کوالکام تکنولوژی شارژ بیسیم را به گوشی های فلزی می آورد

کمپانی کوالکام از موفقیت این شرکت در دستیابی به تکنولوژی شارژ بیسیم گوشی‌های با بدنه فلزی خبر داد.به منظور پشتیبانی گوشی‌های فلزی از شارژ بی‌سیم، باید کیس‌های ثانویه‌ای دور آن‌ها قرار داد، اما اخیرا کوالکام اعلام کرده که بر این مشکل فایق آمده است. بنابراین از این پس، گوشی‌های فلزی بدون واسطه می‌توانند از این نوع شارژ پشتیبانی کنند.

کوالکام نحوه عملکرد این تکنولوژی را توضیح نداده و تنها به سازگاری آن با استاندارد Rezence اشاره کرده است. این استاندارد توسط اتحادیه A4WP که بر روی شارژ بی‌سیم تمرکز دارد، ارایه شده است.

کوالکام وعده داده که برای اطمینان از پشتیبانی گوشی‌های آینده بازار از این تکنولوژی و عملکرد صحیح آن، همکاری نزدیکی را با کارخانه‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند آغاز خواهد کرد.

کوالکام افزوده که شرکت‌های خواهان این تکنولوژی می‌توانند از امروز این تکنولوژی را به خدمت بگیرند. البته هنوز تردیدهایی جدی برای کوچ به استاندارد Rezence در میان کارخانه‌ها وجود دارد، اما از سوی دیگر تمایل جدی بازار به حذف سیم از فرایند شارژ و همچنین افزایش روز به روز گوشی‌های فلزی، می‌توانند دلایل قانع کننده‌ای برای حرکت به سمت این تکنولوژی باشد.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*