قیمت و زمان عرضه هدست واقعیت مجازی Oculus Rift مشخص شد

پیش فروش اولین دستگاه واقعیت مجازی اوکولوس ریفت ( Oculus Rift ) شروع شده و در نهایت کمپانی سازنده‌ی این هدست واقعیت مجازی قیمت آن را ۵۹۹ دلار اعلام کرده است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

مدیر عامل Oculus، آقای پالمر لاکی به خوبی می‌داند که موفقیت یا شکست دستگاه واقعیت مجازی آن‌ها به ارقام قیمت این محصول بستگی دارد، اما به نظر می‌رسد که در مشخص نمودن قیمت تصمیم درستی گرفته شده است. زمانی که برای عرضه‌ی این دستگاه مشخص شده بود ۲۸ مارس مصادف با دوشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۵ است، اما به نظر می‌رسد که باید در ماه آپریل منتظر عرضه‌ی آن باشیم. با اینکه ۵۹۹ دلار برای اکثر کاربران و مصرف کنندگان قیمت بالایی‌ست، اما در عرضه ۱۵ دقیقه گویا تمامی دستگاه ها پیش فروش شده اند. بنابراین باید منتظر صف‌های طولانی برای خرید Oculus Rift باشیم.

در داخل جعبه، یک هدست Oculus Rift، سنسور، بازی‌های Luck’s Tale و Eve: Valkyrie، کابل، کنترل Oculus و یک دسته‌ی بی‌سیم Xbox One قرار دارد. دسته‌‌های Oculus Touch شامل محتویات جعبه نخواهند بود و قرار است که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ عرضه شوند. هر چند، اگر شما یک هدست پیش خرید کنید، زودتر از دیگران می‌توانید یکی از این دسته‌ها را داشته باشید. باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از این هدست به یک رایانه‌ی قدرتمند و بالارده نیز نیاز دارید.

oculus-ready-pc

جالب است بدانید که Oculus برای کسانی که دارای یک رایانه‌ی قدرتمند نیستند نیز یک پکیج آماده کرده است. در این پکیج یک هدست Rift به همراه یک رایانه‌ی شخصی به قیمت ۱,۴۹۹ دلار قرار داده شده که از ماه فوریه می‌توان پیش خرید نمود. در مورد مشخصات رایانه‌ چیزی گفته نشده، اما احتمال می‌رود که دارای یک کارت گرافیک NVIDIA GTX 970 یا AMD R9 290 بوده و از پردازنده‌ی Intel i5-4590 استفاده نماید. همچنین گفته شده که دارای ۸ گیگابایت رم و خروجی HDMI 1.3 است. از دیگر مشخصات می‌توان به سه پورت USB 3.0 و سیستم عامل ویندوز ۷ یا نسخه‌ی جدیدتر اشاره نمود.

از دیگر گزینه‌هایی که می‌توان به جای هدست Oculus Rift انتخاب کرد، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن یا همان Play Station VR است که به جای یک رایانه‌ی گران قیمت، نیاز به یک کنسول ۳۵۰ دلاری دارد. البته هنوز قیمتی برای این هدست مشخص نشده است. گزینه‌ی دیگر هدست HTC است که برای استفاده از آن نیز به یک رایانه‌ی قدرتمند نیاز دارید.

بروزرسانی: به نظر می‌رسد که تمامی واحدها به فروش رفته و تاریخ عرضه‌ی هدست از ۲۸ مارس به روز نامعلومی در اپریل انتقال داده شده.

منبع: Engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*