سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

سامسونگ گلکسی S22 معرفی شد؛ پرچمدار کامپکت و قدرتمند سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ – Samsung Galaxy S22 معرفی شد. این گوشی ابعاد جمع و جور و وزن کمی دارد و با مشخصات فنی و قیمت زیر فروش می‌رود.

رویداد بزرگ گلکسی آنپکد امسال سامسونگ از محصولات متنوعی میزبانی کرد. سه گوشی خانواده گلکسی S22 در این رویداد معرفی شدند و سامسونگ از تبلت‌های پرچمدار سری گلکسی تب S8 خودش نیز در آنپکد پرده برداری کرد. ستاره درخشان این رویداد، گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا بود، اما برای کسانی که به دنبال خرید یک گوشی جمع و جور و سبک هستند، نسخه اصلی گوشی اس ۲۲ یک گزینه ایده‌آل و بسیار جذاب است.

گوشی جدید اس ۲۲ با ابعاد کوچک‌تری نسبت به نسل گذشته خودش، قلب عاشقان گوشی‌های مینی را هدف گرفته است. با نمایشگر کوچکی که ابعاد آن از ۶.۲ به ۶.۰۶ اینچ کاهش پیدا کرده، ابعاد این گوشی به گلکسی S10e، گوشی فوق جمع و جور چند سال پیش سامسونگ شبیه شده است.

سایز باتری، قربانی این کاهش ابعاد گوشی شده است. سامسونگ به جای یک باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نسل گذشته، از یک باتری ۳،۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است که به معنای کاهش ۵ درصدی در ظرفیت باتری است. اگرچه دوربین آن کاملاً شبیه آن چیزی است که در مدل بزرگ‌تر اس ۲۲ پلاس به کار رفته و در پردازنده و امکانات ارتباطی نیز تفاوتی با آن ندارد. اگرچه متأسفانه کوچک‌تر کردن ابعاد این گوشی باعث افزایش قیمت آن شده است. در واقع برای خرید گلکسی اس ۲۲ باید ۱۰۰ دلار بیشتر از اس ۲۱ بپردازید.

در ادامه شما را به طور کامل با این دیوایس خوش ساخت و کامپکت بیشتر آشنا خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ – Samsung Galaxy S22

مشخصات فنی گلکسی S22

نمایشگر۶.۱ اینچ AMOLED / ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل / نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی متغیر / اوج روشنایی ۱۵۰۰ نیت
ابعاد۱۴۶ در ۷۰.۶ در ۷.۶ میلی‌متر / وزن ۱۶۰ گرم
بدنهشیشه/آلومینیوم/شیشه – گواهی ضد آب IP68
دوربین‌هاسه‌گانه پشتی:

  • ۵۰ مگاپیکسلی اصلی (لنز ۲۳ میلی‌متری f/1.8)
  • ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو (لنز ۵۹ میلی‌متری f/2.4)
  • ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید (لنز ۱۳ میلی‌متری f/2.2)

سلفی: ۱۰ مگاپیکسلی

اسپیکرهادوگانه استریو
باتری۳،۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۴۵ واتی/ شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی/ شارژ بی‌سیم معکوس
ارتباطاتNFC، بلوتوث ۵.۲، وای فای 6E، شبکه موبایل 5G

 

طراحی

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

وقتی صحبت از طراحی می‌شود، مهم‌ترین چیزی که در اینجا وجود دارد، کوچک‌تر شدن گوشی و کاهش سایز آن است. به جز این، همه چیز در دو گوشی مشترک است و شباهت بسیاری با یکدیگر دارند. رنگ‌بندی این دستگاه نیز دستخوش تغییراتی شده و اکنون در کنار دو مدل مشکی و سفید، شاهد دو نسخه جدید سبز و صورتی/طلایی هستیم که بسیار زیبا و خاص هستند.

