کاراکترهایی عجیب که گوگل کروم را از کار می اندازد !

به تازگی باگی جالب در نسخه دسکتاپ و مک مرورگر اینترنتی گوگل کروم پیدا شده که با وارد کردن چند کاراکتر خاص باعث ازکار افتادن و یا در اصلاح کرش این برنامه می شود.این رشته کاراکتر ها توسط یک وب لاگ نویس با نام Andris Atteka کشف شد.وی متوجه شد که با وارد کردن این ۱۶ کاراکتر مروگر کروم کرش می کند.پس‌ازاینکه وب‌سایت Venture Beat از وجود این رشته کاراکتر آگاه می‌شود، اقدام به حذف ۱۰ کاراکتر آن می‌کند. با این کار از این رشته کاراکتر ۲۶ عددی تنها ۱۶ کاراکتر باقی می‌ماند اما باز هم این ۱۶ کاراکتر نتیجه ای مشابه می دهد.با گجت نیوز همراه باشید.

در همین رابطه این وبلاگ نویس می‌گوید که درواقع این یک آسیب‌پذیری امنیتی نبوده و مضر نیست. تنها احتمال می‌رود برخی از کاربران از این باگ به‌عنوان سرگرمی استفاده کرده و باعث از کرش کردن لحظه‌ای مرورگر کروم برای سایر کاربران شوند و قابل بازیابی خواهد بود.

برای از کار انداختن گوگل کروم نیاز است که به یک رایانه ویندوزی یا مک دسترسی داشته و سپس عبارت http://a/%%30%30 را در نوار آدرس این مرورگر وارد کرده و کلید اینتر را بزنید. مشاهده خواهید کرد که رنگ صفحه‌نمایش به رنگ سفید روشن درآمده و پیغامی با عبارت Google Chrome has stoped working و با این مضمون که گوگل کروم متوقف شده است، ظاهر خواهد شد. از آنجایی که این ترفند ۱۰۰ درصد کار روی ویندوز و مک کار می‌کند، لذا قبل از آزمایش آن، از باز نبودن تب‌های مهم و فعال مطمئن شوید. البته جای نگرانی نیست، در صورت بسته شدن تب‌های مهم، با باز کردن دوباره مرورگر کروم، می‌توانید دوباره آن را بازگردانی (Restore) کنید.

شایان‌ذکر است که این باگ، روی هیچ نسخه از مرورگر کروم در اندروید و لینوکس کار نمی‌کند. این‌گونه از مشکلات نرم‌افزاری کروم قبلاً بسیار شایع بوده و ضرری به مرورگر نمی‌زنند.

منبع : androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. گوگل کروم من پیغام Google Chrome has stoped working را نمایش داد

  2. برای من اینطوری نمیشه نسخه ۲۱ هست

  3. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