کوالکام و رونمایی از چیپ‌های میان‌رده Snapdragon 412 و پایین‌رده Snapdragon 212

کمپانی کوالکام امروز نسل جدید چیپست های میان رده و پایین رده خود را با نام های اسنپدراگون ۴۱۲ و  اسنپدراگون ۲۱۲ معرفی کرد.این دو چیپست جایگزین چیپ‌های میان‌رده Snapdragon 410 و پایین‌رده Snapdragon 210 خواهند شد که سال گذشته توسط این کمپانی معرفی گردید.

اسنپدراگون ۴۱۲ ( Snapdragon 412 ) :

Snapdragon-412

این چیپ از ۴ هسته‌ی پردازشگر ۶۴-بیتی Cortex-A53 و پردازشگر گرافیکی Adreno 306 تشکیل شده و با بالاتر بودن کلاک هسته‌های پردازشگر آن نسبت به SD 410، حالا قدرت بیشتری در اختیار کاربرانی که گوشی‌های میان‌رده را خریداری می‌کنند، قرار می‌گیرد. این چیپ همچنان بر اساس معماری ۲۸ نانومتری کوآلکام تولید شده و حالا فرکانس هسته‌های پردازشگر در آن از ۱.۲ گیگاهرتز به ۱.۴ گیگاهرتز افزایش پیدا کرده‌اند.

همچنین این چیپ از صفحه‌نمایش‌هایی با وضوح تصویر ۱۲۰۰×۱۹۰۰، فیلم‌برداری FullHD و دوربین‌های ۱۳-مگاپیکسلی به صورت کامل پشتیبانی می‌نماید. در مورد سیستم‌های ارتباطاتی نیز این چیپ از شبکه‌ی X5 LTE در کنار WiFi، بلوتوث ۴.۱، سیستم شارژ سریع Quick Charge 2.0 و USB 2.0 پشتیبانی و می‌تواند در بسیاری از گوشی‌های امروزی مورد استفاده قرار گیرد.

اسنپدراگون ۲۱۲ ( Snapdragon 412 ) :

Snapdragon-212

اما چیپ SD 212 از با دارا بودن چهار هسته‌ی پردازشگر ۳۲-بیتی Cortex-A7 و پردازشگر گرافیکی Adreno 304، می‌تواند در محصولات ارزان‌قیمت‌تر استفاده شود. البته پایین‌رده بودن این چیپ دلیلی بر ضعف آن نیست. در مورد SD 212 باید بدانید که این چیپ میان‌رده از صفحه‌نمایش‌هایی با وضوح تصویر ۷۲۰p، فیلم‌برداری با وضوح تصویر ۱۰۸۰p، دوربین‌های ۸-مگاپیکسلی و البته تمام سیستم‌های ارتباطی Snapdragon 412 پشتیبانی می‌نماید.

باید اشاره کنیم که هر دو این چیپ‌های با اپراتورهای CDMA نیز همگام می‌باشند. و اینکه در آینده‌ی نزدیک، باید شاهد محصولاتی جدید باشیم با چیپ‌های کوآلکام باشیم. هر چند، این چیپ‌ها قدرت پردازشی چندان قابل توجهی نسبت به نسخه‌های قبلی خود ندارند، با این حال تا حدی می‌توانند عملکرد دستگاه‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.

منبع : GSMarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اسنپ ۶۱۶ هم معرفی شده … البته بیشتر افزایش فرکانس داده شده و تغییر خاصی نداشته

  2. صد در صد پردازنده جی۴ مینی اسمپ ۴۱۲ هستش
    به هر حال اسنپدراگئن ۴۱۰ روی سامسونگ e7 خیلی خوی جواب داده و اینم ذکر کنم که داغ نمیکنن
    به هر حال هرچی جدیدتر باشه بهتره باید دید
    ولی هیچکدوم به اندازه پردازنده قدیمی اسنپ۴۰۰ روی گلکسی اس تیری با کلاک۱.۴ نیست واقعا این گوشی رو هیولا کرده بود