ابعاد این گوشی ۱۴۶ در ۷۰.۶ در ۷.۶ میلی‌متر و وزن آن هم ۱۶۷ گرم است. این نشان می‌دهد نسبت به نسل گذشته خودش با کاهش محسوسی همراه شده تا کوچک‌تر و خوش دست‌تر باشد. قاب پشتی این گوشی دیگر پلاستیکی نیست و با جنس شیشه طراحی شده است، فریم دور قاب و دکمه‌ها از جنس آلومینیوم هستند و در جلوی گوشی از محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده است.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

شاید در نگاه اول متوجه تغییرات طراحی این گوشی نشده باشید، ولی وقتی دقت بیشتری کنید متوجه می‌شوید که حاشیه‌های دور نمایشگر به سبک آیفون‌های اپل تقریباً هم اندازه با یکدیگر شده‌اند و با انحنای اندکی به طرف عقب تا شده‌اند. علاوه بر این پرچمدار جدید سامسونگ مثل نسل‌های گذشته خودش از گواهی IP68 استفاده می‌کند که آن را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار امن می‌کند.

نمایشگر

سامسونگ در تصمیمی جنجالی ابعاد نمایشگر گوشی گلکسی S22 را کاهش داده و به ۶.۱ اینچ رسانده است. نکته جذاب اینجاست که نسبت به مدل قبلی قد خیلی بلندی ندارد و درست مثل آیفون های اپل نسبت ابعاد ۱۹.۵ به ۹ را ارائه می‌کند که باعث دلپذیرتر شدن استفاده از نمایشگر می‌شود. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است و اگرچه از رزولوشن 1440p در مدل اولترا کمتر شده، اما این رزولوشن مناسبی برای اکثر کاربران است.

سامسونگ از فناوری نمایشگر Super AMOLED برای این نمایشگر استفاده کرده که این بار برای زیباتر به نظر رسیدن نمای جلوی گوشی حاشیه‌های هر چهار طرف آن یکسان شده‌اند. این نمایشگر رنگ‌های بسیار زیبا و شادابی را ارائه می‌کند و به نرخ رفرش انطباق‌پذیر مجهز است که می‌تواند بسته به نیاز کاربر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز به صورت خودکار تغییر کند.

نمایشگرهای AMOLED به تدریج پیشرفت کرده‌اند و امسال مهم‌ترین تغییر آن‌ها روشن‌تر شدنشان بوده است. نمایشگر گلکسی اس ۲۲ سامسونگ اکنون می‌تواند حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت را ارائه کند که در مقایسه با حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت در اس ۲۱ و ۸۰۰ نیت در آیفون ۱۳ پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. این نمایشگر همچنین پشتیبانی کاملی از ویدیوهای HDR را ارائه می‌کند و توسط یک لایه به نام گوریلا گلس ویکتوس پلاس از آن محافظت می‌شود.

در نهایت سامسونگ کمافی‌سابق برای باز کردن قفل گوشی خود و تأمین امنیت کاربران یک حسگر اثر انگشت را در داخل این نمایشگر گنجانده است. البته شما می‌توانید با استفاده از دوربین سلفی این گوشی و عکسبرداری ۲ بعدی، از سیستم تشخیص چهره این گوشی نیز استفاده کنید؛ ولی توجه داشته باشید که امنیت آن به Face ID نمی‌رسد.

سخت افزار و نرم افزار

برخلاف شایعاتی که در گذشته شنیده می‌شود، سامسونگ همان استراتژی خود برای استفاده از تراشه‌های متفاوت در زیر قاب نسخه اروپایی و آمریکایی/ چینی را دنبال خواهد کرد. در ایالات متحده و چین، گوشی گلکسی S22 با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام عرضه می‌شود، در حالی که نسخه اروپایی/ آسیایی آن به چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ مجهز است.

