تفاوت بین نسخه چینی و بین المللی اسمارت فون وان پلاس وان

neplus-one

اگر شما هم منتظر هستید تا گوشی وان پلاس وان را در دست بگیرید ولی دعوتنامه ندارید، شاید وسوسه شوید که نسخه عرضه شده در چین را تهیه نمایید. اما چه تفاوتی بین این نسخه و نسخه بین المللی وجود دارد؟

وان پلاس وان بالاخره پس از رفع مشکلات نرم افزاری برای مشتریان ارسال خواهد شد. اما تنها برای آن دسته از افرادی که خوش شانس بوده اند و دعوتنامه داشته اند و یا در برنامه تبلیغاتی وان پلاس برنده شده اند. بنابراین مشتریان با دو انتخاب مواجه هستند: منتظر شوند تا دعوتنامه ای برای آنها ارسال شود؟ و یا یک نسخه از چین وارد کنند؟

طرفداران گوشی وان پلاس خوش شانس تر از طرفداران بین المللی هستند. چرا که اولاً از این گوشی به تعداد بسیار زیادی در چین موجود است و ثنیاً کسانی که دعوتنامه دارند نیاز ندارند تا گوشی را بخرند!

تفاوت ها:

1. سخت افزار: بین سخت افزار استفاده شده در نسخه چینی و نسخه بین المللی تفاوت چندانی وجود ندارد. اما تفاوت های دیگری وجود دارد!

2. رام سینانوژن: یکی از نکات اصلی فروش وان پلاس، وجود رام سیانوژن در نسخه های صادراتی است. در چین رام سیانوژن رام پیش فرض این گوشی نیست. در عوض وان پلاس وان با رام ColorOS که در گوشی های OPPO استفاده می شود، ارائه می گردد. اما این نکته ای نیست که بخواهد زیاد شما را نگران کند. چرا که وان پلاس اعلام کرده رام سیانوژن برای برای تمامی مشتریان موجود است و آنها می توانند سیستم عامل خود را به محض آماده شدن رام سیانوژن برای دانلود, عوض نمایند. ضمن آنکه کاستوم رام MIUI این گوشی که تا چند وقت دیگر آماده خواهد شد، گزینه دیگری برای کاربران است.

3. بدنه: از لحاظ فیزیکی نسخه چینی و نسخه بین المللی وان پلاس دقیقاً شبیه یکدیگر هستند. اما از آنجا که رام سیانوژن بر روی گوشی های چینی نصب نشده است، بنابراین فاقد علامت CM در پشت قاب گوشی است. یعنی نوشته های قاب پشت این گوشی در نسخه چینی کمتر است. البته شما می توانید از انواع کاورهای تولید شده برای این گوشی بهره ببرید.

4. موجود بودن: اگر شما خواهان در اختیار داشتن یک گوشی وان پلاس هستید، توصیه می کنم در پی یافتن یک فروشنده معتبر باشید و آن را از چین تهیه کنید.

5. قیمت: از آنجا که گوشی وان پلاس وان توسط خود کمپانی وان پلاس فروخته نمی شود، انتظار می رود قیمت آن برای نسخه های بین المللی به علت هزینه هایی همچون سود فروشندگان، هزینه حمل و نقل و همین طور هزینه های گمرک کمی بیشتر باشد.

6. گارانتی: فروش گوشی وان پلاس تازه آغاز شده است وما نمی دانیم که آنها چطور می خواهند گارانتی گوشی های وارداتی را تضمین کنند؟ شما ممکن است تنها گارانتی که توسط خرده فروشان عرضه می شود را دریافت کنید. بنابراین باز هم توصیه می کنیم فروشنده معتبری را پیدا کنید.

در آخر باید بگوییم که تفاوت های یاد شده تنها مواردی بود که از سایت وان پلاس اعلام شده است و در واقع مورد خاصی که خریداران را از خرید یکی منصرف کند وجود ندارد.

با تشکر از بامداد روزگار عزیز برای ترجمه و  ارسال این مطلب.

منبع : gizchina | ترجمه بامداد روزگار ( کاربر گجت نیوز )

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید اینکه میگن نسخه چینی گوشی 4g نداره درست هست یا خیر؟ و ایا نسخه چینیش از نظر کیفیت بهتر از نسخه بین المللی هست؟ من بخاطر این دو مورد خیلی سردرگم شدم و نمیدونم کدومو بخرم لطفا راهنایی مختصری بکنید
    ممنون