پیام گروهی در واتساپ

آموزش ارسال پیام گروهی در واتساپ

شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید یک پیام گروهی در واتساپ ارسال کنید، اما آیا امکان دارد یک پیام را همزمان برای چند نفر در واتساپ ارسال کرد؟

اغلب اوقات، هنگامی که در برنامه واتساپ در حال ارسال پیام هستید، می‌خواهید همان پیام با اطلاعات دقیقاً یکسان را برای مخاطبین دیگر خود ارسال کنید. برای ارسال سریع پیام گروهی در واتساپ راه‌های مختلف و کارآمدی وجود دارد که ما در ادامه سه روش را برای شما توضیح خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

روش اول: فوروارد پیام‌ها در واتساپ

یکی از راه‌های ارسال پیام گروهی در واتساپ این است که یک پیام نوشته و آن را برای یکی از مخاطبین خود ارسال کنید؛ سپس در همان صفحه چت، چند لحظه روی پیامی که می‌خواهید آن را ارسال کنید نگه دارید و بعد گزینه «فوروارد» (Forward) را انتخاب کنید. در اینجا شما می‌توانید همان پیام را برای حداکثر پنج نفر دیگر از مخاطبین خود ارسال کنید.

با این حال، مخاطبینی که پیام فوروارد شده دریافت می‌کنند، می‌توانند تشخیص دهند که پیام برای آن‌ها فوروارد شده است؛ بنابراین، اگر نمی‌خواهید آن‌ها از همچین چیزی با خبر شوند باید از این روش اجتناب کنید.

این روش همچنین در زمان‌هایی که می‌خواهید چندین پیام را با هم ارسال کنید می‌تواند درهم و کاملاً نا مرتب عمل کند.

روش دوم: استفاده از لیست برادکست برای ارسال پیام گروهی در واتساپ

استفاده از «لیست برادکست» (broadcast list) برای ارسال پیام گروهی در واتساپ یک روش هوشمندانه و کارآمد است. شما می‌توانید برای همه افرادی که در این لیست قرار داده‌اید به صورت همزمان پیام ارسال کنید و بر خلاف چت‌های گروهی، هر فرد در لیست نمی‌تواند ببیند که اطلاعات مشابه‌ای برای فرد دیگری ارسال شده است.

برای ساخت لیست برادکست وارد برنامه واتساپ شده و در همان صفحه اصلی روی «گزینه‌های بیشتر» (More Options) یا همان سه خط بالای صفحه ضربه بزنید و از آنجا گزینه New Broadcast را انتخاب کنید. اکنون باید کسانی را که می‌خواهید برایشان پیام گروهی ارسال شود در این لیست وارد کنید.

اگر تمایل دارید برای گروه خاصی از مخاطبین خود به صورت همزمان یک پیام مشابه را ارسال کنید، لیست برادکست بهترین و مفیدترین روش است؛ همچنین امکان ویرایش این لیست نیز وجود دارد.

روش سوم: کپی پیست در واتساپ وب

روش سوم روش جالبی نیست، اما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ارسال پیام گروهی در واتساپ بوده که آن هم روش کپی پیست است.

برای اینکه به این فرآیند سرعت بیشتری ببخشید، می‌توانید به نسخه واتساپ وب که روی دکستاپ نصب شده است دسترسی پیدا کنید و به سرعت یک پیام را یکی پس از دیگری در چت کپی پیست کنید که بسیار سریع‌تر از انجام در گوشی موبایل خواهد بود.

یکی از مزیت‌های استفاده از این روش این است که در صورت تمایل می‌توانید هر دفعه پیام‌ها را کمی ویرایش کنید و به اصلاح برای هر شخص به صورت سفارشی در بیاورید .

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*