اختلال شدید در تلگرام؛ وزارت ارتباطات می گوید ما فیلتر نکرده ایم

از امروز صبح ( ۱۲ دی ماه ۹۴ ) اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در کشورمان دچار اختلال شدید شده است.بر اساس گزارش کاربران در سراسر کشور ، عملکرد این نرم افزار تقریباً با هیچ‌ یک از اپراتورهای ارائه دهنده‌ی خدمات در ایران به شکل مطلوبی برقرار نمی‌شود..همین موضوع باعث شده تا شایعه فیلتر شدن تلگرام مجددا قوت بگیرد.با این حال وزارت ارتباطات رسما اعلام کرده که اختلال تلگرام مربوط به ایران نیست.

کاربران تلگرام از صبح امروز اختلالاتی را در اپلیکیشن تلگرام مشاهده کرده‌اند که قطع شدن ارتباط روی دستگاه‌های خود را گزارش کرده‌اند.البته این اختلال ظاهرا تنها در کشور ما نبوده و علاوه بر ایران، کشورهایی نظیر کرواسی، اسپانیا و برخی کشورهای دیگر نیز با این مشکل روبرو شده اند.

بدیهیست که ممکن است به علت کندی سرعت تلگرام ، شایعه فیلتر شدن تلگرام قوت بگیرد . اما محمدرضا فرنقی زاد، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره می گوید:

مشکل ایجاد شده هیچ ارتباطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد و این وزارتخانه دستوری مبنی بر قطعی و مسدود کردن این شبکه اجتماعی نداشته است.از نظر زیرساختهای ارتباطی نیز مشکلی در شبکه دسترسی گزارش نشده است.به نظر می رسد اختلال در این شبکه تنها مربوط به ایران نبوده و در برخی از کشورهای دیگر نیز مشکل گزارش شده است.

مسوولان تلگرام  هنوز هیچگونه واکنشی به مشکلات اخیر نشان نداده اند اما بسیاری، افزایش ترافیک استفاده از این اپلیکیشن در روز های آغازین سال ۲۰۱۶ میلادی را دلیل اصلی این مشکلات می دانند.روز گذشته و  همزمان با آغاز سال نو ، گزارشهایی مبنی بر اختلال در اپلیکیشن واتس اپ نیز در کشورهای مختلف گزارش شده بود.

تهیه شده در گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. راست میگه.
    عمه من فیلتر کرد.
    دیروز رفتم پیش عمه ام، گفت حوصله ام سر رفته، چیکار کنم چیکار نکنم، تققق… زد تلگرام رو فیلتر کرد.