نسخه نهایی مجموعه نرم افزاری مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶ رونمایی شد

کمپانی مایکروسافت سرانجام پس مدت ها تلاش و توسعه آفیس جدید ، امروز رسما مجموعه نرم افزاری آفیس ۲۰۱۶ را رونمایی کرد. آفیس جدید قابلیت های بیشماری را برای کاربران آفیس ۳۶۵ به ارمغان می آورد که تمرکز ویژه ای بر روی مشاغل و امکان همکاری به صورت آنلاین دارد. آفیس جدید کاملا با ویندوز ۱۰ هماهنگ و منطبق است و قابلیت های امنیتی مخصوص مشاغل آن، صاحبان مشاغل را دیوانه ی خود می کند.با گجت نیوز همراه باشید تا بیشتر با این محصول جدید مایکروسافت آشنا شویم.

The-new-office-is-here-1-v2
Word 2016

آفیس جدید به شما امکان می دهد با یکدیگر، به صورت همزمان کار کنید.

یکی از راه های به پیش بردن کار ها، همکاری و انجام کار ها به صورت همزمان توسط همکاران شما است. اما انجام خود این کار پیچیده و گاهی گیج کننده است. مایکروسافت در آفیس جدید، چاره ای اندیشیده و تمام برنامه هایی که شما برای انجام کار با همکاران خود نیاز دارید به این مجموعه آورده و با تغییراتی که در ان ها داده، باعث شده تا شما بتوانید با صرف کم ترین زمان و هزینه، دستاورد بیش تری داشته باشید. اما این تغییرات چه چیزهایی هستند؟

  • نوشتن به صورت زنده و همزمان: مایکروسافت از سال ۲۰۱۳ قابلیت نوشتن به صورت زنده و همزمان را در برنامه های مبتی بر وب خود قرار داده بود. حال این غول ردموندی، با آوردن این قابلیت بسیار جذاب به آفیس جدید، آن را به سطح جدیدی رسانده است. با استفاده از این قابلیت می توانید به صورت زنده و همزمان، با دیگر همکاران خود شروع به نوشتن کنید، و ببینید همکاران خود در حال نوشتن چه چیزی هستند. (درست مانند ویدیوی بالا) در حال حاضر این قابلیت در برنامه ی Word آفیس جدید در دسترس است و مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد این قابلیت را به دیگر برنامه های آفیس نیز بیاورد.
  • اسکایپ مشاغل: برنامه ی اسکایپ مشاغل اکنون از داخل برنامه ها در دسترس است و کاربران می توانند با استفاده از آن به صورت آنی به دیگران پیام ارسال کنند، صفحه ی خود را به اشتراک بگذارند، و از داخل اسناد خود با دیگران صحبت کنند یا مکالمه ی تصویری داشته باشند. این قابلیت در اواخر پاییز امسال به آفیس آنلاین نیز می آید. قابلیت به اشتراک گذاری صفحات در اسکایپ مشاغل، اکنون سریع تر از قبل شده است.
  • گروه های آفیس ۳۶۵: با استفاده از گروه های آفیس ۳۶۵، می توانید تیم های خود را به هم متصل نگه دارید و حالا این قابلیت در برنامه ی اوت لوک ۲۰۱۶ در دسترس است. همچنین این قابلیت در برنامه ی جداگانه ای با نام Outlook Groups برای ویندوز فون، اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.
اکسل ۲۰۱۶

آفیس جدید، برای شما کار انجام می دهد.

در فضای کاری امروز، برنامه ها، ابزار ها و دستگاه های بسیار زیادی وجود دارند که باید با آن ها کار کنیم، اما ما زمان کافی برای همه نداریم. آفیس جدید طوری ساخته شده است که پیچیدگی ها را از بین می برد و به شما کمک می کند تا بتوانید کار های خود را به سرعت انجام دهید. آفیس جدید کاری می کند که کارها، برای شما انجام شوند. حال چگونه؟

  • اوت لوک ۲۰۱۶: برنامه ی اوت لوک ۲۰۱۶ هوشمند ترین اینباکس ایمیل را برای شما فراهم می کند. شما با استفاده از این برنامه می توانید به سرعت جستجو کنید، ایمیل هایی که در اولویت های بعدی قرار دارند را به صورت اتوماتیک پاک کنید، و مطمئن شوید که همه به درستی به فایل های پیوست شده ای که در فضای ابری وان درایو قرار دارند، دسترسی دارند.
  • وان درایو برای مشاغل: مایکروسافت در آفیس جدید، آپدیت های بسیار چشم گیری را برای وان درایو مشاغل به ارمغان آورده است. مهم ترین این به روز رسانی ها مربوط به قابلیت همگام سازی آن در دستگاه های مختلف و مرورگر ها می شود. همچنین محدودیت ها نیز کاهش یافته اند.
  • قابلیت Help Me: این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا به راحتی و در سریع ترین زمان، دستور یا قابلیتی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید. همچنین قابلیت Smart Lookup، محتوای درون وب را به سرعت به اسناد شما می آورد. پیش از این، این قابلیت تنها در آفیس آنلاین در دسترس بود، اما این دو قابلیت اکنون در برنامه های آفیس ۲۰۱۶ در دسترس هستند.
  • اکنون فضای ابری این قدرت را به شما می دهد تا در کسری از ثانیه، کار خود را در هر دستگاه دیگری ادامه دهید. با استفاده از این قابلیت، فایل های شما نیز در آفیس آنلاین، آفیس موبایل و برنامه های آفیس در دسترس قرار دارند.
Office-Mobile-Apps
آفیس ویندوز ۱۰ موبایل

