سال 2012 جهنمی ترین سال حملات سایبری خواهد بود

 

متخصصان امنيت شبكه سال 2012 ميلادي را از لحاظ حملات سايبري «سال جهنمي» توصيف مي‌كنند
حملات هكرها به سايت‌هاي دولتي و شركت‌هاي خصوصي هر روز در سراسر جهان در حال وقوع است و تقلب در كارت‌هاي اعتباري و دزدي از طريق اينترنت مسأله جديدي محسوب نمي‌شود.

بر اساس تحقيقات شركت نورتون، جرايم سايبري در سال 2011 ميلادي بيش از 388 ميليارد دلار به اقتصاد جهاني زيان وارد كرد كه اين رقم بيش از جرايم ديگر از جمله قاچاق كوكائين و هروئين بوده است.
متخصصان امنيت شبكه فرضيه‌هاي مختلفي درباره افزايش حملات سايبري در سال 2012 مطرح مي‌كنند؛ برخي معتقدند بروز مشكلات اقتصادي باعث بيكار شدن برنامه‌نويسان رايانه‌يي شده و به تبع آن اين گروه‌ها به سمت حملات سايبري سوق پيدا كرده‌اند.
دسترسي آسان به رايانه در مناطق فقيرنشين جهان و شمار زياد جوانان مستعد و جوياي كار و گرايش اين افراد به سمت سرقت‌هاي اينترنتي، از ديگر دلايل افزايش حملات سايبري عنوان مي‌شود.
حملات DDoS و بوت‌نت‌ها (botnets) از اصلي‌ترين جرايم سايبري محسوب مي‌شوند. حملات DDoS‌ بسيار ساده بوده و از طريق يك نرم‌افزار و بدون نياز به اطلاعات برنامه‌نويسي يا دانش IT صورت مي‌گيرد. بوت‌نت‌ها نيز شبكه‌اي از رايانه‌ها متصل به اينترنت هستند كه توسط ويروس آلوده شده و تحت كنترل رايانه واحد يا «بوت مستر» درمي‌آيند و هكر با استفاده از سيستم‌هاي تحت كنترل خود مي‌تواند حملات سايبري انجام دهد.
زماني كه يك رايانه در معرض خطر قرار مي‌گيرد، هكرها مي‌توانند علاوه بر سرقت داده‌ها و اطلاعات حتي سايت را نيز از دسترس خارج كنند.
به گفته «كارل هربرگر» متخصص امنيت شبكه، انگيزه هكرها از انجام حملات سايبري تغيير يافته است و به تبع انگيزه هاي جديد يا «هكتيويسم»، ابزار و تكنيك‌هاي تازه براي حملات ابداع شده است.
اما در كنفرانس سايبري كه به تازگي برگزار شد، مدير عامل لابراتور كاسپرسكي هكرها را با افراط‌گرايان كه به حملات انتحاري و انفجار بمب دست مي‌زنند، مقايسه كرد.
روزنامه نيويورك تايمز فهرستي از شركت‌هاي آمريكايي كه احتمالا مورد حملات سايبري از سوي هكرهاي چيني قرار خواهند گرفت را منتشر كرده است.
برخي متخصصان شبكه ادعا كرده‌اند كه در حملات سايبري عليه شركت‌هاي آمريكايي هكرهايي از روسيه، فرانسه، تايوان و رژيم صهيونيستي نيز مشاركت دارند.
استفاده از ويروس، تروجان‌ و كرم‌هاي اينترنتي بدون وقفه ادامه دارد؛ اما اصلي‌ترين تهديد در سال 2012 جنگ‌هاي سايبري خواهد بود.
تنش سياسي ميان انگليس و آرژانتين، مشكلات روسيه با برخي كشورهاي همسايه، جنگ‌افروزي رژيم صهيونيستي در خاورميانه از دلايلي است كه متخصصان امنيت شبكه سال جاري ميلادي را «سال جهنمي» از حيث حملات سايبري توصيف كرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*