تخمه آفتابگردان

خرید تخمه آفتابگردان چینی با قیمت عمده و ارزان

یکی از خوراکی‌های خوشمزه و محبوب در میان مردم تخمه آفتابگردان بوده که علاوه بر طعم خوب آن از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار می‌باشد.

گیاهان آفتاب گردان نمونه‌های متفاوتی دارند و همچنین نسبت به کشت آنها تنوع و مزه آنها نیز متفاوت است. گونه‌ای که به نام، تخمه آفتابگردان چینی کانادایی، معروف است همان مدل کانادایی گیاه آفتابگردان است که در کشور چین کشت می‌شود و به صورت عمده صادرات آن انجام می‌شود.

گل آفتابگردان درحقیقت یک گیاه یک ساله است که از گیاهان بومی امریکای شمالی بوده و از آن نقطه به سایر کشورهای جهان ارسال شده است. یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین دانه روغنی، مربوط به تخمه آفتابگردان است.

از این دانه بسیار مفید، در کارخانجات تهیه روغن خوراکی، تولید محصولات آرایشی، درمانی و دارویی استفاده می‌شود. از این گیاه به صورت سنتی هم روغن‌گیری می‌شود، از نظر کیفیت و طعم هم مورد توجه و قبول اکثر خریداران در آراد برندینگ است.

این نمونه تخمه‌ها به نام دور سفید هم معروف هستند. اکثر تخمه‌های آفتابگردان از نظر خواص و مقدار ویتامین و مواد معدنی باهم برابرند اما از نظر وزن و همین‌طور طعم با هم متفاوت می‌باشند، چون گونه‌های متفاوتی دارند و همچنین  به صورت قلمه‌زنی کشت می‌شوند.

در مورد خواص و مضرات تخمه‌های آفتابگردان اگر بخواهیم صحبت کنیم این است که امگا 3 و کلسیم بالا، انواع ویتامین و… دارند. همچنین چربی آنها امکان دارد چاق کننده باشد، اما ضرری به قلب نمی‌زند یا باعث افزایش کلسترول بد نمی‌شود، ولی خوردن بی رویه آن به صورت شور، به دلیل نمک یددار زیاد باعث افزایش فشار خون در افراد بالای 40 سال یا این که افزایش جوش‌های پوستی برای افراد کم‌سن‌تر را به همراه دارد.

تخمه آفتابگردان چینی

با توجه به داشتن بازار رقابتی تخمه آفتابگردان خوی به دلیل ظاهر درشت و زیبا، پوست ترد و نرم، ماندگاری بالا، طعمی لذیذ و همچنین یک دست بودن و نیز ارزش غذایی بالا در کشور ایران، رقابت بسیار زیاد است. تخمه‌های چینی با انواع مختلف و کیفیت‌های متفاوت در بازار داخلی وجود دارند و از نظر مشخصات به صورت، 320 دانه، 280 دانه و 240 دانه قسمت‌بندی می‌شوند و هرچه تعداد دانه‌ها کمتر باشد کیفیت نیز بالاتر و مرغوب‌تر است.

یک نمونه از محصولات پرمصرف که امروزه به صورت فله یا بسته‌بندی شده در اکثر مغازه‌ها یا فروشگاه‌ها وجود دارد تخمه‌های آفتابگردان هستند که در طعم و مزه‌های متفاوتی به فروش می‌رسند و با این که پزشکان توصیه می‌کنند که محصولات خشکبار به صورت خام مصرف شوند باز هم بیشتر در بازار مزه‌دار هستند.

تخمه آفتابگردان

البته تخمه آفتابگردان چینی به صورت پوست کنده و آماده در بسته‌بندی‌های متفاوت هم موجودند، ولی باز لذتی که از شکستن تخمه بین دو دندان جلوی یک برنامه تلوزیونی یا بازی حساس فوتبال را ندارند.

قیمت تخمه‌های چینی باز هم بستگی به قیمت ارز، کیفیت محصول و همچنین هزینه‌های انبار و جابه‌جایی آن را دارد، ولی نسبت به نمونه کانادایی آن قیمتی پایین‌تر و مناسب‌تری دارد.
امروزه از طریق راه‌های مختلفی می‌توان به مرجع فروش و تامین کننده انواع خشکبار و همچنین تخمه دسترسی پیدا کرد و هم به صورت خرید از بنکدارها یا اینترنت و فضای مجازی محصول مورد نظر را خریداری کرد.

قیمت تخمه آفتابگردان خام چینی

قیمت تخمه آفتابگردان خام چینی با توجه به این که یک کالای وارداتی محسوب می‌شود به قیمت دلار نیز بستگی دارد، اما به طور کلی قیمت پایین‌تری نسبت به سایر دانه‌های آجیلی دارد. تخمه آفتابگردان از ترکیبات منحصربه‌فردی تشکیل شده که منافع آن برای بدن قابل چشم‌پوشی نیست.

تخمه آفتابگردان

علاوه بر مواردی که در پاراگراف قبلی به آنها اشاره شد قیمت تخمه آفتابگردان خام بسیار مناسب بوده و در درمان و پیشگیری مشکلات متعدد دیگری همانند تیروئید نیز به دلیل دارا بودن مقادیر فراوانی از سلنیوم که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود کمک شایانی می‌کند.

این خاصیت معجزه‌آسای تخمه آفتابگردان فقط به بخش تیروئید ختم نمی‌شود، بلکه با اصلاح عملکرد غده‌ی تیروئید موجب ایجاد تاثیرات مثبت در ارگان‌های دیگر نیز می‌شود؛ زیرا غده تیروئید موظف به تنظیم دمای بدن، ضربان قلب، تامین و تولید پروتئین و کنترل میزان متابولیسم در بدن می‌باشد؛ از این رو فقط با مصرف کافی و به اندازه‌ی تخمه آفتابگردان و گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه، می‌توان در بهبود عملکرد چندین ارگان متفاوت در بدن موثر واقع شد.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*