همگام با ویندوز ۱۰:

مایکروسافت خود را متعهد به ارائه ی آفیس برای تمام پلتفرم ها می داند و به این استراتژی نیز پایبند خواهد بود، اما آن ها در وبلاگ خود می نویسند که پلتفرم ویندوز را مانند “خانه”ی آفیس می بینند. بنابراین آفیس ۳۶۵ و ویندوز ۱۰، کامل ترین راه حل و بهترین ترکیب برای انجام کار ها است. مایکروسافت در ادامه توضیح می دهد که چرا این ترکیب، بهترین ترکیب است و ویندوز ۱۰ موبایل نیز چطور شامل آن می شود:

  • قابلیت Windows Hello: قابلیت ویندوز هلو این امکان را به کاربران می دهد تا تنها با یک نگاه به رایانه ی خود، به ویندوز ۱۰ و آفیس ۳۶۵ خود وارد شوند، بدون اینکه هیچ گونه رمزی را تایپ کنند. (برای آشنایی با قابلیت ویندوز هلو، کلیک کنید.)
  • کرتانا: در ماه های آینده، کرتانا هوشمند تر از گذشته خواهد شد و از طریق برنامه ی پشتیبانی اوت لوک ۲۰۱۶، برای آفیس ۳۶۵ مفید تر خواهد بود و جای یک دستیار باهوش را برای شما پر می کند.
  • برنامه های آفیس موبایل و قابلیت کانتینیوم: با استفاده از برنامه های آفیس برای موبایل و قابلیت شگفت انگیز کانتینیوم بر روی گوشی های ویندوز فونی، گوشی شما می تواند نقش یک رایانه ی رومیزی را برای شما ایفا کند. شما با استفاده از آفیس موبایل و قابلیت کانتینیوم، می توانید پروژ] های خود بر روی افیس را ایجاد کنید، آن ها را ویرایش کنید، و یا ارائه ی خود را از طریق آن انجام دهید. برای مثال شما می توانید در حالی که به وسیله ی مانیتور یا پروژکتور، گزارش مالی خود را ارائه می دهید، از طریق گوشی خود و برنامه ی وان نوت، اقدام به یادداشت برداری کنید.
  • برنامه ی Sway در ویندوز ۱۰: این برنامه در اوایل آگوست امسال منتشر شد و مشتریان و کاربران، عاشق آن هستند. کاربران به این برنامه لقب هایی همچون “عالی”،”شگفت انگیز” و “فوق العاده” داده اند. همچنین امتیاز این برنامه در استور نیز ۴.۶ از ۵ است. با استفاده از این برنامه شما می توانید داستان های جالبی بسازید و آن را به اشتراک بگذارید، به طوری که در هر دستگاه و صفحه نمایشی به بهترین شکل ممکن به نمایش در آید.
  • برنامه های آفیس موبایل بر روی ویندوز ۱۰: اما کاربران ویندوز فون که از عقب ماندن آفیس موجود بر روی گوشی های خود گلایه داشتد، اکنون می توانند از جلو تر بودن آن و همگام بودن با آفیس ۲۰۱۶ و ویندوز ۱۰، لذت ببرند. برنامه های آفیس موبایل مخصوص صفحات لمسی طراحی شده اند، و کار کردن با آن ها نیز بسیار راحت و سریع است که آن را برای کسانی که مجبورند در حین حرکت از آفیس استفاده کنند، فوق العاده می کند.
تم جدید خاکستری در برنامه ی Word 2016

اما در کنار همه ی این ها، تغییرات بسیار زیادی نیز در ظاهر آفیس ۲۰۱۶ اتفاق افتاده است. امکانات بی شمار بسیار زیادی به قسمت های مختلف آفیس جدید اضافه شده است که تنها باید با آن کار کنید تا متوجه آن شوید و ذکر تمامی آن ها در این مقاله امکان پذیر نیست. چیزی که از ابتدا ذکر شد، تغییرات بزرگ تر و قابل محسوس تری بودند که در آفیس جدید اضافه شده است. تغییرات ظاهری و اضافه شدن افکت های تصویری جدید به برنامه های مختلف هم که از پایه های اصلی هر آفیس جدید است.

برای دریافت آفیس جدید، باید یکی از کاربران آفیس ۳۶۵ باشید، یــا یک اشتراک آفیس ۳۶۵ جدید خریداری کنید. نظر شما در مورد آفیس جدید چیست؟

منبع :OFFICE BLOG

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*