آیا اسنپدراگون ۸۲۰ هم مشکل گرم کردن بیش از حد S810 را به ارث برده است ؟!

کمپانی آمریکایی کوالکام ( Qualcomm ) یکی از بهترین تولیدکنندگان چیپست های تلفن همراه در جهان است که بسیاری از پرچم داران مطرح بازار با تراشه های این شرکت روانه بازار می گردد.اما همانطور که اطلاع دارید ، مشکل گرم کردن آخرین چیپست ساخت این شرکت یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ ( Snapdragon 810 ) نه تنها این کمپانی بلکه سازندگانی که از این چیپست در محصولات خود استفاده کرده اند را هم وارد بحران کرده و با مشکلات بسیار زیادی روبرو کرده است.

اکنون مدت کوتاهی می شود که چشم ها در انتظار ورود نسل بعدی SoC های این شرکت و Snapdragon 820 است تا به تمامی این قضایا پایان دهد. متاسفانه مطلب تازه ای که شنیده ایم کمی این انتظار را با تردید روبرو می کند و شاید ۸۲۰ همانی نباشد که چشم براهش هستیم و گویا همان مشکلات حرارتی را به ارث می برد!

اگر پیگیر اخبار موبایل باشید، خبر دارید که گوشی HTC One M9 و اکسپریا Z3+ چه مشکلاتی را به واسطه استفاده از Snapdragon 810 برای کاربران درست کرده اند. برای One M9، سازنده تایوانی یک بروزرسانی عرضه نموده که عملکرد چیپ ست را کاهش می دهد و از این راه می خواهد گرمای مضاعف را بکاهد.سونی نیز برای پرچمدار نو رسیده بروزرسانی مشابهی را ارائه داده که بر پایه بررسی ما (فعلا) رفع مشکل نکرده است.

اکنون کاربران تشنه عملکرد، چشم انتظار گوشی های مبتنی بر Snapdragon 820 هستند تا با هسته های ۶۴ بیتی و اختصاصی Kyro مهر پایان را بر ماجرای گرما بکوبد.با این حال در پست توییتری در حساب کاربری Ricciolo آمده که چیپ ست ۸۲۰ همچون ۸۱۰ داغ می شود.

۸۲۰H

میزان احتمال درستی این مطلب بر ما معلوم نشده و از جایی که کوالکام اینبار به جای استفاده از هسته های آماده Cortex، ماحصل کار خود یعنی Kyro را به کار گرفته، خبر پیش رو را با تردید بخوانید.هرچند که زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*