گوگل در پی تسخیر بازار گجت های پزشکی

 


اندروید با گامهای بلندی به جلو می رود و در بسیاری از زمینه ها رقابت تنگاتنگی را با آی او اس اپل به راه انداخته اما روبات سبز گوگل حداقل در یک زمینه تا کنون بازی را به اپل باخته است: بازار پزشکی.
علی رغم پیشرفت های بزرگ اندروید گوگل در سهم خواهی از بازار ، اپل تا کنون توانسته است برتری خود را در عرصه پزشکی در هر سه شاخه استفاده از تبلتها و اسمارت فونها و همچنین تنوع تولید و عرضه اپلیکیشن های پزشکی حفظ کند. بویژه در آمریکا که استفاده از گجتهای اپلی تقریبا به کلیشه استاندارد همه مراکز درمانی تبدیل شده است.
حالا سه شرکت موتورولا، ورایزون و باکستون هم قسم شده اند تا پرچم اندروید را بر فراز صنعت ابزارهای پرتابل پزشکی به اهتزاز دربیاورند. خبرها حاکی از آن است که این سه شرکت در حال همکاری برای رسیدن به یک استاندارد امن، مفید و مطمئن برای استفاده در صنعت خدمات درمانی هستند. هدف این است که ابزارهای همراه و اپلیکیشن های مطمئن و کاربردی برای استفاده در بخشهای درمانی و آموزش پزشکی به بازار عرضه شوند.
آنچه که این محور متحد ارائه خواهد داد ترکیبی از سیستم مدیریت ویژه تجهیزات موبایل از BoxTone بر روی تبلت ها و اسمارت فونهای اندرویدی Motorola خواهد بود، که از شبکه قدرتمند 4G LTE بی سیم Verizon استفاده خواهد کرد. آنچه که در این ترکیب به آن دقت خواهد شد، مطابقت با قانون مسوولیت و انتقال پذیری اطلاعات بهداشتی HIPAA است.
به نظر می رسد موتورولا بعنوان بازوی سخت افزاری گوگل در نظر دارد دستاورد این مثلث متحد را به قلب بخش توسعه پزشکی اپل شلیک کند. شما فکر می کنید در این دوئل چه کسی برنده خواهد شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*