ناسا ربات‌های انسان‌نمای خود را به مدرسه فرستاد !

طی سال های گذشته ، ناسا خوب فهمیده که ارسال فضانورد به فضا یا سیارات دیگر با محیط سخت و نامطلوبی که دارند بسیار خطرناک و البته پرهزینه است.به همین جهت مدت زیادی است که این سازمان فضایی در حال تحقیق و توسعه انواع ربات هاست تا بتوانند جای انسان را در ماموریت های خطرناک فضایی بگیرند.به تازگی ناسا دو ربات انسان‌نمای آزمایشی را به مدرسه فرستاده است!

در واقع این آژانس فضایی دو ربات R5 Valkyrie را به گروه‌های دانشگاهی در MIT و دانشگاه شمال شرقی برای تحقیقات و توسعه‌ی پیشرفته از فضانوردان رباتیک ارسال کرده است.

ناسا این دو دانشگاه را از رقابت میان گروه‌های دانشگاهی شرکت کننده در رقابت‌های رباتیک ۲۰۱۵ دارپا (DRC) انتخاب کرده است. هر کدام از این دو گروه یک ربات R5 را دریافت نمودند.

valkyrie-robot-6

ربات انسان‌نمای R5 با ارتفاع ۱.۹ سانتیمتر و وزن ۱۲۵ کیلوگرم، یک ربات شگفت‌انگیز است که توسط مرکز فضایی جانسن ناسا و دانشگاه‌ تگزاس و Texas A&M ساخته شده است. این ربات دارای بسته‌ی قدرت داخلی، یک مجموعه سنسور و دوربین، و اندام جداشدنی است. این ربات درواقع برای حوادث زمینی طراحی شده و در رقابت‌های رباتیک دارپا ۲۰۱۳ نیز حضور داشت که البته نتایج ضعیف‌تر از حد انتظار را از خود نشان داده و در انتهای رده‌بندی قرار گرفت. اکنون این ربات به میدان بازگشته تا هدف نهایی کمک به توسعه‌ی ربات‌های فضانورد را به مرحله‌ی عمل برساند.

علاوه بر ربات‌ها، هر گروه سالانه و به مدت دو سال ۲۵۰ هزار دلار بودجه را از هیئت ماموریت‌های تکنولوژیکی فضایی (STMD) دریافت می‌نمایند تا به روند تحقیق و توسعه‌ی آنها سرعت داده شود. علاوه بر این، گروه‌ها از حمایت فنی مجازی و واقعی ناسا نیز برخوردارند.

این ربات‌ها بخشی از چالش رباتیک فضایی آینده‌ی ناسا خواهند بود. این چالش‌ها که شامل رقابت‌های مجازی برای شبیه‌سازهای رباتیک و رقابت‌های فیزیکی برای دو ربات ارتقایافته‌ی R5 هستند، با هدف ایجاد نرم‌افزار بهتر برای تولید ربات‌های فضایی انسان‌نمای بهتر اجرا خواهند شد.

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به نظر من اگه اسمش رو بزارن غلام پلاستیکی خیلی جالب تر :Overjoy: میشه