البته برخلاف گذشته ما به هیچ عنوان از چنین چیزی ناراحت نیستیم. نسخه‌های قبلی اگزینوس سرعت پایین‌تری نسبت به تراشه اسنپدراگون داشتند و حتی عملکرد دوربین نیز در آن‌ها متفاوت بود. ولی حالا بنچمارک‌ها نشان می‌دهد این فاصله اکنون کمتر از گذشته شده و در بسیاری از موارد حتی این تراشه اگزینوس است که برتری دارد. اگزینوس ۲۲۰۰ سریع‌ترین چیپست ساخت سامسونگ است که عملکرد قدرتمند و پایداری را ارائه می‌کند. عملکرد CPU این تراشه ۵ درصد، عملکرد GPU آن ۴۰ درصد و عملکرد NPU آن نیز ۱۳۳ درصد نسبت به گذشته پیشرفت داشته است.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

نسخه اگزینوسی اس ۲۲ از پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 استفاده می‌کند. این پردازشگر گرافیکی حاصل همکاری دو شرکت سامسونگ و AMD بوده و می‌تواند فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) که پیشتر تنها در کارت‌های گرافیک کامپیوتری یا کنسول‌های بازی بود را به دنیای موبایل بیاورد. این می‌تواند به معنای پیشرفت چشمگیری در گیمینگ موبایل نیز باشد. لازم به ذکر است که پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 از معماری AMD RDNA 2 استفاده می‌کند.

سامسونگ گوشی اس ۲۲ را با ۸ گیگابایت رم ارائه می‌کند. در بخش حافظه نیز دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی وجود دارد. اگرچه در اینجا هیچ اسلاتی برای کارت حافظه microSD وجود ندارد و شما قادر به ارتقا آن نخواهید بود.

باتری به کار رفته در زیر قاب این گوشی ۳،۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که وقتی آن را با باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نسل گذشته مقایسه می‌کنیم، با کاهش ۵ درصدی ظرفیت مواجه بوده است. اما فاکتورهای مهم‌تری مثل مصرف انرژی تراشه و فناوری نمایشگر کم مصرف‌تر نیز برای عمر باتری وجود دارد که این‌ها باعث جبران کاهش ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از ظرفیت باتری می‌شوند. باتری این گوشی می‌تواند با مصرف متوسط یک روز کامل شارژدهی داشته باشد.

اما پیشرفتی که این گوشی در بخش باتری داشته به سرعت شارژ آن مربوط می‌شود. در حالی که نسل قبلی حداکثر با توان ۲۵ واتی شارژ می‌شد، اما اکنون این نسل می‌تواند با توان ۴۵ واتی شارژ شود که به معنای شارژ سریع‌تر آن است. اگرچه همچنان خبری از آداپتور شارژ در داخل جعبه گوشی نیست و شما باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. این گوشی از شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند که به لطف آن می‌توانید هدفون بی‌سیم گلکسی بادز را روی پشت قاب گوشی بگذارید تا به صورت بی‌سیم شارژ شود. از دیگر فناوری‌های به کار رفته در این گوشی می‌توان به اتصال 5G بر بستر امواج mmWave و Sub6 با پوشش ۵۰ درصد بیشتر و سرعت دانلود ۶۳ درصد سریع‌تر و همچنین اتصال Wi-Fi 6E با حداکثر سرعت دانلود ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه‌ای اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

مثل نسل قبلی، خبری از جک هدفون روی گوشی S22 نیست. حتی هدفونی هم داخل جعبه گوشی قرار ندارد. این یعنی اگر می‌خواهید از هدفون سیمی خودتان استفاده کنید، باید یک دانگل مخصوص تهیه کنید یا از یک جفت هدفون با پورت USB-C استفاده کنید. سامسونگ دو اسپیکر را روی این گوشی قرار داده که اولی در زیر دستگاه و دومی در بالای نمایشگر است. عملکرد صوتی این اسپیکرهای استریو بسیار خوب است و علاوه بر تفکیک صدا، بیس خوبی را هم تولید می‌کند.

و در نهایت به بخش نرم افزاری این گوشی می‌رسیم؛ جایی که سامسونگ از نسخه سفارشی اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4.1 خودش استفاده کرده است. این رابط کاربری علاوه بر ظاهر بروزتر نسبت به نسل گذشته، امکانات را آسان‌تر از قبل در اختیار شما می‌گذارد. یکی از برترین ویژگی‌های آن‌ها Smart Widget یا همان ویجت‌های هوشمند است که تشخیص می‌دهند در لحظه به چه اطلاعاتی نیاز دارید و سپس آن را برایتان روی صفحه به تصویر می‌کشند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

در این نسخه پالت‌های رنگی برای تم‌بندی به گوشی اضافه شده، الگوهای ویبره متناسب با رینگتون یا زنگ نوتیفیکیشن‌ها اضافه شده، ویرایشگر تصویری اکنون امکانات متنوع‌تری داشته و عملکرد سیستم نیز روان‌تر شده است.

