اپل با صرف ۱۸ میلیون دلار یک کارخانه کوچک چیپ سازی را خرید

با توجه گزارش منتشر شده در مجله کسب و کار سیلیکون ولی، اپل با پرداخت مبلغ ۱۸.۲ میلیون دلار یک کارخانه کوچک چیپ سازی را در سن خوزه خرید که می‌تواند به این شرکت برای ساخت تراشه های جدید کمک فراوانی کند.

اپل تاسیسات کمپانی Maxim Integrated Products را که حدودا ۷۰۰۰ متر مربع مساحت دارد خریداری کرده است. مجله کسب و کار در این‌ باره گفت:

با توجه به اسناد و پرونده های عمومی، این تسهیلات شامل ابزار تولید تراشه می‌شود که در نزدیکی کمپانی سامسوتگ، یکی از تولید کنندگان اصلی تراشه اپل A9 واقع شده است.

اپل در حال حاضر، پردازنده ی اصلی مورد استفاده در آیفون، آیپد و ساعت هوشمند اپل واچ را خودش طراحی می‌کند. در حالی که سامسونگ و TSMC چیپ َآنها را تولید می‌کنند.

انجام چنین معامله ای نشان دهنده تصمیم کوپرتیونیتی ها برای بر عهده گرفتن نقش مهم تری در تولید تراشه های مورد استفاده در محصولاتشان است. اما این موضوع لزوما به این معنی نیست که اپل می‌خواهد  تولید تراشه های خودش را آغاز کند.

موضوعی که وجود دارد، اندازه ی کوچک این تاسیسات است که نمیتوان انتظار داشت اپل تصمیم دارد در این مرکز تراشه های خودش را تولید نماید. و همانطور که مواد بازاریابی این ملک نشان می‌دهند، مرکز تنها برای تولید نمونه ی اولیهو در حجم کم مناسب است.

این کار غیر معمولی نیست که کمپانی های ساخت تراشه، تولیدکنندگان کوچک را تحت مالیک خود در آورند. چرا که در این تولیدی ها میتوانند طراحی های جدید تراشه خود را تست و آن را بهینه سازی نمایند تا در نهایت توسط مراکز بزرگتر تولید شوند.

تجهیزات موجود در این کارخانه میتواند برای تولید چیپ هایی با مدار های آنالوگ مورد استفاده قرار گیرند که پیش از این توسط Maxim توسعه داده می‌شد. با توجه به اینکه پردازنده ی A9 ار ترانزیستورهای کوچک ۱۴ و ۱۶ نانومتری بهره می‌برد و پیشرفته ترین تکنولوژی تا کنون است، تجهیزاتی که در تاسیسات Maxim وجود دارند قادر تولید چنین پردازنده هایی نیستند. و در نهایت میتوانند پردازنده هایی با ترانزیستور ۶۰۰ تا ۹۰ نانومتری تولید کنند.

البته اپل میتواند تاسیسات خریداری شده را با تجهیزات پیشرفته تجهیز کند. و یا شاید  میخواهد این تسهیلات را برای تست تراشه های خود به کار گیرد.

منبع: businessinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*