تخمه آفتابگردان خام

فواید تخمه آفتابگردان خام چینی برای سیستم ایمنی بدن

تخمه آفتابگردان یکی از تنقلات خوشمزه‌ای می‌باشد که امروزه توسط نوجوانان و جوانان به شکل فراوانی استفاده می‌شود و طعم دلپذیری دارد.

تخمه آفتابگردان یکی از دانه‌های آجیلی پرطرفدار و محبوب است که طبع گرم و خشکی دارد. قیمت فروش تخمه آفتابگردان خام چینی در بازار با توجه به درشتی یا ریز بودن و کیفیت آن متفاوت است.

تخمه آفتابگردان خام چینی به صورت بو داده و نمکی یا طعم‌های متفاوت دیگر از جمله طعم لیمو، طعم فلفل سیاه یا طعم گلپر در شرکت‌های مختلف بسته‌بندی و روانه بازار می‌شوند و یا به صورت فله در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. همه ساله به دلیل طرفداران زیادی و قیمت مناسبی که این محصول دارد تامین کنندگان زیادی مانند آراد برندینگ آن را وارد کشور می کنند. از جمله مصارف دیگر تخمه آفتابگردان خام چینی استفاده آن در روغن‌گیری و تهیه انواع روغن پخت و پز و سرخ کردنی می‌باشد.

نوع آجیلی تخمه آفتابگردان معمولا درشت‌تر و نوع روغن گیری آن ریزتر می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت روغن تخمه آفتابگردان از پرمصرف‌ترین روغن‌هایی است که برای پخت و پز در صنایع غذایی، پخت و پز غذای خانگی یا رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خواص زیادی نیز دارد.

حال با توجه به این که تخمه آفتابگردان هم به اشکال مختلف و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در سبد غذایی هر روزه‌ی ما قرار گرفته است، در این بخش به از فواید و خواص آن اشاره خواهیم کرد. 

تخمه آفتابگردان خام چینی

یکی از دانه‌هایی که از آن در تولید روغن خوراکی و برای پخت و پز استفاده می‌شود همین تخمه آفتابگردان چینی است. روغن تهیه شده از این دانه خوراکی بسیار مفید و سالم می‌باشد. از ویژگی‌های مهم روغن آفتابگردان ماندگاری بالای آن است.

روغن آفتابگردان بهترین گزینه برای طبخ انواع غذاها از جمله غذاهای سرخ کردنی است به دلیل این که امکان استفاده چندین مرتبه‌ای از این روغن وجود دارد زیرا روغن تهیه شده از دانه‌های آفتابگردان در دماهای بالا ارزش غذایی خود را حفظ خواهند کرد، از این رو یک روغن بسیار مناسب، سالم و مقرون به صرفه در صنایع و مصارف غذایی به شمار می‌آید.

امروزه با پیشرفت انواع بیماری‌های ویروسی و عفونی و ضعف سیستم عمومی بدن همه انسان‌ها همواره بدن نیازمند مصرف غذاها و خوراکی‌هایی است که در بهبود عملکرد ارگان‌های مختلف و تامین سطح انرژی مورد نیاز برای بهبود فعالیت سلول‌های دفاعی بدن به آن کمک کنند.

تخمه آفتابگردان خام

تخمه آفتابگردان خام چینی منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس‌ها و بیماری‌ها می‌شود. همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد سلنیوم موجود در این محصول در کنار مقادیر فراوانی از زینک که در آن وجود دارد موجب افزایش مقاومت بدن در مقابل انواع التهابات و عفونت‌های ویروسی می‌شود.

همانطور که می‌دانید آب‌رسانی به پوست و مو امری بسیار مهم و ضروری در حفظ طراوت، جوانی و شادابی آن‌ها است؛ تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است که وظیفه‌ی آب‌رسانی به پوست و مو را در بدن بر عهده دارند. از این رو می‌توان گفت تخمه آفتابگردان یک آبرسان طبیعی پوست و مو محسوب می‌شود.

تخمه آفتابگردان سفید

تخمه آفتابگردان سفید از خواص بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال: مصرف این تخمه آفتابگردان به علت مغذی بودنش برای خانم‌های شیرده توصیه می‌شود. این تخمه در انواع خام و شور موجود است که مصرف تخمه شور برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند توصیه نمی‌شود.

تخمه آفتابگردان زعفرانی در بالا بردن سیستم ایمنی بدن بسیار مفید می‌باشد و برای افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌باشند بسیار مفید و پر ارزش است. همچنین به این نکته مهم هم می‌توان اشاره کرد که از بیماری‌های سرطان‌زا جلوگیری می‌کند.

تخمه آفتابگردان خام

یکی از انواع پر طرفدار و پر اهمیت این محصول تخمه آفتابگردان سفید می‌باشد؛ چرا که علاوه بر این که افراد می‌توانند آن را همانند آجیل میل کنند، همچنین می‌توانند برای مصرف طیور و پرندگانی همچون طوطی یا کاسکو هم استفاده کنند. مغز تخمه آفتاب گردان همانند مغز بادام و گردو بسیار مقوی و پر اهمیت است.

مصرف تخمه برای خانم‌های باردار بسیار توصیه می‌شود؛ چرا که برای جنین در حال رشد بسیار مفید و مغذی می‌باشد. همچنین مصرف این تخمه بیشتر برای قبل از غذا توصیه می‌شود تا باعث کاهش اشتها شود اگر بعد از غذای خود استفاده کنید باعث اضافه وزن شما می‌شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*