با ساندار پیچای ، سکان دار جدید گوگل بیشتر آشنا شوید

همانطور که برایتان نوشتیم ، کمپانی گوگل هفته گذشته در اقدامی غیرمنتظره، زیر چتر حمایتی هلدینگ بزرگ‌تری به نام آلفابت قرار گرفت. لری پیج که از بنیانگذاران گوگل محسوب می شود با تاسیس آلفابت، از تغییر ساختاری بزرگی در این شرکت خبر داد.ساندار پیچای نیز که پیشتر در بخش کروم و اندروید گوگل فعالیت داشت به سمت مدیر عاملی گوگل منصوب شد.

بسیاری از کاربران دنیای مجازی، اطلاعات چندانی از زندگی و گذشته پیچای ندارند و در سال های اخیر تنها نامی از وی را شنیده اند.اما اکنون، وی به عنوان نفر اول گوگل در این شرکت بزرگ ایفای نقش می کند و دانستن اطلاعاتی در خصوص زندگی و راهی که او برای رسیدن به این سمت طی کرده است خالی از لطف نیست.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با این جوان هندی که توانسته سکان غول دنیای وب را به دست بگیرد آشنا شویم.

ساندار پیچای در سال ۲۰۰۴ به گوگلی‌ها پیوست و توانست مسیر شکوفایی و پیشرفت را سریع‌تر از آنچه که تصور می شود بپیماید.وی در ایالت تامیل نادو هند متولد شد و تحصیلات آکادمیک خود را در موسسه تکنولوژی خاراگپور هند گذراند و توانست مدرک کارشناسی تکنولوژی خود را از این موسسه اخذ کند. سپس، با دریافت بورسیه تحصیلی راهی آمریکا شد و مقطع کارشناسی ارشد رشته MBA را در دانشگاه استنفورد گذراند.

وی قبل از آنکه کار خود را در گوگل شروع کند، به عنوان مهندس در شرکت Applied Materials و پس از آن نیز در نقش مشاور در کمپانی McKinsey & Company فعالیت داشت.سال ۲۰۰۴ بود که پیچای وارد گوگول شد و در سمت نایب رییس مدیریت محصولات این شرکت کار خود را آغاز کرد و رهبری تیمی را که بر روی مرورگر کروم و سیستم عامل این شرکت کار می کردند برعهده گرفت.

Sundar-Pichai-1

حیطه فعالیت و مسئولیت های پیچای به تدریج گسترش یافت و به سایر حوزه ها نیز کشیده شد، به طوری که همواره ردپایی از وی در پروژه هایی همچون گوگل تولبار، دسکتاپ سرچ، گجت ها و گوگل گیر مشاهده می شد.در سپتامبر ۲۰۰۸، پیچای بر روی پروژه مرورگر وب کروم نظارت داشت و یک سال پس از آن نیز، مدیریت سیستم عامل مبتنی بر وب کروم را که در نوت بوک ها و کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار می گرفت، بر عهده گرفت.

در سال ۲۰۱۳ نیز با کناره گیری اندی رابین، مدیرعامل و بنیانگذار اندروید، او به سمت مدیرعاملی بخش اندروید منصوب شد. وی در سالهایی که در این کمپانی بزرگ فعالیت داشته است همواره به عنوان فردی سخت کوش و با استعداد شناخته می شود.

محبوبیت وی به قدری در قلب‌های کارکنان گوگل جای گرفته بود که کریس بک‌من، مدیر پیشین محصولات گوگل، پیچای را شایسته مقام های بالاتر در این شرکت می دانست و همیشه از وی به نیکی یاد می کرد. بک‌من در خصوص ویژگی های اخلاقی و کاری وی عنوان می کند:

“ساندار همواره سعی می کرد تا حسن نیت خود را نسبت به کارکنان نشان دهد و با جلب نظر همکاران خود، تیم خود را به خوبی رهبری و به سمت موفقیت هدایت کند. وی در کنار استخدام افراد، اصول اساسی کار را به آنها آموزش می داد و تیمی حرفه ای را در کنار یکدیگر جمع می کرد.”

ساندار پیچای  در مدتی که تحت رهبری ماریسا مایر کار می کرد، همواره در تلاش بود تا از خود گذشتگی و توانایی های تحت هدایت خود را به وی ثابت کند و ساعت ها پشت درب دفتر ماریسا منتظر می ماند تا وی رضایت خود را از تیم تحت رهبری وی اعلام کند و به آنها امتیاز بالایی دهد.پیچای در کنار ویژگی ها و مهارت های مدیریتی سطح بالایی خود، در مواقع لزوم از شهامت و جسارت مثال زدنی نیز برخوردار است. به طوری که در جریان نمایشگاه CES که در شهر لاس وگاس برگزار شد به مدیرعامل سامسونگ یادآور شد که گوگل قصد دارد تا از همکاری بزرگ در بخش گوشی های هوشمند با این شرکت صرف نظر کند.

قدرت مثال زدنی و کارنامه درخشان پیچای در گوگل بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا را بر این داشت تا پیشنهاداتی را برای همکاری به وی ارایه دهند. در این بین، نام توییتر بیشتر به چشم می خورد به طوری که مسئولان این شرکت پیشنهاد مدیریت محصولات توییتر را به وی پیشنهاد دادند اما پیچای این پیشنهاد را نپذیرفت. همچنین در آگوست ۲۰۱۳ نیز، نام پیچای به عنوان یکی از نامزدهای مدیرعاملی مایکروسافت پس از استعفای استیو بالمر مطرح شده بود.

گوگل در اکتبر سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که از بار مسئولیت های پیچای کاسته و وظایف مهمتری بر دوش اوخواهد نهاد. در اینجا بود که با تاسیس آلفابت و مشخص شدن حیطه فعالیتی گوگل، ساندار پیچای هندی مدیرعامل گوگل شد و مسئولیت مدیریت بر بخش های موتور جست و جو، نقشه، تحقیقات، گوگل پلاس، اندروید، کروم، زیر ساخت ها، تبلیغات و اپلیکیشن های گوگل را برعهده گرفت.

لری پیج در مصاحبه ای مطبوعاتی در خصوص پیچای و سمت جدید وی عنوان کرد:”وی در اکتبر سال گذشته، هدایت بخش محصولات و مهندسی کسب و کار اینترنت ما را در دست گرفت. پیشرفت و از خودگذشتی وی برای من و سرگی بسیار جالب و قابل توجه بود. با توجه به شناختی که در این مدت از وی کسب کردیم، به نظر می رسد که وقت آن رسیده باشد که سکان مدیرعاملی گوگل را به ساندار بسپاریم. من از اینکه افتخار همکاری با چنین فرد با استعداد و نخبه ای را دارم بسیار خرسندم و این تقسیم وظایف می تواند به من در اجرای هرچه بهتر مسئولیت های آینده ام بسیار کمک کند.”

منبع: Businessinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. عمرا بتونه ب اندازه نبوق و قدرت سرگی بین باشه
    این یه تار موی گندیده سرگی بین ننمیتونه بشه
    گوگل اشتباه کرد
    سرگی بین دنیا را تغییر داد