مشکل گرم کردن پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ ،گریبان اکسپریا زد ۵ کامپکت سونی را هم گرفت

مشکل گرم گرم کردن بیش از حد پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ شرکت کوالکام ، برای کمپانی های مطرحی همچون اچ تی سی و سونی بسیار گران تمام شد و در واقع می توان گفت که سونی و اچ تی سی بزرگترین قربانیان عملکرد بد چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ بودند.امروز گزارش شده که گوشی اکسپریا زد ۵ کامپکت سونی نیز از این مشکل رنج می برد.

سونی که این روزها حال و روز خوشی را در زمینه فروش گوشی های هوشمند تجربه نمی کند، چند ماه پیش، گوشی های اکسپریا زد ۳ پلاس و زد ۴ را مجهز به این تراشه روانه بازار کرد. اما، شکایت های کاربران مبنی بر داغ شدن بیش از حد گوشی، فروش این اسمارت فون ها را تحت الشعاع قرار داد و تردیدی بزرگ را در دل خریداران بوجود آورد.

این کمپانی ژاپنی چندی پیش نیز در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ از جدیدترین گوشی های هوشمند سری اکسپریا زد به نام های زد ۵، زد ۵ کامپکت و زد ۵ پریمیوم پرده برداشت. اسمارت فون هایی که باز هم تراشه اسنپدراگون ۸۱۰ را در قلب خود می دیدند و همین امر نگرانی هایی را برای دوست‌داران این برند ژاپنی بوجود آورده بود.

اگرچه سونی به منظور جلوگیری از این افزایش دما، تغییراتی از قبیل تعبیه لوله های حرارتی دوگانه و همچنین استفاده از خمیرهای حرارتی را در این تراشه اعمال کرده است اما امروز گزارش هایی منتشر شده است که از داغ شدن گوشی اکسپریا زد ۵ کامپکت خبر می دهند.

در این گزارش آمده است زمانی که دمای گوشی افزایش می یابد، سرعت واکنش صفحه نمایش نسبت به دستورات وارد شده به تدریج کاهش می یابد به طوری که در برخی مواقع، تاچ گوشی به طور کامل از کار می افتد و حتی با ریستارت کردن نیز این مشکل برطرف نمی شود.

این گزارش‌ها و اتفاقات نمی توانند برای شرکت سونی و بویژه گوشی های هوشمند این شرکت خوشایند باشد و بی تردید باید منتظر واکنش مسئولین این شرکت در خصوص این مسئله باشیم که ممکن است با ارایه بروزسانی جدید از سوی این شرکت همراه باشد.

اینجاست که انتخاب چیپست هایی هر چند با هسته های پردازشی کمتر همانند اسنپدراگون ۸۰۸ (شش هسته ای) و استفاده از آن در گوشی هایی همچون LG V10 می تواند تصمیمی هوشمندانه از سوی شرکتی همچون ال‌جی تلقی شود که نمی خواهد به سرنوشت سونی دچار شود.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*