مارک زاکربرگ : دکمه Dislike به فیسبوک می آید

یکی از مطالبات همیشگی کاربران فیسبوک در سال های اخیر ، اضافه کردن دکمه دیسلایک ( Dislike ) به این شبکه اجتماعی پر مخاطب بوده است.به گزارش خبرگزاری گاردین ، مارک زاکربرگ ( مدیر عامل و موسس فیسبوک ) دیروز در نشستی اعلام کرده که فیسبوک قصد دارد پس از مدت‌ها انتظار دکمه‌ای مشابه به دکمه Dislike را به شبکه اجتماعی خود اضافه کند.

زاکربرگ ۳۱ ساله در یک جلسه پرسش و پاسخ عمومی در کالیفرنیا گفت که این شرکت در نظر دارد به منظور انتقال بهتر احساسات کاربران خود در موقعیت‌های ناراحت کننده یک دکمه جدید را به فیسبوک اضافه کند. اهمیت این موضوع برای کاربران شبکه های اجتماعی موجب شد این خبر در مدت زمان کوتاه در حجم وسیعی از رسانه‌های خبری پوشش داده شود.

زاکربرگ هم چنین افزود که این دکمه در آخرین مراحل طراحی قرار داشته و در زمان بسیار کوتاهی برای تست در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. پس از معرفی دکمه معروف لایک در سال ۲۰۰۹ میلادی، کاربران همواره مشتاق استفاده از دکمه‌ای برای ابراز احساساتی مانند همدردی بوده‌اند.

زاکربرگ تاکید کرده است که هدف این شرکت تبدیل فیسبوک به فرومی برای نمره دهی به پست ها نبوده و مکانیزم طراحی این دکمه برای نمره منفی دادن به پست‌های کاربران نبوده است، بلکه این دکمه مناسب مواقعی است که با توجه به ناراحت‌کننده بودن محتوای مطلب به اشتراک گذاشته شده، استفاده از دکمه لایک چندان خوشایند نخواهد بود و کاربران می توانند با استفاده از دکمه ای دیگر، احساس همدردی خود را نشان دهند.

منبع : theguardian

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*