رانا برقی

حضور رانا برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

رانا برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به معرض نمایش درآمد. در ادامه با مشخصات و امکانات نسخه برقی این سدان ایران خودرو آشنا خواهیم شد.

گروه صنعتی ایران خودرو برای الکتریکی‌سازی محصولات خود برنامه ویژه‌ای را در نظر گرفته و توانسته طی مدت کوتاهی نسخه برقی چند محصول خود را توسعه دهد. در همین راستا ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تهران رانا الکتریکی را به معرض نمایش گذاشت.

مشخصات رانا برقی

رانا برقی

رانا الکتریکی از یک پیشرانه برقی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 122 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر را به تولید برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 140 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و ظرف مدت کمتر از 10 ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

runna ev

ایران خودرو برای نسخه الکتریکی Runna باتری‌های لیتیوم یونی 30 کیلووات ساعتی را در نظر گرفته که با یک بار شارژ آن می‌توان مسافت حدود 220 کیلومتر را طی کرد. ضمن این که باتری‌های این خودرو با برق عادی شهری در حدود 8 ساعت به شکل کامل شارژ می‌شوند. با دستگاه شارژ سریع نیز می‌توان صفر تا 80 درصد باتری را ظرف مدت 45 دقیقه شارژ کرد.

runna ev

طراحان باتری‌های نسخه برقی رانا را در کف صندوق عقب و به جای لاستیک زاپاس نصب کردند تا فضای صندوق عقب این خودرو کماکان در سطح مناسبی قرار داشته باشد. البته به جای لاستیک زاپاس، این خودرو از کیت پنچرگیری یا لاستیک نازک بهره می‌برد.

runna ev

علاوه بر این، طراحان شاسی و سازه این خودرو را نیز تقویت کردند تا بتواند وزن بیشتری را تحمل کند. سامانه برقی این خودرو نیز با آب خنک کار خواهد کرد.

runna ev

در حال حاضر رانا برقی به نسخه تجاری نرسیده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که نسخه الکتریکی Runna نسبت به رانا معمولی به امکانات بیشتری مثل نمایشگر لمسی، سامانه هرزگردی و پایداری، ترمز با پمپ خلا برقی و همچنین فرمان کمکی برقی مجهز خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*