احتمال استفاده از چیپ صدای پیشرفته ESS در گلکسی S7 سامسونگ

موج شایعات و اخبار پیرامون گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) سامسونگ همچنان ادامه دارد.آخرین خبر منتشر شده پیرامون این گوشی مربوط به استفاده از چیپ صوتی ساخته شده توسط کمپانی ESS Technology با نام Sabre 9018AQ2M در آن می‌باشد که به طور حتم در تولید یک صدای Hi-Fi با کیفیت تأثیر به سزایی خواهد داشت؛ از ویژگی‌های چیپ‌ صوتی مورد بحث می‌توان به بهره‌مندی از نسبت سیگنال به نویز ۱۲۹ دسی‌بلی و پشتیبانی از فرمت‌هایی همچون PCM تا ۳۲ بیت و ۳۸۴ کیلوهرتز و DSD با فرکانس ۱۱.۲ مگاهرتز اشاره کرد.

در حال حاضر خبرهایی مبنی بر امکان طراحی فریمی از جنس منگنز و پشت و جلوی شیشه‌ای برای این گوشی وجود دارد، طراحی شبیه به طراحی فعلی گوشی‌ّهای سامسونگ. همچنین بسته به محل انتشار این محصول در مورد چیپ‌های پردازنده Exynos 8890, 7422 و Snapdragon 820 صحبت‌هایی به میان آمده است. و همچنین حرف‌هایی در مورد دوربین ۲۰ مگاپیکسلی از نوع ISOCEll و اتصال USB Type-C در این گوشی وجود دارد. که البته همه این ویژگی‌ها برای گوشی‌ای برای سال ۲۰۱۶ کاملاً قابل باور به نظر می‌رسند. جایی که این قضیه کمی مبهم‌تر می‌شود صحبت‌هایی است که در مورد نسخه‌های ویژه این گوشی زده می‌شود، نسخه‌هایی ۵٫۲ و ۵٫۷ اینچی که روزولوشنی به اندازه ۴K را پشتیبانی می‌کنند و گوشی‌ای با صفحه منحنی که به این ترکیب اضافه شده است.

آخرین اخباری که در مورد این گوشی منتشر شده است در مورد تبدیل کننده دیجیتال به آنالوگ این گوشی است، که به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد در این گوشی خود تمرکز بیشتری روی موسیقی داشته باشد. گفته می‌شود که این مبدل، مبدلی دیگر به غیر از ESS SABRE 9018AQ2M است، مبدلی قوی که در گوشی‌های فعلی نیز استفاده شده است و شرکت‌هایی همچون Meizu و Vivo از آن استفاده کرده‌اند.

البته سامسونگ همیشه سعی داشته که چیپ‌های صدایی با کیفیت عالی در گوشی‌های خود داشته باشد، و گوشی‌های سامسونگ برای مدت‌ها است که از چیپ Wolfson DAC استفاده می‌کنند، اما معلوم نیست که گلکسی اس ۷ مجهز به ESS، چه تغییری در زمینه قابلیت‌های صوتی خود خواهد داشت. شاید شایعه‌هایی که در مورد همکاری سامسونگ با سرویس موسیقی jay-Z، که در زمینه استریم موسیقی فشرده شده با فرمت‌های بدون کاهش کیفیت فعالیت می‌کند، وجود دارد. برای کسانی که علاقه‌مندند اطلاعات بیشتری در مورد این چیپ به دست بیاورند ویژگی‌های این چیپ را در جدولی در پایین آورده‌ایم.

۶mimm83v

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*