شرکت منهارت

بهترین خودروهایی که زیر تیغ جراحی شرکت تیونینگ منهارت رفتند

شرکت منهارت در زمینه تیونینگ، یکی از بهترین و قدرتمندترین شرکت‌های جهان است. در این مطلب گجت نیوز، ما به 10 خودرو تیونینگ شده برتر این شرکت نگاهی خواهیم داشت.

شرکت آلمانی منهارت ممکن است یکی از بزرگترین نام‌های صنعت تیونینگ جهان نباشد اما تجربه آنها در بیرون کشیدن قدرت و عملکرد بیش‌تر از سریعترین‌ خودروهای موجود نسبت به رقیبانش هیچ کمبودی ندارد. در واقع این شرکت آلمانی، یکی از آندر ریتدترین نام‌ها در صنعت خودرو است و 35 سال گذشته از آغاز فعالیتش، توانسته شاهکارهایی بزرگ، سریع و زیبا را خلق کند.

شرکت تیونینگ منهارت

شرکت منهارت در اوایل شروع کار خود، بیشتر به صورت تخصصی روی خودروهای ب ام و کار می‌کرد. اما از آن موقع به میزان خیره‌کننده‌ای بازه کاری خود را گسترش داده‌اند. حالا آن‌ها هر نوع خودرویی را تقویت می‌کنند؛ از خودروهای استیشن ساخت مرسدس بنز گرفته تا نسل جدید تویوتا سوپرا. حتی این روزها جیپ‌های بزرگ و سنگین هم زیر دست متخصصین و مهندسان شرکت منهارت تقویت می‌شوند.

منهارت اسپورت

محصولات در حال عرضه فعلی شرکت از همیشه خشن‌تر و سریع‌تر شده‌اند. با افزایش میزان اسب‌بخار غول‌آسا و راه‌های کاهش وزنی که حتی خودروهای مسابقه‌ای را شرمنده خود می‌کند، نسخه منهارت خودروها می‌‌تواند خشن‌تر بی‌رحم‌تر و قدرتمندتر از نسخه اصلی باشد. تغییرات نسبت قدرت به وزن در برخی مدل‌های شرکت Manhart به حدی بالا است که عملا آن‌ها را از نسخه‌های کارخانه‌ای خود متمایز می‌سازد و حتی دیگر تیونرها نیز به سختی می‌توانند با این شرکت آلمانی رقابت کنند.

در کنار پک‌های افزایش اسب بخار و پایداری، کیت‌های زیبایی متعددی نیز توسط این شرکت ارائه می‌شود. این کیت‌ها طرفداران خاص خود را دارند و بدون شک می‌توانند حتی کسل‌کننده‌ترین طراحی‌ها را هم به خشن‌ترین و جذاب‌ترین‌ها تبدیل کنند.

این شرکت را می‌توان یکی از کمتر ‌شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌ها در حوزه تیونینگ دانست. به همین دلیل ما تصمیم گرفت به 10 نمونه از بهترین خودروهای تیونینگ شده شرکت منهارت نگاهی بیندازیم.

10. بنتلی کانتینتال جی تی سوپر اسپرت

منهارت کانتیننتال

بنتلی کانتیننتال جی تی فابریک، ترکیب پیروزمندانه ساخت‌ و‌ ساز و طراحی لوکس و قدرت خالص است. نسخه تقویت شده این خودرو به دست شرکت منهارت، ویژگی‌های کلیدی کانتیننتال را حفظ کرده و میزان اسب بخار را به شدت افزایش داده است.

عملکرد از 630 اسب بخار و 800 نیوتون متر گشتاور به 710 اسب بخار و 1017 نیوتون متر گشتاور افزایش یافته است. این پایان ماجرا نیست و چندین مورد ارتقای آپشنال نیز موجود هست که البته اکثر آن‌ها فقط در زمان سفارش خودرو موجود هستند. هر یکی از بنتلی‌های تقویتی منهارت یک لایه رنگ اضافه نیز خواهند داشت که مزین به رنگ خاکستری و نارنجی خواهد بود.

9. ام اچ فایو 800 (ب ام و ام 5 کد اف 90)

خودرو منهارت

منهارت شروع کارش را با تقویت کردن مدل‌های مختلف BMW آغاز کرد. پس می‌توان بدون شک گفت که عرضه کیت تقویتی جدیدترین مدل ام 5 که ام اچ 5 نام دارد کاملا همگام با آن چیزی بود که از این شرکت خلاق انتظار می‌رفت. این مدل در چندین حالت و میزان قدرت موجود است که مدل 800 قوی‌ترین آن‌ها است.

