روشنایی خودکار صفحه را در گوشی های اندرویدی

چرا باید روشنایی خودکار صفحه را در گوشی های اندرویدی خاموش کنیم؟

قابلیت روشنایی خودکار صفحه در گوشی های اندرویدی هرچقدر که فایده دارد، ضرر هم دارد. به همین خاطر است که می‌گوییم باید آن را خاموش کرد.

قابلیت روشنایی خودکار صفحه یا روشنایی انطباق‌پذیر، یکی از قابلیت‌های گوشی‌های اندرویدی است که از یک سنسور نور برای تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر با توجه به نور محیط اطراف گوشی استفاده می‌کند. در برخی موارد این قابلیت می‌تواند مشاهده نمایشگر گوشی را بدون دردسر کند. اگر داخل یک اتاق تاریک باشید، نور روشنایی صفحه کاسته خواهد شد تا انرژی بیشتری نیز ذخیره شود و وقتی از گوشی خود در زیر نور آفتاب استفاده کنید، روشنایی به بالاترین حد خودش می‌رسد تا دید صفحه بهتر شود.

گرچه این قابلیت مفیدی روی گوشی‌های اندرویدی به نظر می‌رسد، اما گاهی اوقات آنطور که باید، به خوبی کار نمی‌کند. خوشبختانه شما می‌توانید به تنظیمات گوشی رفته و این قابلیت را در صورت لزوم به صورت دستی خاموش کنید. اما چرا باید این کار را انجام دهید؟

علت خاموش کردن روشنایی خودکار صفحه در اندروید

تمام کاری که باید بکنید این است که به صفحه تنظیمات گوشی و سپس بخش نمایشگر (Display) رفته و قابلیت Adaptive Brightness را فعال کنید. اما به چه علتی می‌گوییم که باید این قابلیت را خاموش کنید و به صورت دستی این تنظیمات را انجام دهید؟

روشنایی خودکار صفحه را در گوشی های اندرویدی

این کار دو علت عمده دارد. اولی اینکه عمر باتری گوشی شما را می‌کاهد. روشنایی بیشتر کمک می‌کند صفحه نمایش بهتر دیده شود، به خصوص اگر خارج از منزل باشید؛ اما می‌تواند فوراً شارژ گوشی شما را هم خالی کند. اگر عمر باتری برایتان مهم است، بهترین راه این است که نور صفحه گوشی خود را کم کنید و تنها در صورتی که قصد استفاده از گوشی را دارید، آن را افزایش دهید. تنظیم دستی آن هم کار پیچیده‌ای نیست. کافی است صفحه تنظیمات سریع اندروید را به پایین بکشید و به صورت دستی آن را تنظیم کنید.

دومین دلیل، محافظت از بینایی شما است. مثل هر گوشی هوشمند دیگر یا دستگاه‌های الکترونیکی دیگر، گوشی اندرویدی شما هم برای کمک به صفحه نمایش، نور آبی را ساطع می‌کند. اما این نور آبی در صورتی که طولانی مدت به چشم ساطع شود، باعث آسیب رساندن به چشم می‌شود. به همین خاطر است که ما می‌گوییم روشن شدن روشنایی خودکار صفحه نمایش در گوشی های اندرویدی می‌تواند باعث آسیب رساندن به چشم شود و خاموش کردن آن بهترین گزینه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. اتفاقا بهترین کار اینه که بزاری روی حالت خودکار، فکر نمی کنم زیر آفتاب مهم باشه چقدر نور آبی از گوشیت بهت برسه یا اینکه صفحه انقدر تاریک باشه که نتونی حتی نورش رو زیاد کنی چون نمی بینی! مزخرف ترین مقاله ای بود که خوندم. این سایت با احترام از لیست من پاک می شه. برای همیشه

  2. هر چند وقت یبار گجت نیوز حوصلش که سر میره یه چرت و پرتی میپرونه ! مثل: چرا نباید برنامه های فعال در پس زمینه را ببندیم یا همین مقاله که همش چرت و پرت بود 🤦🏻‍♂️

  3. چرت و پرت محض بود این پست.

  4. شاید واسه گوشی شما کار نمیکنه، ولی واسه ما که عین بنز داره درست کار میکنه، یه آپشن eye comfort دارن گوشیت میزنی نور آبی رو می‌کنه قهوه‌ای که شب اذیت نشی، اونو فعال کن داداش شبا.

  5. ببخشید ولی میزان نور آبی تنظیماتش جدا هست و اصلا ربطی به میزان روشنایی صفحه نمایش نداره

  6. خب اگه گزینه محافظ راحتی چشم رو بزنیم نور آبی رو خیلی کاهش میده! در ضمن تنظیم نور خودکار در تاریکی کمترین نور رو تنظیم میکنه و تو روشنایی تا حد خوانایی صفحه افزایش میده نه بیشتر! پس سبب کاهش عمر باتری یا شارژ باتری نمبشه!

  7. کاملا موافقم. همیشه تنظیم خودکار نور رو خاموش نگه میدارم چون با هر اپسیلون تغییر جهت صفحه گوشی نورش تغییر میکنه واقعا اعصابم خورد میشه

  8. اصلا منطقی نیست
    امکانات برای استفاده است نه دکوری

  9. جان؟ 😐
    این حرفا از کجا اومده دیگه؟

  10. کاملا درسته

    در مدل خودکار، سرعت پایین تغییر روشنایی آدم رو کلافه می کنه

    چشم هم خیلی اذیت میشه و اعصابت رو میریزه بهم

  11. چندان منطقی نبود