تماشا کنید : کانسپتی عجیب از آیفون ۷ که موقع سقوط فرود می آید !

کمپانی های سازنده تلفن همراه ، همواره سعی می کنند تا با به کارگیری روش های مختلف ، گوشی های خود را از آسیب های احتمالی پس از افتادن از دست کاربر یا اتفاقات اینچنینی ، مصون سازند.هرچند که اکثر قریب به اتفاق این گوشی ها پس از ضربه های نه چندان سختی ، آسیب های جدی می بینند.حالا طرحی مفهومی از آیفون ۷ اپل منتشر شده که راه حلی عجیب و غریب برای حل مشکل آسیب های گوشی پس از سقوط ارائه داده است.در این کانسپت نامتعارف آیفون ۷ موقع سقوط همچون سفینه ای فضایی بروی زمین فرود می آید !

آیفونی که طراح خلق کرده است ، دارای موتورهای جت مینیاتوری است و با شدت بر روی زمین نمیافتد! در واقع در این طرح مفهومی از آیفون ۷ ، سنسورهای داخل دیوایس، افتادن و هرگونه سقوط را تشخیص میدهند و با فعال کردن یک موتور مینیاتوری که ۴ گوشه گوشی جاسازی شده است، هوا را با فشار به بیرون پمپاژ میکند و این هوا مانند یک چتر نجات عمل میکند و سرعت سقوط گوشی را کاهش میدهد.

در این طرح که البته علمی بودن و عملی بودن آن جای بحث زیادی دارد، چهار سوراخ در چهار گوشه‌ی دیوایس تعبیه شده است تا هوا از آنجا خارج شود و جان آیفون را نجات بدهد!

در ادامه ویدیوی این طرح مفهومی را با هم تماشا خواهیم کرد :

به هر حال ، این فکر اکنون بسیار تخیلی و عجیب به نظر میرسد، هرچند ممکن است در آینده بر روی آیفون یا یک گوشی دیگر عملی شود. شما چه فکر میکنید؟ چه راه مناسب تری برای آسیب ندیدن گوشی در اثر سقوط وجود دارد؟

منبع : phonearena