سامسونگ در حال ساخت بزرگترین کشتی جهان

بیشتر افراد کمپانی کره ای سامسونگ را به خاطر لوازم الکترونیکی این شرکت می شناسند.اما شاید اطلاع نداشته باشید که سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت های کشتی سازی در جهان می باشد.اکنون خبر رسیده که سامسونگ در حال ساخت بزرگترین کشتی جهان می باشد.

بخش تولید تلفن های هوشمند و تلویزیون های این کمپانی با نام سامسونگ اکترونیکس شناخته می شود. در واقع سامسونگ الکترونیکس یکی از زیر مجموعه های سامسونگ است که شامل چندین کمپانی در صنایع مختلف میشود.

در کنار سامسونگ الکترونیکس یکی از زیر مجموعه های بزرگ آن، کمپانی صنایع سنگین سامسونگ است که به اختصار به آن SHI میگویند. جالب است بدانید که این شرکت به قدری قدرتمند است که در سال ۲۰۱۴ در جایگاه سوم لیست بزرگترین شرکت کشتی سازی  جهان قرار گرفت.

اما شاید با گفتن این موضوعات هنوز به بزرگی بخش کشتی سازی سامسونگ پی نبرده باشید. برای یک معرفی کامل باید بگوییم که SHI هم اکنون مشغول تولید بزرگترین کشتی جهان است. این کشتی غول پیکر ،۴۸۸ متری است و از آن با نام FLNG یاد میشود. این کشتی قرار است که برای انتقال گاز مایع استفاده شود.

این کشتی در واقع به خودی خود نمیتواند  در آب حرکت کند و نیاز دارد که توسط چندین یک یدک کش در آب حرکت کند. کشتی FLNG ظاهرا ۱۲ میلیارد دلار قیمت دارد و سال ۲۰۱۷ تکمیل خواهد شد.

دیگر پروژه بلند پروازانه ی SHI  مربوط به ساخت بزرگترین کشتی حامل کانتیر است که در حال حاضر خطوط دریای ژاپن از آن استفاده میکنند. این کشتی با ۳۹۶ متر طول و ۶۰ متر عرض در حد و اندازه ای است که نمیتواند از کانال پاناما عبور کند. این کشتی غول پیکر میتواند ۲۰ هزار کانتیر را حمل کند.

سامسونگ جدا از این پروژه های حیرت آور، چندین و چند کشتی کوچکتر هم تولید کرده است که در کل، سال ۲۰۱۴ درآمدش به ۱۱.۸ میلیارد دلار رسید.

منبع: androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این حرکت میتونه یه الگوی خوب برای glx خودمون باشه فقط کافیه از دستورالعمل زیر پیروی کنه
    ctrl+c >ctrl+v

  2. چهار روز دیگه می بینی سامی زده تو کار پوشاک بهداشتی ?? :Happy-Grin: :Happy: :Wink:

  3. الان طرفداران اپل میان و میگن از اپل کپی کرده ساخت کشتی رو …