اچ پی و رونمایی از نسل جدید لپ تاپ های سری ZBook

کمپانی اچ پی (HP ) اخیرا به دو شرکت HP Incorporated و Hewlett-Packard Enterprise تقسیم شده و حالا HP Incorporated از لپ تاپ های جدید سری ZBook رونمایی کرده است.لپ تاپ ZBook Studio یک محصول ۱۵.۶ اینچی با صفحه نمایش ۴K خواهد بود و لپ تاپ های ZBook 15 و ZBook نیز دیگر محصولات این شرکت بودند که در یک کنفرانس خبری که در شهر نیویورک برگزار شد معرفی شدند.

ضخامت لپ تاپ ZBook Studio حدود ۱۸ میلیمتر و وزن آن نیز ۱.۹۹ کیلوگرم خواهد بود. کاربران می توانند در این لپ تاپ از پردازنده های گرافیکی Quadro شرکت انویدیا بهره برند. این پردازنده ها کاربری حرفه ای تری خواهند داشت و مناسب اجرای بازی های رایانه ای نخواهد بود. بالاترین مدل این لپ تاپ به همراه ۲ ترابایت حافظه داخلی ارائه می شود. از سوی دیگر شرکت HP با ارائه یک dock مجزا که از درگاه Thunderbolt 3 بهره می برد، امکان استفاده از حافظه های خارجی را به این محصول افزوده است.

۱۰۲۶۰۰۶-hpzbookstudiog3mobileworkstation2

لپ تاپ ZBook Studio یکی از محدود لپ تاپ هایی است که علاوه بر استفاده از پردازنده های Core شرکت اینتل امکان بهره بردن از پردازنده های Xeon server-class را نیز خواهد داشت.

این لپ تاپ با قیمت ۱۶۹۹ دلار و از دسامبر آینده در دسترس خواهد بود. با این حال نسخه ارزان تر آن نیز که با نام ZBook 15u شناخته می شود با قیمت ۱۰۹۹ دلار ارائه خواهد شد. گفتنی است لپ تاپ ZBook 15u از صفحه نمایش Full HD بهره خواهد برد. حافظه داخلی آن در بهترین حالت به ۱.۵ ترابایت خواهد رسید و از پردازنده های گرافیکی FirePro شرکت AMD بهره می برند که به عنوان رقیب پردازنده های Quadro شرکت انویدیا شناخته می شوند.

۱۰۲۶۰۰۶-hpzbookstudio15g3zbooksmobileworkstations

از سوی دیگر شرکت HP دو لپ تاپ ZBook 15 و ZBook 17را نیز معرفی کرد. این محصولات که به ترتیب با صفحه نمایش های ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچی ارائه می شوند، امکان بهره بردن از صفحه نمایش ۴K را نیز خواهند داشت. بهترین مدل لپ تاپ نخست با حافظه داخلی ۳ ترابایتی و بهترین مدل لپ تاپ دوم با حافظه داخلی ۴ ترابایتی ارائه خواهد شد.

هر دو لپ تاپ ZBook 15 و ZBook 17 توانایی پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت رم را خواهند داشت و پردازنده های Xeon یا Coreشرکت اینتل نیز دیگر ویژگی های سخت افزاری آن ها خواهد بود. با این حال قیمت ورسمی و تاریخ عرضه آن ها همچنان در هاله ای ابهام قرار دارد.

منبع : awn

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یکی از مشکلاتی که ما تو ایران متاسفانه داریم قیمت بسیار بالای این دستگاههاست. از اون جایی که من شخصا واسه کارهای مهندسی این لپ تاپ رو میخواستم با کلی تحقیقات اونو از سایت روژسا که تو مریوان بود خریداری کردم که حقیقتا بهترین قیمت های سطح کل کشور رو داشتند و به قول خودشون از آمازون بهتره قیمت هاشون!!!!! خرید دستگاههای تاپ رو از این فروشگاه به شدت توصیه میکنم.