پس از سال‌ها مانور تبلیغاتی : گوشی‌های اکسپریای سونی واقعا ضد آب نیستند زیر آب استفاده نکنید !

به نظر می رسد که شکایات متعدد کاربران گوشی ها و تبلت های ضد آب سری اکسپریای سونی ، به اساس نبوده است چرا که این کمپانی پس از سال‌ها مانور تبلیغاتی بر روی ویژگی ضد آب بودن محصولات سری اکسپریای خود به تازگی یکی از صفحات مربوط به پشتیبانی از خدمات را در وب سایت خود اصلاح کرده و به کاربران هشدار داده است که از اسمارت فون‌های ضد آب خود زیر آب استفاده نکنند.ان موضوع نشان می دهد که گوشی‌های اکسپریای سونی واقعا ضد آب نیستند و نباید از آن ها زیر آب استفاده کنید !

پس از سال‌ها تبلیغ درباره قابلیت‌های ضد آب گوشی‌های اکسپریا و حتی برگزاری کمپین های مختلف و نمایش کاربرانی که با خوشحالی از گوشی‌های هوشمند خود زیر آب استفاده می‌کنند، سونی اکنون ادعا کرده است که نباید این گوشی‌ها را در آب غوطه ور کرد. مطابق با خبری که اولین بار در سایت اکسپریابلاگ منتشر شد، سونی به تازگی صفحه مربوط به پشتیبانی از قابلیت ضد آب و ضد گرد و غبار گوشی‌های خود را تغییر داده و از کاربران خود درخواست کرده است که از شنا کردن با گجت‌های سونی خودداری کنند.

Xperia-Underwater

به یاد داشته باشید که جدیدترین محصولات ضد آب سری اکسپریای این شرکت به استاندارد IP68 مجهز شده‌اند. به این معنی که این گوشی‌ها می توانند فشار مداوم آب در عمق بیش از یک متر را تحمل کنند. اما ادعای اخیر سونی به این معناست که این شرکت نمی‌تواند ضد آب بودن این گوشی ‌ها را برای مصارف خانگی تضمین کند و این ویژگی تنها در محیط آزمایشگاه قابل بررسی است. در صفحه پشتیبانی سایت سونی این چنین آمده است:

رتبه بندی IP گوشی شما درحالت استندبای و شرایط آزمایشگاهی بدست آمده است، بنابراین شما نباید از گوشی خود حین مصارف مختلف مانند عکاسی زیر آب استفاده کنید.

سونی در زمینه انجام تست‌های ضد آب محصولات خود این چنین عنوان کرده است:

آن دسته از محصولات سونی که در زمینه ضد آب بودن تست شده‌اند، با احتیاط درون محفظه‌ای حاوی آب آشامیدنی و در عمق کمتر از ۱.۵ متر قرار می‌گیرند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، دستگاه به آرامی از محفظه خارج شده و قابلیت‌ها و توانایی‌های آن بررسی می‌شود.

نماینده پشتیبانی شرکت سونی در پاسخ به اکسپریابلاگ گفته است که این شرکت نمی تواند در صورت حرکت دادن و استفاده از گوشی زیر آب، سالم ماندن آن را برای کاربران تضمین کند. به گفته این نماینده، سونی حین تست‌های آزمایشگاهی خود، حرکت دادن یا استفاده از گوشی زیر آب را بررسی نکرده است. علاوه بر این سونی نمی‌تواند بسایری از فاکتورهای محیطی مانند حرکت آب یا تغییرات فشار آب حین حرکت را بررسی کند. به این ترتیب پیشنهاد می شود که از گوشی‌های ضد آب سونی زیر آب استفاده نکنید.

نظر شما در مورد این خبر جدید سونی چیست ؟

منبع : PCmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. دوستان من یک هفتس سونی #z5 خریدم امروز رفتم رود خونه زیر آب توی عمق بیست سانتی کمتر از یک دقیقه چنتا عکس گرفتم ولی بعد از این که اومدم تو خشکی آب توی جا سیمکارتیش رفته بود و آنتنم کامل حذف شد ی تیکه از ال سی دیش هم سفید شد با این که گارانتی داره ولی کسی پاسخ گو نبود گذاشتمش شیش ساعت توی کیسه برنج سشوارم گرفتم توش و دارم همونطوری از ال سی دیش استفاده میکنم

  2. من یه سفر رفته بودم به کیش و با یه قواص صحبت کردم و یه هزینه ای بهش دادم و اون گوشی منو که Z2 بود با خودش برد که از زیر اقیانوس فیلم برداری کنه برام. تموم استاندارد های سونی مثل عمق 1/5 و 30 دقیقه و آب شیرین رعایت نمیشد چون حدود 50 متر شایدم بیشتر زیر آب بود و خب حدود 2 ساعت و نیم تا 3ساعت طول کشید و آب هم که اب دریا بود دیگه. از لحظه ی قبل از پردین به داخل آب فیلم برداری رو گذاشته بودم روی 4k ایشون با همون حالت به داخل آب پریده و تا 50-60 متر زیر آب رفت تقریبا 2-3 ساعت هم زیر آب فیلم برداری کرده بود گوشی من هییییچ مشکلی پیدا نکرد کاملا سالم بود هنوز هم سالمه و دارم باهاش براتون کامنت میذارم و میگم این حرفا رو کسایی میزنن که میخان سونی رو خراب کنن شاید سونی همچین حرفی تو سایتش زده باشه ولی دلیل نمیشه بعضیااااا بگن سونی ضد آب نیست.