815 اسب بخار که فقط با فشار دادن پدال گاز به شما حس پرواز می‌دهد این مدل را بسیار خشن‌تر و سریع‌تر از مدل ام 5 که فقط 615 اسب بخار دارد جلوه داده است. برای اطمینان یافتن از تحمل این قدرت توسط قطعات، منهارت گیربکس تقویت شده، فنربندی مسابقه‌ای برند KW و یک اسپویلر را به صورت استاندارد در کیت تقویتی این مدل لحاظ کرده تا این خودرو را به یک غول بی‌رقیب تبدیل کند.

8. مرسدس بنز AMG GTR

منهارت ای ام جی

مرسدس جی تی آر در همان حالت کارخانه‌ای هم ماشین سریع و هیجان‌آوری است و می‌تواند آرزوی بسیاری از ماشین‌بازها باشد. با این حال منهارت به این نتیجه رسیده است که میزان قدرت فعلی کافی نیست و باید آن را افزایش داد. میزان قدرت از 510 به 585 اسب بخار افزایش یافته است که میزان قابل توجهی است. زمان صفر تا صد این مدل مرسدس بنز نیز به 3.6 ثانیه نیز کاهش یافته است.

گیربکس برای تحمل قدرت اضافه و عملکرد بهینه به صورت کامل تقویت شده است. زیرا افزایش قدرت موتور فشار مضاعف بسیاری را به گیربکس وارد خواهد کرد. البته گزینه‌های تعویض دیگر قطعات مانند سیستم ترمز و چرخ‌ها نیز موجود است. همانند بنتلی که در اوایل مقاله به آن اشاره شد، هر یک جی تی آر یک لایه رنگ جدید و برچسب‌های نمادین منهارت را قبل از ترک کارخانه دریافت خواهد کرد.

7. دیفندر دی پی 500

منهارت دیفندر

لندرور دیفندر نسل جدید در دنیای خودروسازی جنجال بسیاری را به پا کرده است. زیرا از نظر دوستداران و طرفداران قدیمی این مدل، دیگر مانند نسل‌های قبلی آن قدر که باید به قابلیت‌های آفرود خودرو توجهی نشده است. این در حالی است که بسیاری از طرفداران لندرور، به خاطر چنین ویژگی‌هایی دیفندر را دوست داشتند.

بسیاری از شرکت‌های تیونیگ مانند منهارت هم ظاهرا دیگر علاقه‌ای به بهبود قابلیت‌های آف رودی مدل جدید دیفندر ندارند و می‌خواهد این مدل را برای عاشقان سرعت و قدرت بهینه کنند. این خودرو با دیفندرهای قلچماق و سخت‌جان قدیمی بسیار تفاوت دارد. زیرا قابلیت‌های آفرود نادیده گرفته شدند و در عوض این ماشین به یک هیولای 500 اسب بخاری در اتوبان‌ها تبدیل شده که آمادگی سبقت از خودروهای اسپرت دیگر را دارد.

برای دستیابی به این افزایش قدرت منهارت از یک سیستم اگزوز فولاد ضد زنگ دست‌ساز و یک ریمپ کلی ECU کمک گرفته است. این به علاوه فنربندی با ارتفاع پایین‌تر، سیستم ترمز و رینگ‌های مخصوص و تودوزی چرم با‌کیفیت، باعث شده دیفندر تبدیل به خودرویی شود که عملکردی در حد یک خودروی اسپرت و یک کابینی به لاکچری مرسدس جی واگن داشته باشد.

6. گلف ار اس 450

گلف manhart

حتی گلف کوچک و متواضع نیز از دست تیم منهارت و مهندسین خبره آن در امان نمی‌ماند. گلف مدل آر در همان حالت کارخانه‌ای یکی از برترین هاچبک‌های سریع بازار به شمار می‌رود اما منهارت اعتقادی به این حرف‌ها ندارد و تصمیم گرفت با افزودن 140 اسب بخار به گلف آن را به یک خودروی لایق نام منهارت تبدیل کند. این خودرو با 500 نیوتون متر گشتاور، قدرتی تولید می‌کند که نه تنها در یک هاچبک افسانه‌ای است بلکه حتی خودروهای سوپراسپرت 10 سال پیش را شرمنده می‌کند.

