اظهار نظر جالب ایلان ماسک در مورد آینده خودروهای خودران

حتما تا کنون نام ایلان ماسک، مدیرعامل جاه طلب کمپانی های تسلا و اسپیس ایکس و چند کمپانی دیگر را شنیده اید.وی که پیش از این از خطرات هوش مصنوعی گفته و رویای سکونت بشر در مریخ را در سر می پروراند ، به تازگی در اظهار نظری جالب گفته است که طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده خودروهای خودران یا بدون راننده جای خود را با خودروهای امروزی عوض کرده و اگر کسی از یک خودروی خودران استفاده نکند ، مشابه کسی خواهد بود که برای حمل و نقل از اسب استفاده می کند !

ایلان ماسک سال گذشته در مصاحبه ای با نشریه وال استریت اعلام کرده بود تکنولوژی مورد نیاز برای ساختن یک خودروی کاملا خودکار و الکتریکی ظرف تنها پنج سال آینده در دسترس کمپانی های تولید کننده اتومبیل خواهد بد. همچنین او اشاره کرده بود که ماشین های خود ران و الکتریکی به میزان ۱۰ برابر دقیق تر و امن تر از ماشین هایی هستند که در حال حاضر از آنها استفاده می کنیم. اما این موارد در برابر چیزی که اخیرا توسط وی بیان شده بسیار ساده به نظر می رسد. طبق آنچه آقای ماسک عقیده دارد، اگر کسی ظرف ۱۵ تا ۲۰ سال دیگر از ماشین های الکتریکی خود ران استفاده نکند دقیقا مشابه کسی خواهد بود که برای حمل و نقل از اسب استفاده می کند. البته به این نکته هم اشاره شده که کمپانی تسلا برای رسیدن به خودروهای تمام الکتریکی به این مدت زمان نیاز ندارد و بسیار زودتر شاهد عرضه مدل هایی با این مشخصات از کمپانی خواهیم بود.

اشارات ایلان ماسک شاید کمی عجیب به نظر برسند اما دور از واقعیت نیست. در حال حاضر خودروی Model S کمپانی تسلا دارای حالت رانندگی خودکار یا auto pilot است و هر چند نمی توان به آن کاملا خود ران گفت، اما با این حال این سیستم آنقدر هوشمند هست که راننده ماشین بتواند در حالی که با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت در حال رانندگی در اتوبان است ناهارش را هم میل کند! البته دیدن خودروهای هوشمند و خودران به دلیل مشکلات قانون گذاری که در بعضی از کشورها وجود دارد شاید کمی به تاخیر بیفتد، اما می توان روی حرف رئیس کمپانی تسلا برای ۱۵ سال آینده حتما حساب ویژه ای باز کرد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع : yahoo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ایلان ماسک واقعا یک نابغه است! این آدم با وجود اینکه عقایدش یکمی به نظر عجیب و غریب میاد خیلی مورد علاقه من هستش… تو یکی از مصاحبه هاش گفته بود که عقیده داره “دنیای ما یک بازی ویدیوییه که توسط افراد دیگه ای اداره میشه و حتی اون افراد هم توسط دیگران و الی آخر… تا اینکه به خدا می رسیم و این پروسه تمام میشه”
    این عقیده خیلی انحرافیه ولی بار تخیلی خیلی خوبی داره و همین مسئله باعث موفقیت و محبوبیت ماسک میشه چون همیشه توی کاراش ازش استفاده می کنه.

  2. مطمئن باش توی ایران تا ۳۰ سال آینده همچنان پراید پابرجا خواهد بود..با نهایت ناامیدی و تاسف برای ویران خودرو
    …همه به اجبار همسوی دولت شریف …انتقادی نیستم..اما دلخورم

  3. سلام عمو گجی؟
    اقا ابن تایپیستتون کارش تا ۹۹٪ درسته؟
    به نظر من تا ۳سال دیگه اتو تایپیست میاد که محاوره ای هم تایپ میکنه و کسی از اتو تایپیست استفاده نکنه مثه کسیه که برای تایپ از ماشین تایپ استفاده میکنه.
    اما حالا اینا به کنار، شما چرا یه مقاله در میون اسم این بنده خدا رو عوض می کنید؟ الون یا ایلان؟