هوآوی میت S معرفی شد : اولین گوشی جهان با تکنولوژی فورس‌تاچ

همان‌طور که می‌دانید نمایشگاه IFA 2015 از امروز در شهر برلین آغاز شده است. برهمین اساس شرکت چینی هوآوی هم به‌عنوان یکی از توسعه‌دهندگان گوشی‌های هوشمند در این نمایشگاه شرکت کرده است. این شرکت در جریان مراسم IFA 2015 فبلت سطح بالای هوآوی میت S را به‌طور رسمی معرفی کرد.Huawei Mate S نخستین گوشی هوشمندی به‌شمار می‌رود که در آن از فناوری فورس‌تاچ استفاده شده است. در ادامه مطلب گجت نیوز را همراهی کنید.

شرکت اپل برای اولین بار فناوری حساس به فشار لمسی فورس تاچ را در ساعت هوشمند خود به کار گرفت. این شرکت قصد دارد آیفون جدید خود را نیز به این فناوری مجهز کند ولی شرکت هواوی پیش دستی کرد و اولین اسمارت فون مجهز به فورس تاچ را در ایفا ۲۰۱۵ عرضه کرد.

تکنولوژی فورس‌تاچ در زیر صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد و امکان تشخیص فشارهای کم یا زیاد دست کاربر را به گوشی اضافه می‌کند. این قابلیت، به دستگاه اجازه می‌دهد که بر اساس میزان فشار وارد شده، عملکردهای متفاوتی از خود نشان دهد. برای مثال با یک فشار آرام بر روی صفحه‌نمایش، ویدیو آغاز می‌شود و با یک فشار محکم‌تر صدا افزایش می‌یابد. این تکنولوژی در حال حاضر تنها در ساعت‌های اپل واچ مورد استفاده قرار گرفته است.

گوشی اندرویدی جدید هواوی Mate S دارای یک نمایشگر امولد ۵.۵ اینچی است. بدنه این گوشی تمام فلزی بوده و قاب پشتی آن منحنی است. اما مهم ترین ویژگی این گوشی نحوه تعامل آن با کاربر است. هواوی پرچمدار جدید خود را به اسکنر اثر انگشت و فناوری Knuckle Sense مجهز کرده است. فناوری Knuckle Sense که اولین بار در گوشی P8 معرفی شد، به کاربران امکان می دهد تا صفحه نمایش گوشی را با بند انگشتان خود کنترل کنند.

از دیگر مشخصات این گوشی میتوان به دوربین پشتی با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و فلاش ال‌ای‌دی، دوربین سلفی با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی با فلاش ال ای دی و حافظه‌ی رم سه گیگابایتی اشاره کرد.توان پردازشی این محصول kdc از طریق چیپ‌ست Kirin 935 تامین می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هوآوی این فبلت سطح بالا را در دو مدل متفاوت تولید کرده است. در یکی از این مدل‌ها قابلیت پشتیبانی از فناوری فورس‌تاچ وجود دارد و در دوم آن از این فناوری پشتیبانی نمی‌کند.

به‌گفته‌ی هوآوی قرار است فبلت میت S این شرکت به زودی در بیش از ۳۰ کشور شامل چین، فرانسه و آلمان عرضه شود. البته تنها در برخی از این کشورها مدل اصلی آن با قابلیت پشتیبانی از فورس‌تاچ عرضه می‌شود.

همچنین به‌گفته‌ی هوآوی امکان پیش‌‌سفارش این فبلت از تاریخ ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) در اروپای غربی فراهم می‌شود. نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی این محصول با قیمت ۸۶۷ دلار و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی آن با قیمت ۹۳۲ دلار در بازار عرضه خواهد شد. البته هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت‌ نسخه‌ی اصلی این گوشی که قابلیت پشتیبانی از فناوری فورس‌تاچ را دارد، اعلام نشده است.

منبع : phonearena