می‌توان با اطمینان کامل گفت که هر کس سعی کند این قطعه مهندسی‌سازی شده آلمانی را  به مسابقه سرعت دعوت کند، تجربه بسیار بدی را از آن به خاطر خود خواهد سپرد. زیرا تصور آن که در یک مسابقه سرعت، خودرویی از یک گلف شکست بخورد کمی دور از ذهن است.

5. سوپرا GR 550

manhart تویوتا

نسل جدید تویوتا سوپرا پس از عرضه به دلیل داشتن قطعات مشترک بسیار با ب ام و زد 4، به نوعی یک سوپرای تقلبی خوانده شد. با این که این مدل مورد ستایش بسیاری قرار گرفت مشترک بودن برخی قطعات، انتقداتی را به وجود آورد. اما این انتقادات به هیچ وجه باعث نشدند که منهارت، این مدل را قدرتمندتر و جذاب‌تر نکند.

در واقع حقیقت این است که از نظر شرکت تیونینگ منهارت، این شباهات یک بهانه خوب و صحیح برای تقویت این مدل بودند. زیرا همانطور که گفتیم منهارت کار خود را با تقویت مدل‌های مختلف ب ام و شروع کرده بود و می‌توان آن‌ها را یکی از متخصصین بی‌رقیب این کار دانست.

نتیجه کار هم همانطور که پیش‌بینی می‌شد بسیار جالب از آب در آمده است. زیرا نسخه منهارت با 550 اسب بخار، بسیار قدرتمندتر از مدل کارخانه‌ای دیده می‌شود. منهارت از یک دسته کامل کیت‌های تقویت استفاده کرده تا به این سطح از قدرت برسد.

ابزارهایی مانند یک توربوی مخصوص این خودرو، کیت هواکش فیبر کربنی و یک رادیاتور قوی‌تر که شرکت واگنر تولیدکننده آن است باعث شدند سوپرا جی آر 550، دیگر تنها یک خودرو جوان‌پسند ژاپنی نباشد. نسل جدید سوپرا به تنهایی توانست به عنوان یک خودرو با پتانسیل بالا در بین عاشقان خودرو شناخته‌ شد. شرکت منهارت هم به طور کامل از پتانسیل بالای مدل سوپرا جی آر 550 بهره برد تا یکی از بهترین تیونینگ‌های تاریخ خود را انجام دهد.

4. جی سی 800

manhart gc800

یکی از مدل‌های نامعقولانه‌تر منهارت این جیپ است که با کد جی سی 800 شناخته می‌شود. این مدل یک جیپ گرند چروکی ترک‌هاک تقویت شده با 813 اسب بخار است. دلیل اصلی جالب بودن این مدل، آن است که اکثریت مردم این خودرو جیپ را حتی در نسخه اصلی کارخانه نیز ماشینی بسیار وحشی و غیر قابل کنترل به شمار می‌آوردند. اما مهندسین منهارت به حرف مردم توجهی نکردند و همان کار همیشگی خود را انجام دادند. هر چند خودروهای تیونینگ شده برای تمام افراد جذاب هستند اما بدون شک جی سی 800 منهارت، تنها می‌تواند برای رانندگان حرفه‌ای، گزینه‌ای مناسب باشد.

با یک زمان صفر تا صد 3.3 ثانیه‌ای این جیپ بسیار چموش است و به راحتی می‌تواند پا‌ به‌ پای ابرخودروهای اسپورت امروزی تاخته و قدرت و سرعت خود را به سادگی به رخ آن‌ها بکشد. این در حالی است که قیمت این جیپ  نصف قیمت ابرخودروها است ولی قدرت خالص این خودرو منهارت، هیچ کاستی نسبت به آن‌ها ندارد. حتی شما می‌توانید خانواده خود را همراه خود سوار این ماشین کنید و با افراد بیشتری از قدرت مهار نشدنی این مدل لذت ببرید.