یکی از امکانات نرم افزاری که سامسونگ در اختیار کاربران گوشی گلکسی اس ۲۲ می‌گذارد، امکان تماشای مشترک فیلم با دیگر دوستانتان و اشتراک گذاشتن حس و حال خود در لحظات جذاب فیلم است. این کار به لطف همکاری گوگل و سامسونگ در اپلیکیشن Google Duo ممکن شده است. در واقع شما باید از طریق Google Duo مشترماً با یک دوست خود یا به صورت گروهی به تماشای یک فیلم بنشینید، در حالی که دوربین سلفی گوشی شما تمام حالت‌های چهره‌تان در هنگام فیلم دیدن را با سایرین به اشتراک خواهد گذاشت.

دوربین Galaxy S22

گوشی اس ۲۱ سال گذشته از یک لنز تله فوتو واقعی برخوردار نبود، اما در عوض از یک سنسور با رزولوشن بالا استفاده می‌کند و با فرآیند کراپ کردن می‌توانست زوم ۳ برابری را ارائه کند. از آنجا که این زوم توسط کراپ کردن به دست می‌آمد، نمی‌توانست نتیجه کار جذاب باشد. اما اکنون در گوشی گلکسی S22 سامسونگ سرانجام یک دوربین تله فوتو واقعی را در کنار دو دوربین اصلی و اولترا واید قرار داده است.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی است که یک لنز ۲۳ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 در جلوی آن قرار دارد. این دوربین دارای فناوری Adaptive Pixel است که به لطف آن می‌تواند پیکسل‌های بسیار روشن با جزئیات فراوان را ارائه کند و لرزشگیر اپتیکال آن جلوی هرگونه تاری عکس هنگام لرزش دست را خواهد گرفت. یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۲.۵۵ اینچی و دیافراگم f/2.2 آن را همراهی می‌کند. اما مهم‌تر از همه، اضافه شدن یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است که می‌تواند زوم ۳ برابری بدون افت کیفیت و همچنین لرزشگیر اپتیکال را ارائه کند.

سامسونگ بخش نرم افزاری دوربین گوشی S22 را هم ارتقا داده است. این دوربین قابلیتی به نام Photo Remaster را ارائه می‌کند که می‌تواند کیفیت تصاویر قدیمی را بالا برده و آن‌ها را جذاب‌تر کند. قابلیت Object Eraser می‌تواند یک سوژه، سایه یا انعکاس نور را از تصاویر شما پاک کند. حالت Pro Video به شما امکان فیلمبرداری حرفه‌ای با تنظیمات متنوعی روی فوکوس، سرعت شاتر و ISO را می‌دهد تا با گوشی خود مثل یک دوربین حرفه‌ای DSLR فیلمبرداری کنید. حالت Director’s View که در نسل قبلی وجود داشت هم می‌تواند به صورت همزمان چند عکس با دوربین‌های گوشی گرفته و آن‌ها را کنار هم بگذارد.

درون حفره کوچکی که در بالای نمایشگر گوشی قرار گرفته نیز یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی قرار دارد که به فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel مجهز است تا مطمئن باشید در عکس‌های سلفی همیشه فوکوس روی شما است.

قیمت سامسونگ گلکسی اس 22

گوشی گلکسی S22 سامسونگ قرار است با قیمت پایه ۷۹۹ دلاری وارد بازار شود. این به معنای قیمت مشابه پرچمدار سامسونگ با نسخه معمولی آیفون ۱۳ است. با این قیمت، رقابت در بازار موبایل بین اپل و سامسونگ داغ می‌ماند.

همچنین بخوانید :

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا معرفی شد؛ قدرتمندترین گوشی تاریخ سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس معرفی شد؛ همان S22 با ابعاد بزرگ‌تر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*