تماشا کنید : انفجار راکت فضایی فالکون ۹ دقایقی پس از پرتاپ

روز گذشته راکت فالکون ۹ کمپانی اسپیس ایکس که قرار بود محموله ۲ تنی ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل کند دو دقیقه و نوزده ثانیه پس از پرتاب در آسمان منفجر شد.ناسا و اسپیس‌اکس با تایید شکست عملیات اعلام کرده اند که در حال بررسی دلایل این اتفاق هستند.

بد نیست بدانید ، راکت فالکون ۹ اسپیس‌ ایکس ، ۱۸ عملیات قبلی خود را با موفقیت به انجام رسانده و این نخستین‌بار است که این موشک در هوا منفجر می‌شود.

مدیر عامل جاه طلب کمپانی اسپیس ایکس ایلان ماسک ، در توییتی پس از این انفجار گفته که راکت اندکی قبل از خاموش شدن Stage 1 (قسمتی که به زمین بازگشت داده می‌شود) دچار مشکل نامعلومی شده است. وی اطلاعات بیشتر را به بررسی کامل داده‌های ثبت‌شده موکول کرده است.

علاوه بر شکست عملیات اصلی، قرار بود برای سومین بار عملیات فرود Stage 1 راکت فالکون ۹ بر روی یک شناور در اقیانوس اطلس نیز انجام شود که اسپیس‌اکس این شانس را نیز چون دفعات قبل از دست داد.

فضاپیمای «دراگون» فالکون ۹ حاوی ۲ تن مواد غذایی، تجهیزات فنی، حدود ۳۰ پروژه علمی و دو دستگاه هولولنز مایکروسافت بود.این سومین شکست عملیات‌های ارسال محموله‌های ایستگاه فضایی طی یک سال اخیر است. در اکتبر سال گذشته راکت «آنتریز» تنها چند ثانیه پس از پرتاب منفجر شد و ماه قبل نیز محموله آژانس فضایی روسیه نتوانست در فضا به ایستگاه متصل شود و ناگزیر به زمین برگشت داده شد.

عملیات بعدی فالکون ۹ در اوایل نهم ماه آگوست زمان‌بندی شده است، اما مشخص نیست که شکست این عملیات چه تاثیری بر زمان‌بندی عملیات نهم آگوست خواهد داشت.در ادامه تصاویری از لحظه انفجار این موشک را مشاهده خواهید کرد :

منبع : thevrege

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*