افزایش ۱۰۰۰ درصدی تعرفه خودرو وارداتی ؟!

در حالی که پس از توافق هسته ای و به دنبال آن لغو تحریم ها بر علیه کشورمان ، همه منتظر کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی هستند ، امروز خبر از طرح دو فوریتی مجلس برای افزایش ۱۰۰۰ درصدی تعرفه خودرو وارداتی به گوش می رسد.در صورتی که این طرح در مجلس تصویب گردد قطعا شاهد افزایش قیمت خودروهای خارجی و به تبع آن محصولات تولید داخل خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به تدوین طرح دو فوریتی برای افزایش ۱۰۰۰ درصدی تعرفه خودرو وارداتی، گفت:‌

بر اساس این طرح، دولت موظف به جایگزینی خودروهای فرسوده خود با خودروهای داخلی می‌شود، تا ناوگان کشور تغییر پیدا کند.

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از تدوین طرح دو فوریتی برای توقف واردات خودرو خبر داد و گفت:

هم‌اکنون در حال جمع‌اوری امضا برای ارائه طرح مذکور به هیأت رئیسه مجلس هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌

متأسفانه هجمه اخیر در رسانه‌ها به صنعت خودروسازی کشور، تبعات بسیاری را به‌دنبال دارد، که بیکاری ۸۰ هزار نفر از مهم‌ترین تبعات رکود در تولید خودرو و صنعت خودروسازی کشور است.

وی گفت:

متأسفانه در شرایط کنونی وزارتخانه‌های صنعت، اقتصاد و بانک مرکزی هیچ کمکی برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی انجام نمی‌دهند، هر چند مسئولان خودروساز کشور در عرصه مدیریتی بی لیاقت هستند و نسبت به کاهش ۳۰ درصدی هزینه و افزایش کیفیت خودروهای داخلی اقدام نکردند.

قاضی‌پور ادامه داد:

سوء مدیریت مسئولان خودروسازی کشور در تمام حوزه‌ها نباید موجب تعطیلی این صنعت در کشور شود، از این‌رو نمایندگان طرح دوفوریتی را برای حمایت از صنعت خودروسازی و افزایش یک‌هزار درصدی تعرفه واردات خودرو در دستور کار دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد:

همچنین بر اساس این طرح، دولت موظف به جایگزینی خودروهای فرسوده خود با خودروهای داخلی می‌شود، تا ناوگان کشور تغییر پیدا کند.

وی گفت:

اگر مشکلات صنعت خودروسازی داخلی حل نشود، به طور حتم در آینده اتوبان‌های غرب تهران – کرج، مملو از بیکاران صنعت خودروسازی می شود، که این تبعاتی را به‌دنبال دارد.

نظر شما در مورد این طرح جدید مجلس چیست ؟

منبع : isna

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

26 دیدگاه

  1. شرم بر نماینده ها …
    اون از اینترنت …
    اینم از ماشین …
    :The-Incredible-Hulk:

  2. داستان خودرو در ایران کلا کلاف سر در گمه ! من امریکا زندگی میکنم هفته پیش یک نیسان روگ خریدم به صورت اقساط ماهی ٣۵٠$ چهار ساله باید پرداخت کنم بدون پیش پرداخت ضامن چک و هر ضمانتی !!! نمایندگی هوندا نامه زده که چرا از ما نخریدی!! به همین سادگی ! چهار سال دیگه اینو میدم یک نوشو میگیرم !! رقابت رقابت حرف اول رو میزنه ! تا رقیب جدی به بازار نیاد سر ملت رو شبره میمالن !! اینها از ترسشون این کار رو کردن ! اگر شرکتهای اصلی به ایران بیان دیگه کسی پول به این اشغال ها نمیده !! بهترین ماشین شاسی بلند در کلاس متوسط حدود ٣٠٠٠٠$ قیمتشه با مالیات و هنه چی !! چرا باید ماشین چینی رو به این قیمت به مردم بفرشنن؟!؟؟

  3. این اخرین تلاش برای فرار از شکسته شدن قیمتها هست،مطمئن باشید از فشار دست به این حربه کثیف زدن. اگر تا دیروز جزیی از این کمپین نبودم الان دیگه هستم…من تا وقتی قیمتها متعادل نشه و کیفیت در سطح جهانی نشه خودرو ایرانی نمیخرم،خارجی هم گرون بشه نمیخرم
    جان کل ایران فدای سیاست‌های کثیف ایران خودرو و سایپا نخواهد شد.

