رشد چشم گیر فروش گوشی های هوشمند در خاورمیانه و آفریقا

آمارهای جدید منتشر شده نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند در خاورمیانه و آفریقا به طرز چشم گیری در حال افزایش است.بر اساس این آمارها، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ میزان فروش گوشی های هوشمند در مناطق یاد شده ۳۱ درصد افزایش داشته است.گفتنی است سامسونگ همچنان در صدر جدول فروش در خاورمیانه و آفریقا بوده و هواوی بعد از این شرکت در مقام دوم قرار گرفته است.

Smartphone-sales

سامسونگ که از نظر سهم فروش در این بازار پیشرو است، کاهش ۸٫۷ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را داشته و این کمپانی که در سه ماه سوم ۲۰۱۴، سهمی ۴۹٫۸ درصدی را داشته، اکنون ۴۱٫۱ درصد از کل فروش را داشته است. کمپانی هوآوی نیز در جایگاه دوم این فروش با ۹٫۳ درصد از سهم بازار قرار دارد و افزایش سهمی ۲٫۳ درصدی داشته است.

میزان فروش کمپانی تکنو هم که یک تولید کننده تلفن‌های هوشمند در آفریقا می باشد ، از بازار سه ماهه سوم ۲۰۱۵ نسبت به ۲۰۱۴ سیر صعودی داشته و از ۴٫۸ درصد سال گذشته به ۸٫۲ درصد رسیده که روند پیشرفت آن ۷۱ درصد بوده است. TCL-Alcatel در جایگاه چهارم این رده بندی قرار دارد که با سهم ۴٫۵ درصدی خودش، نسبت به ۵٫۹ درصد سال گذشته کاهش داشته است.

اما آنچه که در این آمار بسیار قابل توجه است ، رشد ۷۷ درصدی فروش آیفون های اپل در بازار خاورمیانه و آفریقا نسبت به سال گذشته است.این کمپانی با سهم ۳٫۹% از بازار خاورمیانه و آفریقا در جایگاه پنجم قرار دارد اما میزان فروش این شرکت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۷۷ افزایش را نشان می دهد.

بیش از نیمی از تلفن‌های همراه خریداری شده در این مناطق، هوشمند هستند اگر چه کمتر از یک سوم آن‌ها از LTE پشتیبانی می‌کنند. اپل در حال حاضر صاحب ۱۰ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند دارای LTE می‌باشد. برخی از آیفون‌هایی که در خاورمیانه خریداری می‌شوند، برای مصرف کنندگان هندی هستند. کسانی که خرید آیفون در دبی را با توجه به نرخ عرض و مالیاتی که باید پرداخت کنند، به هند ترجیح می‌دهند. دو فروشگاه جدیدی که در ایالات متحده عربی افتتاح شده است، با توجه به بازار موجود در هند رونق یافته‌اند. کسانی که در هند به دنبال آیفون‌هایی ارزان‌تر هستند، دست به دامان این دو اپل استور می‌شوند.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*