ویژگی Hey Siri ، همیشه در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس فعال خواهد بود

همانطور که حتما در جریان هستید ، اپل تا ساعاتی دیگر کنفرانس رونمایی از آیفون ۶ اس ( iPhone 6S ) و آیفون ۶ اس پلاس (  iPhone 6S Pus ) را برگزار خواهد کرد.اپل در دعوت نامه های این رویداد از عبارت “Hey Siri” استفاده کرده بود و اکنون منابع مختلفی تاکید کرده اند که استفاده از نام سیری در دعوت نامه های اپل به یک قابلیت جدید اشاره دارد.

به نظر می رسد آیفون های جدید طوری طراحی شده اند که قابلیت “Hey Siri” به صورت دائمی در آنها فعال باشد. “به صورت دائمی” یعنی کاربران در هر موقعیتی و بدون نیاز به لمس گوشی می توانند با گفتن عبارت “Hey Siri” به دستیار صوتی خود دسترسی داشته باشند. هم اکنون نیز این قابلیت در منوی تنظیمات گوشی قرار گرفته اما تنها برای آیفون های در حال شارژ قابل استفاده است.

پیش از این به منظور ذخیره کردن شارژ باتری، گوشی ها برای شنیدن دستورات آماده بودند تا دیگر نیازی به روشن کردن صفحه نمایش نباشد. گوگل نیز مدتی پیش یک قابلیت مشابه جدید به نام “OK Google” را معرفی کرد. بنابراین دور از ذهن نیست که اپل نیز این قابلیت را همراه با آیفون های جدید خود معرفی کند. البته هنوز مشخص نیست که این قابلیت به یک سخت افزار جدید نیاز دارد و تنها مختص آیفون ۶s و ۶s پلاس خواهد بود و یا روی سایر مدل های آیفون نیز قابل اجراست.

با توجه به اینکه در نسخه بتای iOS 9 شواهدی مبنی بر فعال شدن قابلیت “Hey Siri” در آیفون های خارج از شارژ مشاهده نشده، می توان پیش بینی کرد که این قابلیت تنها مختص آیفون ۶s و ۶s پلاس باشد. در هر حال تنها راه اطمینان از وجود این قابلیت و اختصاصی بودن آن در آیفون های جدید، منتظر ماندن تا شروع کنفرانس اپل است.

منبع : appleinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*