چینی ها خودرویی ساختند که با امواج ذهنی کنترل می شود !

صعنت خودرو به سرعت در حال تغییر است. پس از خودرو های الکتریکی و خودرو های بدون راننده، اکنون تکنولوژی جدیدی به وجود آمده است که امکان کنترل خودرو بوسیله ذهن را فراهم می آورد. این اتفاق توسط پژوهشگران چینی رقم خورده است.

محقق چینی، ژانگ ژو (Zhang Zhao) توانسته است خودرویی را با پوشیدن ابزاری برای خواندن امواج مغزی به حرکت در آورد. این اتفاق در دانشگاه نانکای (Nankai) در شهر تیانجین (Tianjin) کشور چین به نمایش در آمده است.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

محققان چینی، یک ماشین با تکنولوژی کنترل توسط ذهن راننده ایجاد کرده اند. این تکنولوژی مثل سیستم رابط مغز و کامپیوتر (BCI) کار می‌کند. در این فرایند، لازم است که راننده از پوششی برای سر خود استفاده کند تا سیگنال های مغز به طور مستقیم به ماشین منتقل شوند.

با توجه به گزارش رویترز، محققان دانشگاه ناکنای ار ۱۶ سنسور اکتروانسفالوگرام (electroencephalogram) برای دریافت سیگنال های مغز راننده استفاده کرده اند. سپس آنها برای انتخاب سیگنال های مربوطه به یک  سیستم کامپیوتری روی آورده اند تا آنها را ترجمه و این دستورات را برای کنترل ماشین با کار گیرد. همانند اعمال حرکت رو به جلو و عقب.mind-control-volkswagen-

محققان ادعا می‎کنند که از این فناوری میتوان برای رانندگی ماشین رو به جلو و عقب، ترمز، فقل و بازکردن درب استفاده نمود.بدون شک این تکنولوژی بسیار تاثیر گذار است، اما این اولین باری نیست که چنین کاری انجام شده است.

در سال ۲۰۱۱، گروهی از پژوهشگران تیم تحقیقاتی AutoNOMOS در گروه هوش منصوعی دانشگاه Freie تکنولوژی مشابهی را در یک فولکس واگن Passat به نمایش گذاشتند.در آن نمونه ی قبلی همانند خوردو جدید محققان ناکای به پوشیدن وسیله ای برای دریافت سیگنال های عصبی نیاز بود.

گفتنی است که اخیرا مک لارن یک خودرو فرمول وان کانسپت را معرفی نموده است که با نام MP4-X یاد شده است. آنها اظهار دارند که این خودرو  میتواند در نهایت یه سیستم  رابط کامپیوتری مغز مجهز شود و راننده خودرو را به راحتی و فقط با پوشیدن یک کلاه ایمنی کنترل کند.

همچنین این محققان به دنبال یافتن راهی برای استفاده از فناوری BCI برای کمک کردن به افرادی که از بیماری دیابت رنج می‌برند هستند.

منبع: techinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*