    • داداش من z5دارم امروز بردمش توی رود خونه توی عمق بیست سانتی به مدت کمتر از یک دقیقه تا همه جاش آب نفوذ کرد ی قسمت از ال سی دیش هم خراب شد چیه جریان؟

  3. با سلام خدمت شما دوستان و آقای عرفان انبار ببخشید من z5 دارم اوایل زیاد اون رو زیر آب می گذاشتم آخه دلیل اصلیه من برای خرید z5 همین ضد آب بودنش بود اما آخرین بار اول گوشی رو گذاشتم روی حالت هواپیما و بعد گوشی رو در آب آشامیدنی گذاشتم وقتی گوشی رو در آوردم به خوبی کار میکرد اما همین که اون رو از حالت هواپیما در آوردم گوشی چند بار لرزید و خاموش شد منم بعد از چند دقیقه روشنش کردم بازم کار می کرد اما خیلی ترسیدم در پوش رو هم چک کردم هیچ آبی داخل گوشی نرفته بود لطفا یه توضیحی بدید

  4. سلام من میخوتستم بدونم گوشی زد تیری خوبه یا زد فور

  5. سلام،،من تیتر واقعی خبر رو خوندم،،سونی گفته زیر اب از گوشی استفاده نکنید،،نه این که ضد اب نیستن،،،یعنی گوشی باید زیر اب قفل باشه،نه بری زیر اب باهاش فیلم ببینی،،
    گجت نیوز لطفا اصلاح کن

  6. من که یکسالو نیمه Experia z2 دارم چند بارم بردمش تواستخر کاریش نشده

    بدبختی هایی که سر مردم میاد حقشونه چون دارن شایعه پراکنی و چیزی که مدرکی ازش ندارنو به زبون میارن

  7. من گوشی سونی اکسپریا Z2 دارم خیلی هم راضی ام تا به حال بارها روش آبمیوه ریخته و منم سریع شستمو خشکش کردم
    هیچ کارشم نشده …!

  8. درک شما از ضدآب بودن گوشی اشتباهه.

    ضدآب بودن گوشی رو با ضدآب بودن ساعت های دیجیتال قدیمی که باهاش میتونستن برین تو استخر، یکی ندونین.
    ضدآب بودن گوشی برای اینه که
    برفرض یهو یه لیوان آب ریخت روش یا یهو از دستتو افتاد تو یه ظرف آب یا یه چاله آب،
    و شما سریع و ظرف چند ثانیه برش داشتین و پاکش کردید،
    خیالتون راحت که گوشیتون آسیب ندیده.
    نه اینکه با گوشی برین ته دریا ازمناظر زیر دریا فیلمبرداری کنین!

    نه خودتونو گول یزنید نه دیگران رو.
    درک و دانشتون تون رو بالا ببرید.

  9. جناب گجت نیوز شما هم بهتره تیتر این خبر رو عوض کنید

    “پس از سال‌ها مانور تبلیغاتی : گوشی‌های اکسپریای سونی واقعا ضد آب نیستند زیر آب استفاده نکنید !”

    اطلا شایسته سایت شما نیست

  10. با سلام…گوشی های ضد اب حالا چه سونی … چه برند های دیگه…مشخصه ای برای مقاومت ان ها در برابر اب ارائه کرده اند که فقط برای اب خالص میباشد …..نه اب استخر یا اب داغ…ویا مایعات دیگر…و ان هم در زمان مشخص…و عمق خاص…که چنان چه بر خلاف اینا عمل بشه..گوشی اسیب میبینه..
    حالا چه سونی باشه…چه سامسونگ….یا هرچیز دیگه ای
    بیخودی همه چی رو سر سونی خراب نکنید…

  11. من خودم z1 compact دارم و یک ساعت زیر اب استفاده کردم و اسیب ندید z3 و z1 compact دیگرم هم همین طور بود هیچ مشکلی نداره سونی هم در سایت گفته گوشی برای استفاده زیر اب نیست برای مقاومت در برابر ابه توروخدا شایعه پراکنی نکنید

  12. ینی چی الان ؟!

    این همه سال بوق کرنا به پا کردن که گوشی ضد آب داریم و ….
    همش کشک ؟
    متاسفم برای سونی و اونای که گول این تبلیغات رو خوردن

  13. فقط میتونم یه جمله بگم : خاک بر سرت سونی !!!!!!!!!!!!!!

  14. خدا شاهده گوشی اکسپریا Z3 داداش من توی استخر ۳۰ ثانیه هم زیر آب دوام نیاورد و سوخت

    • دروغ محض هستش،،،،،، دوستان من خودم سونی z2 دارم بارها و بارها همه جوره زیر آب بردمش چنین چیزی شایعه پراکنی هس. گوشه های سونی کاملن ضد آب هستن حتی و حتی در حین کار زیر آب حتی در فیلم برداری. من خودم فیلم برداری از زیر آب انجام دادم کسی اگه خواست بش نشون میدم و میفرستم واسش…../ یاحق