تماشا کنید : اچ تی سی آگهی تلویزیونی One A9 را هم از اپل کپی کرد !

کمپانی تایوانی اچ تی سی چند روز پیش از گوشی جدید خود با نام اچ تی سی وان ای ۹ ( HTC One A9 ) رونمایی کرد.اما چیزی که در مورد این گوشی بسیار جلب توجه می کرد ، شباهت زیاد اچ تی سی وان A9 با آیفون ۶ اس بود ، موضوعی که درست از همان ساعات اولیه معرفی این گوشی ، موجی از حملات را به سمت این شرکت سرازیر کرد.حالا اچ تی سی در آگهی تلویزیونی که برای این گوشی ساخته است ، نه تنها از یکی از آگهی های قدیمی اپل کپی کرده ، بلکه اپل و طرفدارانش را به سخره گرفته است !

این اولین باری نیست که اج تی سی به کپی کاری از اپل متهم می شود.آن‌ها در سال ۲۰۱۰ نیز به همراه اندروید بیش از ۲۰ حق اختراع اپل را نقض کرده بودند که استیو جابز فقید گفت تا آخرین سنت حساب بانکی ۴۰ میلیون دلاری اپل را خرج خواهم کرد تا حق خود را بگیرم. دستگاه جدید HTC نیز شباهت‌های زیادی به آخرین نسل آیفون دارد.

البته کمپانی HTC به دفاع از محصول خود پرداخت و گفت اپل از ما کپی کرده نه ما از اپل. این کمپانی می‌گوید که اپل با ارائه آیفون ۶ از بسیاری از نکات طراحی HTC’s One M7 استفاده کرده است. البته شباهت‌هایی بین آیفون ۶ و M7 وجود دارد ولی همانند HTC One A9 یک کپی برداری مستقیم نیست!

در حال حاضر HTC سعی دارد که محصول جدید خود را با ارائه تبلیغ‌های مختلف به مردم بشناساند. در آخرین تبلیغ کمپانی جدید این کمپانی با نام Be Brilliant نیز کپی برداری صورت گرفته است! این شرکت حتی به شعار همیشگی اپل که در تبلیغ ۱۹۹۷ بیان شد -متفاوت فکر کنید- نیز نیم نگاهی داشته است  و در آگهی خود از جمله متفاوت باشید استفاده کرده است. اما صبر کنید این آغاز ماجرا است.

اپل در سال ۱۹۸۴ یک تبلیغ برای مکینتاش ارائه کرد. تبلیغی که مفهوم اصلی آن تفکر متفاوت است و سعی داشت به مردم القا کند که دنباله رو نباشند. در آن آگهی که یک زن ورزشکار که تصویر مکینتاش بر روی لباسش بود بر خلاف تمام همنوعان خود بر علیه قیم بزرگ برمی‌خیزد و در حالی که از دست ماموران امنیتی در حال فرار است، پتک بزرگ خود را به سمت صفحه نمایشی که تصویر آن قیم در حال پخش است پرت می‌کند. HTC نیز در تبلیغش از همین روند استفاده کرده است، یک فرد برخلاف همه حرکت می‌کند اما یک مسئله دیگر که بسیار کنایه آمیز است لگد زدن به ظرف سیب‌ها است.

دور میزی که همه‌ی نفرات آن با یک طرز فکر هستند یا همان دنباله رو ها، یک ظرف سیب (اشاره به شرکت اپل و افراد دور میز اشاره به طرفداران اپل) نیز وجود دارد که فردی که نقش انسان متفاوت را دارد به زیر آن ظرف می‌زند و یک دختر از آن افراد دور میز نیز از او استقبال می‌کند و او هر چه بیشتر می‌رود طرفداران بیشتری را به دنبال خود می‌کشاند.

در ادامه آگهی جدید اچ تی سی و آگهی اصلی اپل که در سال ۱۹۸۴ ساخته شد را تماشا خواهید کرد :

تبلیغ HTC:

تبلیغ اپل در سال ۱۹۸۴:

نظر شما در این مورد چیست ؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*