ضخیم‌ترین گوشی های هوشمند بازار !

زمانی که اپل در سال ۲۰۱۲ آیفون ۵ را با ضخامت ۷.۶ میلیمتر معرفی نمود هنوز هیچ کمپانی سازنده گوشی در جهان اسمارت فونی زیر ۸ میلیمتر ضخامت نساخته بود.اما پس از آن بود که مسابقه طراحی و تولید گوشی های نازک میان تولید کنندگان تلفن همراه در جهان به راه افتاد.

پس از آن، گوشی های باریک زیادی از سوی تولیدکنندگان روانه بازار شد که توانستند به فروش قابل توجهی نیز دست یابند. از میان این اسمارت فون های باریک می توان به آیفون ۶، گلکسی اس ۶، اکسپریا زد ۳ پلاس، هوآوی پی ۸ و شیائومی می نوت اشاره کرد که از ضخامتی کمتر از ۷ میلیمتر برخوردار هستند.

اما در این میان، برخی خریداران تمایل چندانی به استفاده از این گوشی های فوق باریک نشان ندادند و دلیل این بی‌میلی خود را این چنین عنوان کردند که وقتی گوشی را در دست می گیرند احساس خوبی به آنها دست نمی دهد.

در ادامه به معرفی ۶ نمونه از گوشی هایی که از ضخامت بیش از ۱۰ میلیمتر برخوردارند خواهیم پرداخت. باتری و سنسور قدرتمند دوربین را می توان از مهم ترین مزایای این گوشی های ضخیم دانست.با گجت نیوز همراه باشید.

۱.    Google Nexus 6

Google-Nexus-6

این گوشی که سال گذشته معرفی شد، به عنوان بزرگترین گوشی سری نکسوس که تاکنون ساخته شده شناخته می شود. این گوشی با ضخامت ۱۰.۲ میلیمتر و ابعاد ۱۵۹.۲۶ در ۸۲.۹۸ میلیمتر، از صفحه نمایش ۶ اینچی برخوردار است و می تواند برای کاربرانی که گوشی هایی با نمایشگرهای بزرگ را ترجیح می دهند انتخاب مناسبی باشد.

نکسوس ۶ با مشخصاتی همچون صفحه نمایش کوآد اچ‌دی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، پردانده چهار هسته ای اسنپدراگون ۸۰۵، رم ۳ گیگابایتی و باتری ۳۲۲۰ میلی‌آمپر ساعت، به روزترین گوشی نکسوس محسوب می شود.

۲.    BlackBerry Classic

BlackBerry-Classic-2

بلک بری با عرضه این گوشی که به صفحه کلید QWERTY مجهز است سعی در جلب توجه خریدارانی داشت که همچنان به استفاده از صفحه کلیدهای فیزیکی عادت دارند و از کار با سیستم عامل هایی همچون اندروید، ویندوز فون و iOS خسته شده اند.

این گوشی تحت پلتفرم اختصاصی بلک بری یعنی BlackBerry 10 بوده و از ضخامتی معادل ۱۰.۲ میلیمتر برخوردار است. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به نمایشگر لمسی ۳.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۷۲۰ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسلی، رم ۲ گیگابایتی، پردازنده دوهسته ای اسنپدراگون S4، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و باتری ۲۵۱۵ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد.

۳.     Asus Zenfone 2

Asus-Zenfone-2-(2)

با کمی دقت در محصولات پیشین شرکت ایسوس می توان به عدم تمایل این شرکت به تولید محصولات باریک پی برد. از این رو، عرضه جدیدترین پرچمدار این شرکت یعنی زنفون ۲ با ضخامت ۱۰.۶ میلیمتر چندان هم عجیب به نظر نمی رسد. این گوشی دارای ویژگی هایی همچون ۴ گیگابایت رم، پردازنده ۴ هسته ای Atom Z 3580 اینتل با سرعت کلاک ۲.۳ گیگاهرتز، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت است.

۴.     Motorola Droid turbo

Motorola-DROID-Turbo-(2)

عرضه این گوشی در اواخر سال ۲۰۱۴ از طریق اپراتور ورایزن در کشور آمریکا آغاز شد. ضخامت بالای ۱۱.۲ میلیمتری این گوشی به این دلیل است که به یک باتری حجیم قدرتمند ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است.

باتری بزرگ، تنها ویژگی مثبت این گوشی نیست و در میان دیگر مشخصه های فنی این محصول می توان به نمایشگر ۵.۲ اینچی کوآد اچ‌دی، دوربین اصلی ۲۰.۷ مگاپیکسلی، پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون ۸۰۵ و رم ۳ گیگابایتی اشاره کرد. این گوشی می تواند برای کاربرانی که طول عمر باتری از فاکتورهای مهم آنها برای خرید یک گوشی محسوب می شود انتخاب مناسبی باشد.

۵.      (Motorola Moto E (2015

Motorola-Moto-E-2015-(5)

این گوشی نسبتاً ضخیم موتورولا که در ماه مارس سال جاری معرفی شد از ضخامت ۱۲.۲ میلیمتری برخوردار بوده و به ویژگی هایی نظیر نمایشگر ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل مجهز است. این گوشی که نسخه آنلاک شده آن، به قیمت تقریبی ۱۰۰ دلار به فروش می رود، برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال گوشی هوشمندی تحت پلتفرم اندروید هستند کهاز شبکه LTE نیز پشتیبانی می کند، بسیار مناسب است.

۶.     Samsung Galaxy K Zoom

Samsung-Galaxy-K-Zoom

بالاخره به ضخیم‌ترین گوشی از میان گوشی هایی که امروز معرفی کردیم رسیدیم. از گلکسی K زوم با ضخامت ۱۶.۶ میلیمتری خود، همواره به عنوان یک دستگاه دو منظوره یاد می شود. گوشی هوشمندی که به عنوان یک دوربین عکاسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین قدرتمند تعبیه شده بر روی این گوشی با ویژگی هایی همچون لنز زوم اپتیکال ۱۰x و فلش Xenon و تثبیت کننده تصویر نوری می تواند گوشی را به یک دوربین نسبتاً حرفه ای تبدیل کند.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید
    من گوشی zenfone 2 را دارم و سی پی یو Atom Z 3580 چهار هسته ای است نه دو هسته ای لطفا تصحیح کنید.
    در ضمن زیاد هم ضخیم نیست اما گوشی فوق العاده ای است.