ال جی در حال کار بر روی چیپست قدرتمند NUCLUN 2 برای رقابت با اگزینوس سامسونگ

ال‌جی سال گذشته با رونمایی از چیپست هشت هسته ای NUCLUN، ورود خود را به جمع شرکت های بزرگی همچون اینتل، سامسونگ، کوالکوم و مدیاتک که در این حوزه فعالیت دارند، اعلام کرد.این شرکت در نظر داشت تا اسمارت فون های نسل بعد خود را با چیپست های ساخت این شرکت روانه بازار کند اما از آنجایی که تراشه NUCLUN نتوانست انتظارها را برآورده کند و گزارش هایی مبنی بر داغ کردن گوشی های مجهز به این تراشه، به گوش ال‌جی رسیده بود، این شرکت تمامی تلاش خود را به کار بست تا محصولی جدید و با قدرتی به مراتب بالاتر از نمونه قبلی خود را روانه بازار کند.

بر اساس شایعاتی که این روزها از گوشه و کنار فضای مجازی به گوش می رسد، ال‌جی ساخت چیپست جدیدی به نام NUCLUN 2 را در دستور کار قرار داده است که می تواند رقیبی جدی برای چیپست قدرتمند اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ باشد. ناگفته نماند که سامسونگ در حال حاضر از این پردازنده در محصولاتی همچون گلکسی اس ۶، اس ۶ اج، اس ۶ اج پلاس و نوت ۵ استفاده کرده است.

lg-NUCLUN-2

تاکنون برخی مشخصات از نسل دوم چیپست NUCLUN فاش شده است که بر اساس این اطلاعات، نوکلون از هشت هسته پردازشی بهره می برد که ۴ هسته آن از نوع Cortex-A72 با فرکانس کاری ۲.۱ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر نیز با سرعت پردازش ۱.۵ گیگاهرتزی کار خواهند کرد. همچنین در این تراشه جدید از تکنولوژی big.LITTLE و لیتوگرافی ۱۶ نانومتری استفاده شده است. به گفته منابع خبری، ال‌جی برای تکمیل مراحل ساخت این محصول با شرکت TSMC همکاری داشته است.

اگر از شایعات کمی فاصله بگیریم، نتایج بدست آمده از بنچمارک Geekbench از قابلیت های این تراشه تازه وارد به دنیای فناوری بیشتر پرده بر می دارد. نتایج این بنچمارک نشان می دهد که نوکلون ۲ توانست در آزمایش چند هسته ای امتیاز ۵۳۹۲ و در آزمایش تک هسته ای امتیاز ۱۷۹۶ را کسب کند که این امتیازها، حکم بر برتری نوکلون ۲ بر تراشه اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ می دهند.

گفتنی است چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ توانسته بود در آزمایش های چند و تک هسته ای به ترتیب امتیازهای ۴۹۷۰ و ۱۴۸۶ را بدست آورد.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ۷۴۲۰ رو سامسونگ خیلی وقته رو کرده و داره استفاده میکنه.
    باید ید چی تو چنته دراه و رو نکرده.
    امیدواریم تو آستینش برگ واسه رو کردن داشته باشه…
    وقتی کوالکوم و مدیاتک سر دعوا و رقابت داشتن، سامسونگ چیپست خودش رو زد و زد رو دست هر دوشون، بعد هواوی به فکر افتاد و تراشه های خودشو زد و آخرین تراشه اش هم مثل اینکه خیلی خوبه، حالا الجی تراشه زده بهتر از همه، حالا فکر کن سامسونگ تو این گیرودار یه تراشه بهتر از همه فلفور روکنه….
    خوب اگه ببینی، می بینی این رقابت ها باعث پیشرفت میشه و به نفع مصرف کننده نشون به اون نشون که هیلو ایکس ۱۰ الان رو میان رده های بازار جا گرفته.