شیائومی MI 5 ، اولین گوشی جهان با فناوری ۳D Fingerprint کوالکام خواهد بود

براساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است ، گوشی شیائومی می ۵ ( Xiaomi MI 5 ) ، به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به تکنولوژی تشخیص هویت از طریق اثر انگشت Ultrasound شرکت کوالکوم روانه بازار خواهد شد. تکنولوژی پیشرفته ای که به صورت بومی توسط پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ پشتیبانی خواهد شد.این تکنولوژی جدید که ۳D Fingerprint نام دارد ، قادر است نقشه ای سه بعدی از انگشت کاربر که شامل خطوط ریز موجود در پوست دست می شود را هم تشخیص داده و از آن برای شناسایی و بازکردن قفل گوشی استفاده کند.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

کمی به عقب بر می گردیم ، زمانی که کوالکوم در ماه مارس و در مراسم رونمایی از این تکنولوژی تشخیص اثرانگشت اعلام کرد سنسورهای اولتراسونیک نه تنها قدرت شناسایی اثرانگشت را بالا خواهند برد بلکه قادرند شرکت ها را از شر سنسورهای خازنی که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد، خلاص کنند. کوالکوم، این تکنولوژی جدید تشخیص هویت را با نام Snapdragon Sense ID 3d Fingerprint روانه بازار خواهد کرد.

Qualcomm-3D-Fingerprint-

این تکنولوژی جدید قادر است نقشه ای سه بعدی از انگشت کاربر را که حتی خطوط ریز موجود در پوست دست را هم لحاظ می کند، ترسیم کرده و از آن برای شناسایی و بازکردن قفل گوشی استفاده کند. همچنین سنسورهای این تکنولوژی قادرند انگشت های خیس و یا حتی کثیف را نیز شناسایی کنند.

اگرچه استفاده از یک تکنولوژی پیشرفته در تشخیص اثر انگشت از اهمیت بالایی برای خریداران برخودار است اما تمام ماجرا به این جا ختم نمی شود. نکته جالب در خصوص دستاورد جدید کوالکوم اینجاست که سنسور اولتراسونیک قادر است اثر انگشت کاربران را از میان شیشه، فلز و حتی پلاستیک نیز شناسایی کند. بدین ترتیب، از این پس، شرکت ها می توانند سنسورهای خازنی را از روی گوشی های خود بردارند و آنها را به زیر نمایشگر انتقال دهند تا طراحی و زیبایی خاصی را به گوشی های خود ببخشند.

البته باید در پذیرش این خبرها کمی سخت گیری به خرج داد و منتظر ماند و دید که شیائومی چه برنامه ای را برای بکارگیری این تکنولوژی در جدیدترین پرچمدارخود در سر می پروراند.

منبع : phonearena

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*