3. ام اچ 8 800 (FX9)

من هارت بی ام و

بی ام و ام 8 نزدیک‌ترین چیز به یک ابرخودرو واقعی است که شرکت ب ام و موفق به تولیدش است. با تمام قابلیت‌های این مدل، BMW  ام 8 در حالت کارخانه‌ای ترکیبی نامیزان و ناهماهنگ از یک خودروی اسپرت، یک لاکچری جی تی و یک کشتی بی سر و صدا است. اما منهارت اینجاست تا وضعیت ام 8 را بهبود ببخشد و آن را از این حالت سردرگمی نجات دهد.

شرکت منهارت با افزایش قدرت شدید ام 8، آن را به یک ابرخودرو با نهایت قدرت تبدیل می‌کند. Manhart با درمان سردرگمی این خودرو آلمانی، مانند همیشه ترکیبی خالص و ناب از قدرت، سرعت و زیبایی را ارائه می‌کند.

مدل ام اچ 8 800 منهارت افزایش حدود 200 اسب بخاری را تجربه کرده که آن را به یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروهای موجود در دنیا با 823 اسب بخار تبدیل می‌کند. زمان رسیدن از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در ام اچ 8 800 منهارت به 2.6 کاهش پیدا کرده است. جالب است بدانید شتاب این مدل، تقریبا با شتاب یک پاگانی هوآِیرا مساوی است. همچنین پنل‌های بدنه با جنس فیبر کربن نیز موجود است تا وزن خودرو را کاهش داده و نسبت قدرت به وزن که اهمیت بسزایی دارد را افزایش دهد.

این مدل یکی از قدرتمندترین خودروهای شرکت منهارت است و عملکرد فوق‌العاده آن‌ها در تقویت ب ام و را کاملا به نمایش می‌گذارد.

2. سی آر 700 واگن

استیشن منهارت

اگر کسی در این دنیا دوست داشته باشد که یک استیشن واگن بنز 700 اسب بخاری را خریداری کند فقط یک محل و یک شرکت برای خرید از آن را در لیست گزینه‌هایش دارد. مدل سی آر 700 منهارت تمامی ویِژگی‌های مورد نیاز خریدار یک استیشن واگن قدرتمند و لوکس را دارا است. این خودرو منهارت هنوز هم با تمام تغییراتش،  قابلیت‌های حمل و نقلی یک استیشن کلاسیک را به طور کامل حفظ کرده است. یافتن چنین ترکیبی در خودروهای دیگر عملا غیرممکن است.

فنرهای مسابقه‌ای H&R به راننده اطمینان خواهند داد که لاستیک‌ها حتی با قدرت اضافه نیز چسبندگی خود را حفظ نماید. یک ست کامل برچسب‌های خارجی مختص منهارت نیز موجود است. قیمت این واگن استیشن خاص فقط در زمان سفارش اعلام خواهد شد و قطعا نباید توقع یک خودرو اقتصادی را داشته باشید. اما اگر فردی به دنبال یک استیشن واگن پرقدرت و باثبات باشد، مدل سی آر 700 واگن منهارت می‌تواند بهترین گزینه باشد.

آر کیو 900 | شاهکار منهارت

منهارت آر کیو 900

اگر فقط یک ماشین برای نشان دادن قابلیت‌های منهارت نیاز باشد؛  آن خودرو بدون شک مدل آر کیو 900 است. منهارت یک آئودی RSQ8 را که در همان نسخه کارخانه‌ای هم ماشین سریعی است را می‌گیرد و به آن یک توربوی غول پیکر، هواکش فیبر‌ کربنی و یک خنک کننده میانی مسابقه‌ای اضافه می‌کنند تا آن را به 918 اسب بخار قدرت برسانند. آر کیو 900 حتی می‌تواند کسانی که از آئودی متنفر هستند را نیز عاشق خود کند.

یک کیت بدنه پهن فیبرکربنی نیز روی RQ 900 نیز نصب می‌شود تا ظاهر آن را بیش از پیش تهاجمی نشان داده شود و از نسخه کارخانه‌ای اسپورت‌تر به نظر برسد. تعدادی قطعات ظاهری نیز به آن افزوده شده تا ظاهر متمایز آن را به نمایش بگذارد. این ماشین، اسب بخار بسیار بیشتری از آنچه که مردم به آن احتیاج دارند را در دسترسشان قرار می‌دهد و می‌تواند برای سرمایه‌دارانی که به خودرویی با ظاهر خشن، قدرت باورنکردنی و فضای داخلی بزرگ نیاز دارند یک گزینه ایده‌آل و رویایی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*