش قیمت پراید نخواهیم بود، بلکه ممکن است پراید 250 میلیونی را هم به چشم ببینیم. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا این خودرو با افزایش قیمت همراه خواهد شد و یا کاهش قیمت را تجربه می‌کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. توازکجا می‌خری بیفتیم دنبالت

  2. ما ک نشد بخریم حسرت چهار چرخ ب دلمون موند ولی احمقای تاریخ خربدند این ۲۵۰ هم بشه باز ی سری احمق براش صف میبندن. ب شخص خودم از خودم معذرت میخام که یک ایرانی هستم

  3. همین الان افرادی که ماشین از سایپا و ایران خودرو خرید میکنن احمق هستند وای به حال اینکه بشه 250 میلیون تومان اونا میشن احمقهای قرن 21