پس از توافق : آیا خودرو در ایران ارزان شده است ؟!

در پی توافق هسته‌ای بین ایران و غرب بازار خودرو ایران دستخوش تغییرات یا شاید بهتر باشد بگوییم شایعاتی شده است.بر اساس اخبار منتشر شده قیمت برخی خودروهای داخلی اندکی کاهش یافته و سیر نزولی به خود گرفته است.البته این تغییرات قیمت تنها در بازار بوده و شرکت های سازنده هیچگونه تغییری در قیمت محصولاتشان نداده اند.

حالا سوالی که اینجا مطرح می گردد این است که آیا واقعا خودرو در ایران ارزان شده و روند کاهش قیمت در آینده ادامه خواهد داشت ؟

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

بنابر اطلاعات منتشر شده در طول هفته گذشته پژو ۲۰۶ مدل V8 حدود یک صد هزار تومان کاهش قیمت داشته است که این کاهش در تندر ۹۰ مدل E2 حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده و در پژو پارس سال تنها ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را شاهد بوده‌ایم.همچنین پژو پارس LX حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

در کنار این قیمت‌ها، پژو ۴۰۵ نیز حدود ۲۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۱۰۰ هزار تومان روند نزولی به پیش گرفته‌اند و البته این کاهش قیمت در سمند سورن حدود ۱ میلیون تومان بوده است.

اما همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم این کاهش قیمت تنها در بازار خودرو صورت گرفته و کمپانی های بزرگ خودرو سازی در ایران یعنی ایران خودرو و سایپا هیچ تغییری در قیمت محصولات خود نداده اند.تنها واکنشی که این شرکت ها به توافق هسته‌ای و لغو تحریم ها نشان داده اند ، آغاز عرضه اقساطی خودرو است که البته در زمان تحریم نیز شاهد چنین طرح های فروشی از سوی این شرکت ها بوده ایم.

با این اوصاف به نظر می رسد که تغییرات اندک در قیمت خودرو تنها به خاطر شایعات ارزانی پس از لغو تحریم هاست و هنوز خیلی زود است که تصور کنیم دوباره پراید با مبلغ ۷ میلیون تومان به فروش برسد !

در ادامه آخرین لیست قیمت برخی خودروهای پرفروش داخلی را مشاهده خواهید کرد :

price-list

نظر شما در این مورد چیست ؟