کوالکام بخش واقعیت افزوده خود را به شرکت PTC واگذار کرد !

تکنولوژی “واقعیت افزوده” و “واقعیت مجازی” این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و کمپانی های بزرگی همچون مایکروسافت ، سامسونگ و کوالکام در حال توسعه آن می باشند.اما امروز کمپانی کوالکام در خبری غیر منتظره اعلام کرد که بخش واقعیت افزوده این شرکت موسوم به ( AG ) را با قیمتی نامشخص، به شرکت PTC که در حال کار بر روی پروژه Internet of Things می باشد ، واگذار نموده است !

همزمان با انتشار با این خبر کمپانی PTC اعلام کرد که علاقه‌مندان و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود از طریق پلفترم Vuforia (که توسط کوآلکام توسعه داده شده)، به فعالیت در زمینه واقعیت افزوده بپردازند. پیش از این اپلیکیشن‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی برای بخش واقعیت افزوده شرکت کوآلکام آغاز شده بود که از جمله‌ی آنها می‌توان به پروژه‌ی TARDIS و اپلیکیشن Sesame Street اشاره نمود.

هنوز مشخص نیست که PTC از پلفترم Vuforia به عنوان اساس کار خود استفاده و یا آن را تغییر خواهد داد، اما باید بدانید که این شرکت، تمام صنعت “واقعیت افزوده” کوآلکام را به صورت کامل خریداری کرده است. حتی این موضوع شامل “اکوسیستم توسعه‌دهنده” نیز می‌شود و این یعنی، از این پس تمامی آینده‌ی واقعیت افزوده کوآلکام در دستان PTC خواهد بود.

کمپانی کوآلکام هم با تایید خروج از دنیای واقعیت افزوده اعلام کردند که این شرکت برای رسیدن پیشرفت دنیای تکنولوژی و کامپیوتر، تلاش خود را داشته قصد دارد دنیایی جدید را پیش روی مصرف‌کنندگان قرار دهد.حالا مشخص نیست که کوالکام به چه هدف و سیاستی اقدام به واگذاری این بخش خود نموده و در آینده چه تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد.

منبع: Engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*