  4. :The-Incredible-Hulk:
    نمایندگان ملت ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. واقعا که خجالت داره هیچ روزنه هی برای نفس کشیدن ملت نمیزارن اینها نماینده هیچ کس نیستن

  6. یاد سریال کیف انگلیسی افتادم
    راستی امروز قیمت خرید نماینده مجلس چنده؟! کاش تعرفه خرید مسولین رو افزایش میدادین

  7. اگه کیفیت محصولات خودمون رو بالا ببریم نیازی به وارد کردن خودرو نیست.ایمنی اشخاص داخل خودرو کمترین چیزیست که خواستار آن هستیم این یک حق برای ماست.و در مقابل کیفیت عالی پول خوبی هم میپردازیم.باتشکر

  8. دوستان سلام.
    این مطلب اگه درست باشه نشون میده قصد فشار واستفاده از موقعیت سیاسی خودشون دارند.تا زمانی که مردم از کمپین خارج یا همون مغلوب بشن.
    که در این صورت :
    ۱.هم قیمتهارو بالا برده وبرتری خود رو نشان داد
    ۲. تخریب رویه حق طلبی که در مردم ایجاد شده است.

    که دیگر مردم در خود حتی فکر توانایی رسیدن به حقوق خود را نمیکنند.
    ممنون که مطلب من رو خوندید.

  9. سلام افزایش دادن تعرفه های خودروهای خارجی مشکلی رو حل نمیکنه چون اونایی که خودرو خارجی میخرن بازم میخرن چون فرقی باسشون نداره گران میخرن گران میفروشن در ضمن مشکل خودرو های ایرانی اساسه باید مشکلو حل کرد نه چیز های دیگری .خودرو بی کیفیت و گران بودن قیمتش خودرو های نسل ۸۸ به پایین خیلی از خودرو های صفر با کیفیتن.مجلسم عوض اینکه مشکلو حلش کنه به مشکل اضافه میکنه :Worry:

  10. ما با خریدن خودروهای ملی جونمونو کف دستمون میگیریم ما انتظاراتی داریم که باید برآورده شه در مقابل پول خوبی که میدیم کیفیت خوب میخواییم :Disapproval:

  11. دوستان عزیز و کابران محترم گجت نیوز ، بسیار ممنون میشم ادب و قوانین کشور رو در نظراتتون رعایت کنید که ما هم بتونیم نظرات را تایید و منتشر کنیم.
    سپاس

  12. این طر فقط به نفع وارد کنندگان خدروهای خارجی هستش که الان کلی خودرو وارد کردن که از ۲۰ میلیون تومان به بالا افت قیمت داشتن با این کار واردکنندگان خودرو ضرر که هیچ کلی سود میکنن دقیق مثل طرح ممنوعیت واردات ماشین های ۲۵۰۰ سی سی به بالا که با افزایش ۳ تا ۵ برابری قیمت روبرو شدیم .
    همچنین مردم را مجبور به خرید خدرو داخلی می کنن دقیقن مثل بازار ارز همه ی مردم رو به بازار ماشین و خریدو فروش آن می اورند.

  13. واقعا متاسفم،که ما چه کسانی را انتخاب کردیم که در مجلس از حق ملت دفاع کنن.
    باید بگم که اگه یه نگاهی به آمار تلفات جاده ای در کشور بکنیم میبینیم که کشور ایران رتبه ۱۷۷ از ۱۸۰ جهان در تلفات جاده ای است.سالانه چیزی حدود ۲۰هزار نفر از هموطنان جان خودشون در تصادفات جاده ای از دست میدن،بنظر من اگه ۸۰هزار نفر بیکار باشن بهتر از این که سالانه ۲۰هزار نفر جانشون از دست بدن،فکر کنید این ۸۰هزار نفر ۴سال بیکار باشن جان ۸۰هزار نفر نجات پیدا میکنه!!

  14. اگه بازم به نخریدن خودروی صفر ادامه بدیم شک نکنید قیمتها پایین میاد فقط باید استقامت کنیم وگرنه بدتراز سالهای قبل تو پاچمون میکنن

  15. ملت ایران خیلی بدبختن

  16. واقعا که متاسفم

  17. چی فکر می کردیم چی شد :Amazed:

  18. افتضاحه
    چقدر پول گرفتی این کار رو بکنی
    شرم بر تو
    خودرو رو با درصد سود کم به ملت بدن هیچکس بیکار نمیشه
    بسه دیگه خوردن
    همه با هم نمیخریم و مطمئنا ارزون میشه
    ارزون که نه میاد روی قیمت معقول
    هزینه ساخت کلا برای پژو ۸ میلیون میشه چرا باید ۳۰ میلیون پول بدیم
    پراید رو که اصلا نگو

  19. یه ملت فدای هشتاد هزار نفر ، اصلا با خانواده هاشون یک میلیون نفر . بحث این حرفا نیست بحث منافع بعضیها و احساس خطر بعضی های دیگس

  20. نماینده ها دارن از دولت حمایت میکنن یا ملت!