آتش نشان های دبی از این پس با جت پک به صحنه حادثه پرواز می کنند !

پس از استفاده از خودروهای سوپر اسپرت در ناوگان پلیس دبی ، حالا شاهد استفاده از جت پک در سازمان امداد و نجات این شهر هستیم.به تازگی خدمات دفاع مدنی ( همان آتش نشانی خودمان ) شهر دوبی ، اقدام به خرید ۲۰ جت پک برای سهولت در کار آتش نشانان این شهر اماراتی کرده است !

البته با توجه به ازدیاد برج های بیش از ۳۰ طبقه در این شهر، کار برای آتش نشانان بسیار سخت بوده و شاید جت پک بهترین راه جهت کمک رسانی در این شهر باشد.یکی از مقامان اماراتی می‌گوید این وسایل پروازی برای موقعیت‌های اورژانسی در آسمان‌خراش‌ها و برج و باروهای شهر دوبی به درد خواهد خورد. آتش‌نشان‌های دوبی، بعضی اوقات، در رسیدن به طبقات بالایی برج‌ها مشکلاتی دارند؛ اینجاست که جت‌پک‌ها به کار می‌آیند. آنها با jetpack می‌توانند به فضاهای بسته بروند تا وضعیت را بررسی کنند.

jetpack2

تمامی این جت پک ها ساخته کمپانی Martin Aircraft Company هستند که استفاده از آنها برای برای آتش نشانان بسیار مفید خواهد بود.استفاده از این جت پک ها باعث می‌شود تا آتش نشانان به عنوان نخستین افراد در صحنه بتوانند حاضر شوند و در حداقل زمان با مشکل دست و پنجه نرم کنند.در جت‌پک‌های مارتین از دو فن استفاده شده که یک موتور V4 آنها را می‌چرخاند. این جت‌پک‌ها می‌توانند تا ارتفاع ۹۱۴ متری با سرعت ۷۴ کیلومتر بر ساعت پرواز کنند و به طور متوسط بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر و به مدت ۳۰ دقیقه پرواز می‌کنند.

jetpack3

سرهنگ علی حسن مسئول آتش نشانی شهر دوبی در این باره می‌گوید:

جت پک ها می توانند بسیار موثر واقع شوند.گاهی اوقات ما با چالش هایی نظیر رسیدن به طبقات بسیار بالایی یک برج مواجه می‌شویم که با توجه به محدود بودن زمان ، شاید نتوان تاثیر مثبتی در کنترل حادثه داشت . اما حالا با وجود جت پک ها میشود که در کمترین زمان ممکن بیشترین مدیریت را در صحنه حادثه اعمال نمود.

وی همچنین درباره قیمت این جت پک ها نیز اعلام کرد :

شاید قیمت ۱۵۰ هزار دلار برای هر جت پک قیمت بالایی به نظر برسد ، اما برای شهر ثروتمندی که هر یک از ماشین های نیروی پلیس آن بوگاتی ویرونِ ۱٫۵ میلیون دلاری است ، خرج سنگینی به حساب نمی آید.

نظر شما چیست ؟ آیا استفاده از چنین ابزارهایی را در کشورمان پیشنهاد می کنید ؟

منبع : wired

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هروقت ایران بنزهای پلیسه از رده خارجه سیزده سال پیشش رو که بدلیل بدهی از آلمان وارد کرد رو تعویض کرد ، جت پک صد و پنجاه هزار دلاری هم میخره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!