آپدیت های ویندوز ۱۰ به صورت خودکار دریافت و نصب می گردند !

بر اساس گزارش گاردین ، مایکروسافت آپدیت های ویندوز ۱۰ را برای کاربران این سیستم عامل اجباری کرده و این بروزرسانی ها به صورت خودکار دریافت و نصب می گردند.این آپدیت‌ها شامل وصله‌های امنیتی و قابلیت‌های جدید نرم افزاری برای ویندوز ۱۰ خواهند بود.

گاردین افزوده زمانی که از کامپیوتر خود استفاده نمی‌کنید، ویندوز ۱۰ به صورت اتوماتیک این آپدیت‌ها را دانلود، نصب و دستگاه شما را ری‌استارت می‌کند. البته امکان ری‌استارت شدن در زمان از پیش تعیین شده وجود خواهد داشت. مایکروسافت گزینه ای برای غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک پیشبینی نکرده و در هر صورت این آپدیت‌ها نصب خواهند شد.تنها کاربران نسخه Enterprise Edition یا بیزینسی ویندوز ۱۰ می‌توانند زمان بیشتری را برای بررسی آپدیت ها داشته باشند، اما ظاهرا کاربران بقیه نسخه‌ها ناگزیر به نصب آنها خواهند بود.

این اجبار اندکی عجیب و تصمیمی بلندپروازانه به نظر می‌رسد. بسیار از کاربران، اینترنت مناسبی برای آپدیت ویندوز ندارند و این شرایط وقتی بدتر می‌شود که بعضی از بسته‌های آپدیت ویندوز دارای حجم‌های بالایی هستند.البته جای نگرانی نیست. مایکروسافت همین حالا ۵ میلیون تست کننده ویندوز ۱۰ دارد که قطعا می‌توانند مایکروسافت را وادار به تجدیدنظر در این تصمیم کنند؛ حداقل این امیدی است که در شرایط کنونی به آن متوسل شده‌اند!

از سوی دیگر مزایای مفیدی نیز برای این تصمیم عنوان می‌شود. امروزه توانمندی هکرها در نفوذ به کامپیوترها به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کند و آپدیت اتوماتیک می‌تواند اغلب کاربران را در برابر این تهدیدات مراقبت کند.باید دید عاقبت این تصمیم چه خواهد شد !

منبع : recode

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آقا مایکروسافت جان رحم کن برادر، حجم اینترنتمونو دو روزه میخوری که :Cry-Out: :Cry: