هواوی نکسوس ۶P معرفی شد : نمایشگر ۵.۷ اینچی ، اسنپدراگون ۸۱۰ و بدنه تمام فلزی

گوگل امشب در کنفرانس رونمایی از محصولات جدید خود نکسوس های ۲۰۱۵ خود را معرفی کرد.این کمپانی پس از معرفی نکسوس ۵X ساخت ال جی از گوشی هواوی نکسوس ۶P نیز رونمایی به عمل آورد.هواوی نکسوس ۶P از بدنه‌ای تمام فلزی باضخامت ۷.۳ میلی‌متر بهره مند شده و مشخصات خوبی نیز دارد.

مشخصات فنی گوشی هواوی نکسوس ۶P :

  • صفحه نمایش: ۵.۷ اینچی آمولد با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسل با محافظ گوریلا گلس ۳
  • پردازنده: چیپست ۸ هسته ای کوالکام اسنپدراگون ۸۱۰ با فرکانس ۲۰۰۰ مگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۳۰
  • حافظه رم : ۳ گیگابایت
  • حافظه داخلی: در سه نسخه‌ی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی
  • دوربین: ۱۲.۳ مگاپیکسل با پیکسل های ۱.۵۵ میکرون و دیافراگم f/2.0 با قابلیت فیلمبرداری ۴K
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید ۶.۰ مارشمالو

علاوه بر ویژگی‌های بالا، گوشی‌های سری نکسوس ۲۰۱۵ گوگل دارای سه مشخصه کلیدی و مشترک هستند:

  • دو اسپیکر در قسمت جلویی گوشی
  • اسکنر اثر انگشت در بخش پشتی گوشی به نام Nexus Imprint
  • پورت یو اس بی نوع C برای شارژ

طراحی

google-nexus-6p-2

به نظر می‌رسد که همکاری شرکت‌های گوگل و هواوی برای تولید ۶P موفقیت آمیز بوده و این گوشی از طراحی ظاهری قابل قبولی برخوردار است. جنس بدنه این گوشی فلزی بوده و از آلومینیوم مورد استفاده در هواپیما ساخته شده است.

ضخامت این گوشی ۷.۳ میلی‌متر بوده که با در نظر گرفتن باتری قدرتمند ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت، ضخامت بسیار مناسبی است. کاربران می‌توانند این گوشی را در ۳ رنگ‌بندی به نام های سفید، آلومینیوم و گرافیت خریداری کنند.
برای شارژ این باتری از پورت یو اس بی نوع C استفاده شده و در قسمت جلو نیز دو اسپیکر استریو قرار گرفته است. این گوشی نیز مانند ۵X در بخش پشتی دارای حسگر اثر انگشتی است که حتی در حالت خاموش بودن صفحه نمایش نیز می‌تواند بدون نیاز به روشن شدن صفحه، قفل گوشی را باز کند.

نمایشگر

google-nexus-6p-3

هواوی نکسوس جدید خود را به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی امولد مجهز کرده است. رزولوشن این گوشی نیز ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل کواد اچ دی است.

پردازنده و حافظه

google-nexus-6p-5

گوگل هنوز هیچ اطلاعاتی درباره پردازنده گوشی نکسوس ۶P ارایه نکرده است. در خصوص مشخصات رم گوشی نیز اطلاعاتی در دست نیست. با این حال با توجه به شایعات، پیش بینی می‌شود که این گوشی به اسنپدراگون ۸۱۰ و رم ۳ گیگابایتی مجهز خواهد بود. با وجود تنوع ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی برای حافظه داخلی، این گوشی نیز مانند محصولات قبلی گوگل از کارت میکرو اس دی پشتیبانی نکرده و حافظه داخلی گوشی قابل ارتقا نیست.

نرم افزار

google-nexus-6p-6

کاملا واضح است که نکسوس ۶P با آخرین نسخه از سیستم عامل اندرویدی گوگل به بازار عرضه خواهد شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید مارشمالو، مدیریت باتری است، برای مثال به ادعای گوگل، در حال حاضر عمر باتری نکسوس ۵ دو ساله این شرکت به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

دوربین

google-nexus-6p-4

دوربین اصلی نکسوس هواوی کیفیتی معادل ۱۲.۳ مگاپیکسل دارد. در این دوربین از حسگر عکاسی سونی با پیکسل‌های بزرگ ۱.۵۵ میکرونی استفاده شده است، به این معنی که این گوشی می‌تواند حتی درشرایط نوری بد، تصاویر درخشانی را ثبت کند. دوربین سلفی این گوشی نیز ۵ مگاپیکسل است.

قیمت و زمان عرضه

nexus-2015-price

نکسوس ۶P به صورت آنلاک از ماه آینده در پلی استور قابل خرید خواهد بود. قیمت این گوشی برای نسخه‌های ۳۲ گیگابایتی، ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی به ترتیب ۴۹۹ دلار، ۵۴۹ دلار و ۶۴۹ دلار تعیین شده است. پیش سفارش این گوشی هم اکنون در ایالات متحده، ایرلند و ژاپن آغاز شده است.

تهیه شده در گجت نیوز

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. Nexus 6p. Gorilla glass 4 na 3