گوشی هوشمند وان پلاس ایکس رسما معرفی شد

سرانجام وان پلاس ایکس ( OnePlus X ) رسما معرفی شد.یک گوشی ۲۵۰ دلاری که مشخصاتی در حد پرچم داران ۵۰۰ دلاری بازار دارد.وان پلاس این گوشی را در دو مدل با نام های Onyx و  Ceramic ساخته که در تفاوت آنها در جنس بدنه‌شان است.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با گوشی جدید کمپانی چینی وان پلاس بیشتر آشنا شویم.

طراحی

طراحی نمای خارجی این گوشی را می توان یکی از نقاط قوت وان پلاس اکس دانست که می تواند نگاه هر خریداری را به خود جلب کند. این محصول در دو مدل Onyx و Ceramic عرضه خواهد شد. مدل نخست یعنی Onyx از فریمی فلزی و بدنه ای شیشه ای ساخته شده است که نمایی زیبا و چشم نواز را به این گوشی می بخشد.

Features-a-dedicated-slider-for-volume-controls

طراحی مدل دوم یعنی سرامیکی نیز در نوع خود بی نظیر است چرا که از مقاومت بالایی در برابر خط و خش برخوردار است به طوری که سختی آن به ۸.۵H در مقیاس موس می رسد که در نوع خود عدد قابل توجهیست و نشان از مقاومت بالای این گوشی دارد. همچنین یک اسلایدر هشدار نیز در یکی از دو طرف این گوشی تعبیه شده است که امکان سوئیچ کردن بین نوتیفیکشن ها و پروفایل های صوتی را فراهم می کند.  ابعاد این گوشی برابر با ۱۴۰ در ۶۹ در ۴.۶ میلیمتر و وزن آن نیز ۱۳۸ گرم است.

صفحه نمایش

Oneplus-X-screen

این شرکت چینی از نمایشگرهای OLED اکتیو ماتریکس در مدل‌های سری اکس خود استفاده کرده است که با این کار قدم جای پای کمپانی های بزرگی همچون سامسونگ که از پیشگامان در استفاده از چنین نمایشگرهایی محسوب می شود، گذاشته است.

ابعاد این صفحه نمایش برابر با ۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰Pو تراکم پیکسل ۴۴۱ppi خواهد بود که می تواند پاسخ قانع کننده ای برای منتقدانی باشد که همواره تراکم پیکسل نمایشگر گوشی ها را مورد انتقادهای خود قرار می دهند. وان پلاس در خصوص این نمایشگر ادعا کرده است که می تواند تصاویر را با وضوح بسیار بالا به نمایش درآورد و حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز قابل مشاهده و کار کردن است.

پردازنده و حافظه رم

It-sports-last-years-top-chip-the-Qualcomm-Snapdragon-801

وان پلاس در قلب محصول خود از پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون ۸۰۱ استفاده کرده است که می تواند به خوبی بار پردازشی این گوشی را به دوش بکشد. البته نباید از فضای رم ۳ گیگابایتی این گوشی نیز غافل شد که می تواند برای علاقه مندان بسیار جالب توجه باشد.

حافظه داخلی این گوشی برابر با ۱۶ گیگابایت بوده که این فضا از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل ارتقاست. ناگفته نماند کاربران می توانند این کارت حافظه را درون یکی از درگاه های نانوسیم کارت این گوشی جای دهند.

دوربین

The-main-camera-is-a-13-megapixel-unit-with-f2.2-lens

علاقه‌مندان به دنیای عکاسی و فیلم برداری نیز می توانند از سنسورهای پشتی ۱۳ و جلوی ۸ مگاپیکسلی برای ثبت لحظات خاطره انگیز خود استفاده کنند. دوربین پشتی این گوشی مجهز به سنسور ISOCELL شرکت سامسونگ است که می تواند در تشخیص فاز و فوکوس خودکار ۰.۲ ثانیه ای، بسیار موثر باشد.

گشودگی دیافراگم این دوربین برابر با f/2.2 است که امکان ثبت ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p را برای کاربران فراهم می کند. همچنین، قابلیت ضبط ویدیوهای حرکات آهسته HD نیز از دیگر ویژگی های بارز دوربین این گوشی محسوب می شود.

در خصوص سایر ویژگی های وان پلاس اکس نیز باید گفت که یک باتری ۲۵۲۵ میلی آمپر ساعتی، انرژی را به رگ های این گوشی تزریق می کند.

قیمت و تاریخ عرضه

Prices-affordable

عرضه مدل Onyx در اروپا از ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) و با قیمت ۲۶۹ یورو و در آمریکا نیز با قیمت ۲۴۹ دلار آغاز خواهد شد.مدل سرامیکی و خاص این گوشی نیز از ۲۴ نوامبر (۳آذر) در اروپا و همچنین هند و با قیمت ۳۶۹ یورو عرضه خواهد شد.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*