حمله هکرها به اطلاعات کاربران اپراتور انگلستانی Vodafone

به تازگی پایگاه اطلاعاتی اپراتور انگلستانی ودافون ( Vodafone ) مورد حمله هکرها قرار گرفته و به تایید خود این شرکت ، اطلاعات مربوط به ۱۸۲۷ کاربر به صورت کامل لو رفته و در اختیار هکرها قرار گرفته است.

هکرهای برای دسترسی به پورتال مشتریان، ایمیل‌های متعددی را به همراه کلمه‌ی عبور ارسال کرده‌اند و از همین طریق توانسته‌اند به اطلاعتی هموچون نام، شماره حساب کاربری و تلفن مشتریان دسترسی پیدا کنند. شاید یک خبر خوب در این مورد وجود داشته باشد و آن، این باشد که هکرها نتوانسته‌اند هیچ اطلاعاتی در مورد شماره حساب بانکی و یا کارت اعتباری کاربران به دست آورند. در حال حاضر کارمندان این شرکت در حال برقراری تماس با قربانیان این حمله‌ی سایبری بوده و اذعان داشته‌اند که اطلاعات مربوط به سایر مشتریان، در اختیار هیچ هکری نیست.

حمله‌های قبلی نیز که در ماه اکتبر رخ داده بود، مربوط به از دست رفتن اطلاعات حدود ۲۰,۰۰۰ مشتری از اپراتورهای Vodafone MVNO و TalkTalk بود؛ هر چند، دو نوجوان مسئول این حمله اعلام شده بودند و پلیس انگلستان نیز موفق شده این نوجوانان را دستگیر نماید.

این موضوع البته شاید بتواند موارد زیادی را بازگو نماید، اما موردی که باید به آن توجه کرد این است که کاربران باید به دنبال تعویض کلمات عبور خود باشند. همچنین کلمات عبوری که کاربران استفاده می‌کنند، باید تا حد ممکن پیچیده باشد تا مشکلاتی این‌چنینی دیگر تکرار نشود.

منبع: PhoneArena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام خدا قوت.
    خدایی دمتون گرم خیلی از بروزرسانی و دیجایتو امثالهم جلوترین.
    یه کتری بیاین کنید. اونم اینه بیاین انواع و اقسام پردازنده های موبایل رو بررسی کنیید اینکه کدوم‌مدل اسنپ از مدیا بهتره یا کدوم مدل اکزینوس از کرین یا اپل و و و . بیاین هم مدلا رو از اول تا اخر با هم‌مقایسه کنید.
    ممنون.