فورد، ۴.۵ میلیارد دلار بر روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کرده است

هیچ شکی نیست که آینده در اختیار خودروهای بنزینی و در کل هرگونه سوخت فسیلی نخواهد بود.انرژی های جدیدی در حال باز کردن راه خود به صنعت خودروسازی هستند که تا کنون موفق ترین آنها انرژی الکتریکی بوده است.به همین جهت ، این روزها کمتر کمپانی خودروسازی وجود دارد که در حال تخقیق ، توسعه ، طراحی و یا تولید خودروهای الکتریکی خود نباشد.در همین راستا ، دیروز کمپانی فورد ( Ford ) هم از سرمایه گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری خود برای ورود به عرصه‌ی خودروهای الکتریکی خبر داد و اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ از ۱۳ خودرو الکتریکی رونمایی خواهد کرد.

مهندسین فورد تمام تلاش خود را دارند تا بتوانند خودروهای جدید خود را با ویژگی‌هایی بسیار خوبی و توانایی‌های بالا، وارد بازار کنند. پروژه‌ای که هم‌اکنون سازندگان در دست دارند، این امکان را فراهم می‌آورد تا یک خودرو در عرض ۳۰ دقیقه، تا ۸۰ درصد شارژ شود و با این میزان شارژ نیز تا ۱۰۰ مایل را طی کند. در مورد برنامه‌های آتی نیز مدیران فورد اعلام کرده‌اند ۴۰ درصد از خودروهای آینده این شرکت، الکتریکی خواهند بود. همچنین آنها قصد دارند تا در ماه ژانویه و در نمایشگاه خودروی دیترویت، از خودروی الکتریکی و جدید خود رونمایی کنند.

اوایل سال جاری و هنگامی که از مدیر ارشد اجرایی این شرکت، آقای Mark Fields در مورد رشد بخش خودرهای الکتریکی و احتمال وحود این شرکت به این بازار سوال شد، او اشاره‌هایی به قیمت بالای باتری‌ها، توانایی خودرو در طی کردن مسافت‌های بالا و همچنین مشکلات زیرساختی اشاره داشت و حالا شاهد این هستیم که این شرکت برای توسعه و بهبود این بخش، ۱۲۰ مهندس جدید را به استخدام خود در اورده است.

خبر سرمایه‌گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری شرکت فورد نیز روز گذشته توسط مرکز Dearborn این شرکت انتشار پیدا کرد، خبری که نشان می‌دهد فورد می‌خواهد با تمام قدرت خود وارد دنیای خودروهای الکتریکی شود و یکی از اهداف اصلی این شرکت نیز کاهش دادن تعداد خودروهای در جاده خواهد بود.

منبع: TheVerge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*